Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز روسی «آشتی» در سوریه از افزایش تحرکات مشکوک نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه خبر داد.

این مرکز تأکید کرد، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، روند انتقال تجهیزات نظامی به شرق فرات سوریه را افزایش داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مرکز گزارش داد، افزایش میزان حمل‌ونقل هوایی تجهیزات نظامی و تحرکات زمینی کاروانهای نظامی ائتلاف آمریکا در شرق سوریه، مایه نگرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز مذکور خاطر نشان کرد، این تجهیز نیروی نظامی همزمان با وضعیت اقتصادی و اجتماعی نامساعد سوریه که معلول تحریمهای فلج کننده آمریکاست، ضرر سنگینی برای فرصت حل‌وفصل سیاسی دارد.

عناصر آمریکایی در چند مقر نظامی در سوریه حضور دارند که مهمترین آن، میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» در استان دیرالزور و همچنین پایگاه غیر قانونی «التنف» در جنوب شرق سوریه است.

مرکز مصالحه ماه گذشته خبر داد که تروریستها قصد دارند پیش از انتخابات ریاست جمهوری، به مؤسسات دولتی در شهرهای بزرگ سوریه حمله کنند.

این مرکز تأکید کرد، تروریستها در اردوگاههایی آموزش می‌بینند که تحت کنترل دولت سوریه نیست، از جمله منطقه التنف که در اشغال آمریکا قرار دارد.

به گفته این مرکز، تروریستها یک پایگاه مخفی در شمال شرق تدمر احداث کرده‌اند و در حال آموزش برای انجام حملات تروریستی در مناطق مختلف سوریه هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تجهیزات نظامی شرق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهادهای ایرانی را که به ظن آنها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

به گزارش ایسنا، همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آنها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روزهای گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپادها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896828

دیگر خبرها

  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • تجاوز اسرائیل به یک مرکز نظامی در سوریه
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...