Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:02:26 GMT

هشدار درباره انتقال تکفیری‌ها از سوریه به جنوب موصل

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۶۶۴

هشدار درباره انتقال تکفیری‌ها از سوریه به جنوب موصل

هلاکت چند سرکرده داعشی در بغداد، آتش کشیدن مزارع کشاورزی به دست داعش در دیالی و هشدار درباره انتقال داعشی‌ها از سوریه به جنوب موصل و بی‌ثباتی در آن، از مهمترین اخبار امنیتی عراق است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری عراقی(واع)، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از دستاوردهای نیروهای امنیتی این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، از انهدام دو مرکز تروریست‌های داعش و کشته شدن سه  سرکرده داعشی خبر داد.

رسول با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که در این حمله که توسط دستگاه مبارزه با تروریسم انجام شده مخفیگاه مرکزی بخش موسوم به ولایت جنوب داعش در منطقه «رضوانیه» بغداد منهدم شده است.

در این حمله سه تروریست که مسئولان اداری و امنیتی و شرعی بخش موسوم به «ولایت جنوب» در گروه تروریستی داعش بوده‌اند به هلاکت رسیده‌اند که شامل؛ «ابواسامه»، «ابوربیع» و «ابوساره» بودند.

وی افزود: همچنین یک تروریست که مسئول محدوده «حمزه» در بخش موسوم به ولایت جنوب بوده نیز دستگیر شده است.

وی افزود که این سرکرده‌های داعشی در این حمله در عملیات انفجار انتحاری در میدان «الطیران» بغداد دست داشته و به تروریست انتحاری این حادثه کمک کرده بودند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین از انهدام مخفیگاه تروریست‌ها در منطقه «یوسفیه» بغداد خبر داد.

سریع تأکید کرد که دستگاه مبارزه با تروریسم به فعالیت‌های علیه تروریست‌ها ادامه خواهد داد.

داعش مزارع کشاورزی را در دیالی به آتش می‌کشد

«نزار اللهیبی» از مسئولان دیالی از اقدام داعش در آتش زدن مزارع گندم در اطراف روستای «خلیل الحسیناوی» در این استان خبر داد.

هشدار درباره انتقال داعشی‌ها به عراق

«محمد الشبکی» نماینده وابسته به ائتلاف فتح عراق درباره انتقال داعشی‌ها به عراق هشدار داد و گفت: در شرایطی که استان نینوا از ثبات امنیتی پس از سال‌ها تروریسم، کشتار و تخریب، برخوردار است، نهادهای ذی ربط و مسئولان مربوطه باید رعایت شرایط خاص استان نینوا را مورد توجه قرار دهند و اوضاع سیاسی و اجتماعی آنرا در نظر بگیرند و به احساسات خانواده‌های قربانیان و زخمی شدگان و کسانی که از جنایات داعش زیان دیده‌اند، توجه کنند.

الشبکی گفت: بیشتر طیف‌های اجتماعی و گروه‌های سیاسی در نینوا مخالف این اقدام هستند و با آن به دیده تردید می‌نگرند و از انتقال خانواده‌های داعشی به جنوب موصل به عنوان یک عامل تهدید کننده امنیتی نام می‌برند.

وی افزود: ما از دولت و سازمان‌های امنیتی عراق می‌خواهیم که این روند انتقال را متوقف کنند. از کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق هم می‌خواهیم که تحقیقات لازم را در این باره به عمل آورند و وزیران کشور و دفاع را به صحن مجلس فرا بخوانند تا عوامل پشت پرده این تحرک خطرناک و تهدید کننده امنیت ملی ما مشخص شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درباره انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرویس امنیت روسیه: حمله تروریستی در سامارا را خنثی کردیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اسپوتنیک، بنا بر اعلام این سازمان امنیتی روسیه، این فرد قصد داشت بمبی را در ساختمان یک مرکز پذیرش کمک‌های بشردوستانه منفجر کند.
بر اساس این گزارش، این فرد که متولد سال ۱۹۹۴ میلادی بود، در زمان عملیات نیروهای امنیتی برای دستگیری وی، خود را منفجر کرد.
بنا بر این گزارش، در این حادثه به کارکنان امنیتی و غیرنظامیان آسیبی وارد نشد.

پیش از این، تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به آتش‌سوزی محل قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۹ نفر (بنا بر آمار کمیته تحقیقات روسیه) و مجروح شدن ۱۸۰ نفر (بنا بر آمار وزارت بهداشت منطقه مسکو) منجر شد. شاهدان عینی از حضور چهار تروریست سخن گفتند که بعدا گفته شد آنها مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن نیز همراه داشتند. این آتش‌سوزی منجر به فروریختن بخش‌هایی از این تالار شد.
عملیات آواربرداری و جستجوی قربانیان این حادثه از زیر آوار قرار است سه شنبه هفتم فروردین‌ماه پایان یابد.
بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به این تالار حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در حالی که در حال فرار به سمت مرز اوکراین بود، در بریانسک متوقف و چهار تروریست بازداشت شدند. نخستین جلسه دادگاه متهمان این عملیات تروریستی شامگاه یکشنبه به دلایل امنیتی پشت درهای بسته در مسکو برگزار شد.
با وجود آنکه رسانه‌ها و مقامات غربی، از گروه تروریستی داعش به عنوان عامل این حمله تروریستی یاد کرده و اوکراین را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده‌اند، برخی مقام‌های مسکو ضمن تعجب از سرعت عمل غرب در شناسایی عوامل تروریستی بر تکمیل تحقیقات خود در این زمینه تأکید کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • هلاکت ۴ تروریست در عملیات ارتش پاکستان
  • سرویس امنیت روسیه: حمله تروریستی در سامارا را خنثی کردیم
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • نویسنده «مار و پله»: از مامور امنیتی پرونده مدینه متشکرم
  • وحشت از حمله داعش به المپیک پاریس