Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@11:44:35 GMT

دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان / شرحی از آیت الله مجتهدی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۵۶۴

دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان / شرحی از آیت الله مجتهدی

اگر دیدی از خدا راضی هستی معلوم می‌شود که او هم از تو راضی است، اما اگر گفتی چرا فلانی مال اموال آنچنانی دارد و من ندارم، معلوم می‌شود که خدا هم از تو راضی نیست. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ فِیهِ مَا یُرْضِیكَ، وَ أَعُوذُ بِكَ مِمَّا یُؤْذِیكَ، وَ أَسْأَلُكَ التَّوْفِیقَ فِیهِ لِأَنْ أُطِیعَكَ وَ لا أَعْصِیَكَ، یَا جَوَادَ السَّائِلِینَ» یعنی خدایا در این ماه آنچه تو را خشنود می‌کند از تو درخواست می‌کنم، و از آنچه تو را ناخشنود می‌کند به تو پناه می‌آورم، و از تو در این ماه توفیق اطاعت و ترک نافرمانی‌ات را خواستارم، ای بخشنده به نیازمندان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فراز دوم این دعا به خداوند از آنچه سبب نارضایتی‌اش می‌شود، پناه می‌بریم. مرحوم آیت الله مجتهدی دربارۀ این فراز می‌گفت:

«آن امور عبارت‌اند از گناه و اطاعت شیطان، خدایا پناه می‌برم به تو تا مرتکب اعمال ناپسند نشوم که اگر اینگونه شد خدا هم از ما راضی می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید خدا از شما راضی هست یا نه، به قلب خودت مراجعه کن و ببین آیا تو از خدا راضی هستی یا نه؟ اگر دیدی از خدا راضی هستی معلوم می‌شود که او هم از تو راضی است، اما اگر گفتی چرا فلانی مال اموال آنچنانی دارد و من ندارم و... معلوم می‌شود که خدا هم از تو راضی نیست.

خلاصه، این «چراها» در برابر تقدیر الهی نباشد، چرا که خداوند خیر و صلاح تو را می‌خواهد و آنچه به تو داده است بر اساس حکمت و مصلحت تو است؛ در روایت هم آمده است که «أَنْتُمْ کالْمَرْضَی وَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ کالطَّبِیبِ»؛ شما مانند مریض و خداوند رب العالمین مانند طبیب است.  

اگر نان خالی هم می‌خوری، باید بدانی که خداوند خیر تو را در آن قرار داده است. شما مثل مریض هستید و خداوند طبیب، به مریض هر چه بخواهد نمی‌دهند و نمی‌تواند از هر غذایی که میل دارد بخورد و طبیب هم اجازه به خوردن هر غذایی نمی‌دهد همان‌طوری که بیمار به دستور پزشک اعتراض نمی‌کند ما هم نباید اهل اعتراض به تقدیرهای الهی باشیم چرا که خداوند خیر و صلاح ما را می‌خواهد.»

دعای روز بیست و سوم ماه رمضان / بزرگ‌ترین عیب انسان در بیان امیرالمؤمنین (ع)دعای روز بیست و دوم ماه رمضان / 7 عملی که رضایت خدا را در پی دارد

انتهای‌پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دعا ماه مبارک رمضان دعا ماه مبارک رمضان دعای روز بیست معلوم می شود هم از تو راضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به پاسخ ایران به اسراییل: دعا می کنیم تا سپاه مسلمین بر کفار، ظفر یابد/ نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه گذشت

به گزارش جماران؛ آیت الله علوی بروجردی در ابتدای درس فقه خود در سال جدید، در سخنانی ضمن انتقاد از سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات اسرائیل در غزه، از پاسخ ایران به اسرائیل حمایت کرده و گفت: دعا می کنیم تا خداوند جیوش مسلمین را بر کفار ظفر داده و شرّ اسرائیل به دشمنان برگردد.

وی با بیان اینکه نمی توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه به راحتی گذشت، اظهار داشت: وضعیتی که الان در غزه شاهد هستیم، کشتار مسلمان ها، کشتار کودکان، مسئله ای نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت.

آیت الله علوی بروجردی ادامه داد: متأسفانه دنیای اسلام شاهد اختلافات و مصیبت های بسیار عجیب و غریبی است و ما می بینیم که در همین جنگ غزه و این کشتاری که از مسلمان ها صورت می گیرد، دولت های اسلامی اقدامی در مقابل دشمن انجام نمیدهند، برخی از آنها نه تنها کمک نمی کنند، نه تنها به صورت زبانی هم محکوم نمی کنند، که برعکس به دشمن کمک می کنند!

وی اظهار داشت: در این شرایط و این وضعیتی که واقع شده و کسانی که حمایت می کنند و عزیزانی که در کنار این مردم مظلوم ایستادند، ما برای آنها دعا می کنیم، امیدواریم خداوند یاریشان کند. شنیدیم دیشب نیز از طرف ایران، حرکاتی بر علیه آنها انجام شده که امیدواریم خداوند ان شاء الله جیوش مسلمین را بر کفار ظفر و پیروزی دهد انشاء الله، و این عقده ای که به نام اسرائیل نزدیک هفتاد سال است توسط دشمنان در دل کشورهای اسلامی درست شده است، تا مایه شر باشد، مسلمانان را از سرزمین فلسطین بیرون کردند و مهاجرهای یهودی هجوم آوردند و بعد کشتاری که در طول این مدت انجام شده، و همین الان نیز به وسیله ی شهرک نشین ها هر روز چند نفری قربانی می شوند چرا که آنها مسلح هستند و مسلمان ها بی پناه؛ دعا میکنیم روزی بیاید که ببینیم این شر برای همیشه به خودشان برگردد!

آیت الله علوی بروجردی در پایان برای پیروزی سپاه مسلمانان دعا کرد.

دیگر خبرها

  • یاد خدا، مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به آرامش است
  • تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد! | هیجان تا آخرین لحظه؟
  • دعا می‌کنیم سپاه مسلمین بر کفار ظفر یابد
  • آیت الله علوی بروجردی: امیدواریم روزی بیاید که شرّ اسرائیل برای همیشه به دشمنان برگردد
  • تظاهر به دینداری و انکار منافقانه حکم قصاص
  • دعای آیت‌الله علوی بروجردی بعد از حمله موشکی - پهپادی ایران به اسرائیل
  • آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به پاسخ ایران به اسراییل: دعا می کنیم تا سپاه مسلمین بر کفار، ظفر یابد/ نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه گذشت
  • ۶ راهکار تداوم برکات ماه رمضان در سایر ایام سال
  • دعای رهبر انقلاب برای مبارزان حزب الله
  • توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم