Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@07:29:25 GMT

هشتمین محموله واکسن کرونا وارد لرستان شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۶۴۶

هشتمین محموله واکسن کرونا وارد لرستان شد

گروه استان‌ها- هشتمین محموله واکسن کرونا شامل ۱۹ هزار و ۱۹۴ دز واکسن وارد لرستان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از خرم‌آباد، حمید مخیری ظهر امروز از ورود هشتمین محموله واکسن کرونا به استان خبر داد و اظهار داست: هشتمین محموله واکسن کرونا شامل 19 هزار و 194 دز واکسن وارد لرستان شد این محموله شامل واکسن از نوع سینوفارم ساخت کشور چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این محموله تعداد هزار و 30 دز به افراد توانبخشی بهزیستی اختصاص داشته و تعداد 18 هزار و 164 دز سهم سالمندان بالای 80 سال است.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: این واکسن‌ها برای  واکسیناسیون افراد سالمند بالای 80 سال و مددجویان توانبخشی بهزیستی تزریق می‌شود.

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید ایران ـ کوبا در بندرعباس + تصاویراستاندار هرمزگان: مجوز واردات واکسن کرونا برای یک مجموعه در استان هرمزگان صادر شدسالمندان تا پایان خرداد واکسینه می‌شوند/ 3 سناریو برای واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی

وی بیان کرد: در استان لرستان 31 هزار و 561 سالمند بالای 80 سال داریم که با این تعداد واکسن فقط می‌توانیم 60 درصد این جمعیت را واکسینه کنیم. در محموله‌های بعدی حتما 40 درصد باقیمانده تحویل و به سالمندان 80 سال به بالا تزریق می‌شود.

مخیری گفت: از تمام مردم استان تفاضا داریم جهت تزریق واکسن صبر کنند تا با آنها از طرف بهداشت تماس تلفنی یا پیامک فرستاده شود و آنها را دعوت به مراکز واکسیناسیون کنند و از مراجعه و ازدحام در مراکز واکسیناسیون خودداری کنند. پس از پایان تزریق واکسن افراد بالای 80 سال گروه سنی 70 تا 80 ساله واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/645/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بالای 80 سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: شهنام عرشی گفت: طرح آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در اواخر سال گذشته در بندر خمیر در استان هرمزگان از اواخر سال گذشته آغاز شده است، در حال حاضر این واکسن‌ها تامین شده است و تا ۱۰ روز آینده عملیات تزریق برای کودکان انجام خواهد شد.
وی افزود: تزریق واکسن پنوموکوک سالانه از یکهزار و ۵۰۰ مرگ و واکسن روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری کودکان جلوگیری خواهد کرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین و خریداری آنها فراهم شده و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و امیدواریم از سال آینده تولید داخلی این واکسن در کشور انجام شود.

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • تزریق واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام
  • شروع واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت