Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:41:37 GMT

روز قدس، نماد همبستگی آزادگان جهان با محور مقاومت است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۸۱۲

روز قدس، نماد همبستگی آزادگان جهان با محور مقاومت است

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «معا» فلسطین، گردان‌های «شهید ابو علی مصطفی» شاخه نظامی جبهه مردمی آزادی فلسطین امروز (جمعه) همزمان با روز جهانی قدس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که افزایش جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم قدس همزمان با مناسبت بزرگی است که ما هر ساله این مناسبت را به عنوان «روز جهانی قدس» گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گردان‌های «شهید ابو علی مصطفی» شاخه نظامی جبهه مردمی آزادی فلسطین در این بیانیه اضافه کرد: ما در این روز به محور شکوه و سربلندی یعنی محور مقاومت و همه آزادگان جهان که در کنار مردم ما و محور مقاومت ایستاده‌اند و آنچه لازم است را برای مقابله با استکبار و صهیونیست‌ها فراهم می‌کنند، درود می‌فرستیم.  

این گروه مبارز فلسطینی با اشاره به اینکه آنچه در محله شیخ جراح در قدس توسط رژیم صهیونیستی علیه ساکنان آن اتفاق می‌افتد را از نزدیک و با دقت زیر نظر دارد، افزود: صبر ما به سر آمده است و همانگونه که رزمندگان قهرمان ما از مردم فلسطین در دروازه «العامود»  (دروازه دمشق) حمایت کردند ما نیز آماده دفاع و حمایت از مردم خود در محله شیخ جراح هستیم و هشدار می‌دهیم اشغالگران باید عواقب ادامه انجام حماقت خود را بپذیرند و به آن‌ها می‌گوییم که این هشدار را جدی بگیرند.   

گردان‌های «شهید ابو علی مصطفی» فلسطین اضافه کرد ما به دشمن می‌گوییم، صبر رزمندگان ما را محک نزنید و مقاومت در کمین شما است. 

در روزهای گذشته درگیری در محله شیخ جراح واقع در قدس اشغالی در پی تهدید شدن تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن در این محل از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی برای خالی کردن منازل خود و در اختیار دادن آن‌ها به جوامع صهیونیست نشین افزایش یافته است.  

در این پیوند دادگاه عالی رژیم اسرائیل روز گذشته رای نهایی خود را صادر و حکم به تخلیه چهار خانه خانواده فلسطینی در محله «شیخ جراح» واقع در قدس اشغالی داد.  

منطقه شیخ جراح در قدس شرقی که اخیراً به صورت مستمر مورد هدف شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته است، زمین‌هایی را شامل می‌شود که فلسطینیان می‌گویند سال‌ها پیش آن را از دولت اردن خریداری کرده‌اند.  

کابینه رژیم صهیونیستی سوم ژانویه گذشته به چهار خانواده فلسطینی برای تخلیه خانه‌های خود ابلاغیه‌ای ارسال کرد که در آن ادعا شده بود؛ مالکیت اراضی این خانه‌ها از سال‌ها پیش به یهودیان صهیونیست تعلق داشته است و باید این خانه‌ها را تخلیه کنند.  

 «جنبش حماس» در بیانیه‌ای درباره هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی برای آسیب رساندن و آواره کردن ساکنان منطقه «شیخ الجراح» در قدس شرقی که به تازگی به صورت مستمر مورد حمله شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته‌اند، هشدار داد.  

  «جنبش آزادگان فلسطین» نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنچه ساکنان منطقه الشیخ جراح در معرض آن قرار دارند، ادامه طرح‌های اشغالگری و یهودی کردن قدس است.  

همچنین «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رژیم صهیونیستی درباره ادامه تجاوز به ساکنان محله الشیخ جراح شهر قدس هشدار داد و افزود:  در صورتی که تجاوزها به این محله و ساکنان آن متوقف نشود، مقاومت دست بسته نمی‌ماند و دشمن هزینه سنگینی خواهد پرداخت.  

برچسب‌ها آسیای غربی فلسطین روز جهانی قدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیای غربی فلسطین روز جهانی قدس آسیای غربی فلسطین روز جهانی قدس اخبار کنکور رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس شیخ جراح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین جنگی اسرائیل در رفح زمینگیر می‌شود

۱۹۸ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در این مدت شاهد شکست‌های مستمر رژیم صهیونیستی بوده‌ایم. این در حالی است که این روز‌ها بحث حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح نیز مطرح است. در این خصوص آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به صهیونیست‌ها در خصوص تجاوز زمینی به رفح هشدار داده و تاکید کرده است که اگر دشمن به رفح حمله کند، مردم فلسطین پرچم سفید را بالا نخواهند برد و مقاومت آماده دفاع از خود است.

یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص موضوع حمله رژیم صهیونیستی به رفح این است که به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در برآورد‌های خود آمادگی‌های به وجود آمده در مقاومت فلسطین را مورد توجه قرار نداده است. به عبارت دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصور می‌کند که می‌تواند با شانتاژ‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای عملیات روانی خود را به پیروزی میدانی تبدیل کند. اما واقعیت امر این است که آمادگی‌های به وجود آمده در مقاومت قطعا به گونه‌ای است که آن‌ها آماده زدن ضربات واقعی و اساسی به رژیم صهیونیستی در عملیات احتمالی رفح هستند.

به این ترتیب باید توجه داشت که شکست‌های متعددی که از سوی مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی تحمیل شده است و پس از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» نیز اعتماد به نفس و خودباوری مقاومت نیز افزایش پیدا کرده و به همین دلیل شرایط برای حمله احتمالی اسرائیل به رفح دشوارتر شده است؛ بنابراین باید توجه داشت که قطعا صبحت‌های بنیامین نتانیاهو و پاسخ صریح آقای اسماعیل هنیه شرایط جدیدی را برای منطقه به وجود خواهد آورد که در آن سلسله شکست‌های رژیم صهیونیستی افزایش پیدا می‌کند.

لازم به یادآوری است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال جبران شکست‌های خود در عملیات‌های گوناگون است. به همین دلیل به نظر می‌رسد ادعا‌های مطرح شده از سوی آنها در صحنه میدانی اجرایی نخواهد شد. در این بین چنانچه رژیم صهیونیستی به عملیات نظامی نیز دست بزند، آمادگی‌های لازم در مقاومت فلسطین کاملا مشهود است و ماشین جنگی رژیم صهیونیستی نیز حتما در رفح مانند غزه و خان یونس به ِگل خواهد نشست.

در این بین در فضای مجازی برخی این مساله را مطرح می‌کنند که آمریکا به رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به رفح چراغ سبز نشان داده است. در این باره نیز به نظر می‌رسد که با وجود برخی اختلافات تاکتیکی، رژیم صهیونیستی هیچ تحول راهبردی را بدون نظر موافق آمریکا انجام نخواهد داد و برخلاف اظهار نظر‌های رسانه‌ای و غیر موثق قطعا رژیم صهیونیستی بخش عمده‌ای از موضوعات راهبردی خود را با آمریکایی‌ها در میان می‌گذارد و آن‌ها را در جریان اقدامات احتمالی خود قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • «وعده صادق» اجرای کریدور آمریکایی-صهیونیستی را متوقف کرد
  • ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • نماد‌های مقاومت مردم فلسطین که جهانی شده‌اند + فیلم
  • ضرورت تشکیل جبهه هنری و رسانه ای در سطح محور مقاومت و جهان
  • ماشین جنگی اسرائیل در رفح زمینگیر می‌شود
  • حمله‌های حزب‌الله نفس تل‌آویو را برید
  • تشکیل جبهه هنری و رسانه‌ای در سطح محور مقاومت و جهان ضروری است
  • مقاومت سدیروت را با راکت هدف قرار داد