Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:55:23 GMT

حاج قاسم سلیمانی نماد عقلانیت و حافظ منافع ایران و اسلام بود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۶۳۸

حاج قاسم سلیمانی نماد عقلانیت و حافظ منافع ایران و اسلام بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شعبانزاده صبح جمعه در همایش بین‌المللی «شهید قدس» با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: روز قدس از چند جهت دارای اهمیت است و اهمیت اول از آن جهت است که به رهبری یک رهبر الهی خلق شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: ویژگی دوم روز قدس این است که یک روز جهانی برای همه مسلمانان عالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز قدس عامل همبستگی بین‌المللی مسلمانان عالم در حمایت از حقوق قانونی مردم مظلوم فلسطین است.

وی افزود: اهمیت دیگر این روز، پیام جهانی روز قدس است. مسلمانان عالم زیر بار ظلم نمی‌روند. نه ستم می‌کنند و نه ستم می‌پذیرند. امام خمینی (ره) با ابتکار خودش جبهه بندی جهانی برای دفاع از امت مظلوم فلسطین ایجاد کرد.

حجت الاسلام شعبانزاده با بیان اینکه ما ۴۸ ساعت فرصت داشتیم که برنامه همایش بین‌المللی شهید قدس را برنامه‌ریزی کنیم، گفت: این ابتکار و این اقدام از سوی سازمان تبلیغات اسلامی با هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و مجری این برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.

وی افزود: از همه مجموعه‌های حاضر در عرصه بین‌الملل که به صورت خودجوش نقش‌آفرینی کردند، و همچنین از شخصیت‌های حوزوی و شخصیت‌های مبارز حاضر در جلسه و فعالان حوزه مقاومت و عزیزانی که در بخش‌های مختلف تشکر می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم قدردان و حافظ پیام این همایش جهانی باشیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: قدس هنوز دارای اولویت اصلی جهان اسلام و ایران است و در هر شرایطی که باشیم از این همبستگی دفاع خواهیم کرد.

حجت الاسلام شعبانزاده گفت: حاج قاسم سلیمانی نماد عقلانیت بود و حافظ منافع ایران و اسلام در غرب آسیا بود. این همایش یک آغاز است و در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت تا از منطق پر افتخار جمهوری اسلامی ایران که سپاه قدس از این منطق نمایندگی می‌کند و از شهید پرافتخار جبهه مقاومت دفاع کند. حقیقت این منطق روزبه‌روز برای مردم ایران و منطقه نمایان خواهد شد.

وی در پایان افزود: امیدواریم که لشکر حاج قاسم آزادسازی روز قدس را ببیند و با امامت امام عصر (عج) در مسجد الاقصی نماز را برپا کند.

کد خبر 5206125

منبع: مهر

کلیدواژه: روز قدس سازمان تبلیغات اسلامی قاسم سلیمانی ویروس کرونا شب قدر روز قدس کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها بوشهر ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس شیوع کرونا شب احیا اردبیل سیلاب تبلیغات اسلامی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند

آیت الله سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، گسترش وحدت و همچنین آگاهی بخشی به امت اسلامی در مسائل مختلف جهان اسلام،خصوصا مسئله غزه را یک اصل مهم دانست و اظهار داشت: رسانه ها و مطبوعات اسلامی باید تلاش خود را افزایش داده و  تمرکز بر گسترش و تقویت وحدت امت اسلامی کنند؛ طرح های حفظ و تقویت وحدت را بسترسازی کرده و آگاه سازی مناسبی انجام دهند.

وی افزود: در موضوع غزه ما شاهد یک پروپاگاندای قوی از سوی صهیونیست ها بودیم، آنان حقایق را می پوشاندند و از انتشار واقعیت جلوگیری می کردند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر دشمنان اسلام و امت اسلامی در فضای گستره تبادل اطلاعات و رسانه ای جهان پیوسته در تلاش هستند که بتوانند از مسائل ناچیزی که بصورت اختلافی بین مذاهب اسلامی وجود دارد در جهت ایجاد تفرقه و نزاع بین مسلمانان بهره کافی را ببرند.  

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: یکی از طرح های استکبار جهانی به خصوص استعمارگران، نفود و رخنه در پیکره اسلام بوده است؛ آنان از سالیان گذشته تاکنون روش ایجاد فاصله و دوری ملت ها از یکدیگر را در جهت نابودی امت ها بکارگرفته اند که اکنون در میان کشورهای عربی منطقه این مسئله به وضوح روشن است.

وی عنوان کرد: از اهداف استعمار جهانی تضعیف امت ها بوده و در نهایت آنان را از بین می برد، اختلافاتی که در بین مذاهب وجود دارد را می توان به دور از مسائلی که دشمنان می توانند از آن بهره ببرند در قالب مباحث علمی مطرح نمود.

وی در پایان تاکید کرد: امت های اسلامی ، ملت عزیز ایران و خصوصا رسانه های همسو باید هوشیاری را حفظ کنند و مواردی که محور مقاومت ، قدرت ایران عزیز و مشترکات بین مذاهب را پررنگ می کند را با انعکاس قوی تری به سمع و نظر جهانیان برساند زیرا دشمن وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته است و مسائلی که ارزشی ندارند را با بزرگ نمایی به نزاع و تفرقه هدایت می کند.
 
انتهای پیام/  
 
 

دیگر خبرها

  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان