Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی میزان و مبلغ فطریه امسال (۱۴۰۰ هجری‌شمسی / ۱۴۴۲ هجری‌قمری) را اعلام کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شفقنا، از آنجا که میزان زکات فطره برای هر فرد سه کیلوگرم است، مبلغ آن برای فطریه بدل از آرد بیست‌ویک (۲۱) هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی یکصد (۱۰۰) هزار تومان و فطریه بدل از برنج غیرایرانی، هفتادوپنج (۷۵) هزار تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زکات و فطریه فطریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و افتتاح بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تاکید کرد: طی دو سال و نیم گذشته تهیه و بازنگری طرح هادی ۵۳۹ روستا با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان انجام شده و شاخص ۹۷ درصدی سال ۱۴۰۰ به ۹۸.۳ درصد رسیده است.

حامد دائمی امروز، ۲۵ فروردین ماه در حاشیه دیدار استاندار با کارکنان اداره کل بنیاد مسکن استان گیلان که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) برگزار شد، با بیان اینکه حساب ۱۰۰ در فروردین ماه سال ۵۸ و در فرمان تاریخی امام راحل با هدف تامین مسکن محرومین و اقشار کم درآمد و محرومیت زدایی از مناطق محروم افتتاح شد، اظهار کرد: عمران و آبادانی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

وی با بیان اینکه طی دو سال و نیم گذشته شاهد تقویت کمک خیرین به حساب ۱۰۰ هستیم، افزود: طی این مدت ۵.۵ میلیارد تومان به حساب ۱۰۰ واریز شده که ۳.۹ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۱۴۰۲ است؛ به واسطه کمک خیرین، ۸.۵ میلیارد تومان از حساب ۱۰۰ کشور نیز به استان تزریق شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از ارائه کمک های صد درصد بلاعوض حساب ۱۰۰ به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خبر داد و بیان کرد: از محل حساب ۱۰۰ برای کمک به احداث و خرید و تعمیر و تکمیل و تجهیز و رهن و اجاره اقدام می شود.

دائمی یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن را در راستای توسعه و عمران و آبادانی روستاها دانست و متذکر شد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون توانستیم ۶۵۴ پروژه طرح هادی را با اعتباری بالغ بر ۸۹۳ میلیارد تومان در روستاهای استان اجرایی کنیم که از این تعداد، ۵۰۱ پروژه مربوط به آسفالت بود؛ طی مدت مذکور دو میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت به طول ۵۳۶ کیلومتر انجام شد.

وی با بیان اینکه شاخص آسفالت روستایی از ۴۷.۱ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۶.۳ درصد در سال جاری رسیده است، تاکید کرد: طی دو سال و نیم گذشته تهیه و بازنگری طرح هادی ۵۳۹ روستا با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان انجام شده و شاخص ۹۷ درصدی سال ۱۴۰۰ به ۹۸.۳ درصد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با تاکید بر لزوم صدور سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ادامه داد: نهضت صدور سند طی دو سال و نیم گذشته آغاز شده و ادامه دارد و طی این مدت ۲۰ هزار جلد سند در شهر و روستا صادر کردیم؛ البته سرجمع صدور سند به ۱۶۷ هزار و ۲۴۷ برگ می رسد.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته ۱۵۰۲ جلد سند صادر شده و به زودی واگذار می شود، گفت: طی دو سال و نیم گذشته ۱۶۸۲ هکتار از اراضی ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ملی فی ما بین اداره کل منابع طبیعی و بنیاد مسکن استان تحویل و تحول شده است؛ در حال حاضر سند ۵۰۲ هکتار از این اراضی به بنیاد مسکن انتقال پیدا کرده و برای ۱۰۰۰ هکتار دیگر تشکیل پرونده دادیم و در انتظار انتقال سند هستیم.

دائمی از افزایش شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی از ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ درصد در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در راستای نهضت ملی مسکن نیز ۲۲ هزار و ۴۷۰ فقره تسهیلات در راستای خودمالکی به بنیاد مسکن گیلان ابلاغ شد و تاکنون موفق به شناسایی ۹۵ درصد متقاضیان و معرفی آنان به بانک های عامل شدیم.

وی سهمیه سال ۱۴۰۲ را ۱۱ هزار فقره تسهیلات خودمالکی دانست و تاکید کرد: ۵۱۰۷ واحد را به مرحله بهره برداری رساندیم که ۹۵۵ واحد در دهه حساب ۱۰۰ با اعتبار ۷۱۵ میلیارد تومان افتتاح می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین از انعقاد تفاهم نامه با نهادهای حمایتی جهت تامین مسکن محرومین خبر داد و اضافه کرد: ۴۶۹۹ خانوار محروم را شناسایی کردیم و ۱۹۱ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره، ۱۱۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۵۹۲ تن میلگرد رایگان و ۴۶۶۰ تن سیمان رایگان برای آنان تخصیص یافته و تاکنون ۳۲۵۳ واحد آن افتتاح شده است.

دائمی سیاست اخیر دولت و وزیر راه و شهرسازی را واگذاری زمین در روستاها دانست و بیان کرد: سهمیه گیلان واگذاری ۱۰ هزار قطعه زمین است که در این راستا، ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی و مستثنیات را شناسایی و در شورای مسکن استان تصویب کردیم؛ از این میزان، ۱۰۰ هکتار در کمیته تصویب تایید شد که به صورت رایگان در اختیار متقاضیانی قرار می گیرد که در سامانه «تم» ثبت نام کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزییات تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳
  • بیانیه دفتر نهاد دانشگاه‌های استان اردبیل در پی حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • شادمانی سیستانی‌ها از سیلی محکم سپاه به رژیم صهیونسیتی
  • بازدید ۱۴۰۰ گردشگر خارجی از دره ستارگان قشم
  • حداقل حقوق ۱۴۰۳ همراه با جزئیات کامل
  • میزان پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن اعلام شد
  • آخرین جزییات از افزایش جرائم رانندگی و موعد پرداخت
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد
  • تکمیل و افتتاح بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان
  • واگذاری زمین رایگان به بیش از ۱۳۵۸ خانواده سیستانی و بلوچستانی