Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - پتروشیمی امیرکبیر فروردین 1400 را با ثبت بهترین رکورد تولید انواع محصولات هیدروکربنی و پلیمری، نسبت به 10 سال گذشته آغاز کرد.
به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی امیرکبیر، این مجتمع تولیدی در فروردین‌ماه 1400 با تولید بیش از 140 هزارتن انواع محصولات هیدروکربنی،‌ ضمن تحقق 102 درصدی برنامه تولید، توانست از مرز مجموع تولیدات هیدروکربنی امیرکبیر نسبت به مدت مشابه در 10 سال گذشته عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
همچنین این مجتمع تولیدی توانست در تولید محصولات پلیمری نیز رکورد خیره‌کننده‌ای را ثبت کند و با میزان تولید حدود 64 هزارتن انواع پلی‌اتیلن و تحقق 117 درصدی برنامه، آمار مشابه 10 سال گذشته را پشت سر بگذارد.
پتروشیمی امیرکبیر در سال ١٣٩٩ نه تنها با تمرکز بر خوراک، تولید و بازرگانی به موفقیت‌های متعدد و بی‌نظیری دست پیدا کرد، بلکه تلاش کرد با انجام اورهال در اسفند ٩٩ و رفع گلوگاه‌های تولید مقدمات استمرار و جهش تولید در سال ١٤٠٠ را نیز فراهم کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پتروشیمی امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به صادرات ۱۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی در سال گذشته کاهش چشمگیری داشت ولی صادرات محصولات پتروشیمی ایران یک میلیون تن افزایش یافت. - اخبار استانها -

مرتضی شاهمیرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه با بیان اینکه صنایع پتروشیمی به‌طور کلی صنعت اول کشور است اظهار داشت: در سال 1401 افزون بر 16 میلیارد دلار ارزآوری این صنعت در صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف بود.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: میزان صادرات محصولات پتروشیمی سال 1402 در حال جمع‌بندی است ولی با اینکه قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی در این سال کاهش چشمگیری داشت ولی خوشبختانه سال قبل بیش از یک میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی ایران بیشتر از سال ماقبل آن بود.

وی با اشاره به توزیع محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست کشور افزایش یافته است گفت: در سال قبل توزیع و عرضه داخلی محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست بیشتر از سال ماقبل آن بود و چون ارز اعتباری به واحدهای پایین دست صنایع پتروشیمی کمک کرد نقدینگی و سرمایه در گردش این واحدها از محل ارز اعتباری تأمین شد و محصولات بیشتری از مجتمع‌های بالادست صنایع پتروشیمی به پایین دست عرضه شد و صنعتگران این حوزه آن را یک انقلاب اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه تلاش و فعالیت سرمایه‌گذاران عرصه صنایع پتروشیمی به‌صورت منظم است.

معاون وزیر نفت بخشی از موانع صنایع پتروشیمی را تأمین منابع مالی دانست و اضافه کرد: بخش دیگری از موانع این صنایع، رفتارهای آمریکا و تحریم‌ها است ولی خوشبختانه طرح‌های پتروشیمی ایران با سرعت در حال اجرا است و صنعت‌گران این حوزه فعالیت خودشان را انجام می‌دهند هر چند زحمت ما را زیاد می‌کند ولی صنعتگر ایرانی مسیر خودشان را برای توسعه پیدا می‌کند.

بازدید از توسعه صنعت لاوان پتروشیمی مهر پترو کیمیا بازدید از سایت شیرین‌سازی پتروشیمی بوشهر، به‌عنوان یکی از پاکترین پالایشگاه‌های کشور از دیگر برنامه‌های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.

ابر پروژه فاز دوم پتروشیمی بوشهر با مساحت 40 هکتار، شامل واحدهای الفین، اتیلن گلایکول‌ها، پلی اتیلن سنگین، سرویس‌های جانبی و آفسایت در حال اجرا است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • سالمندی، ژاپن را به دردسری عجیب انداخت
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • شکوفایی تولید و رکوردشکنی فولاد هرمزگان در بهار 1403
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد