Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در پی بارش‌های ۸ روز گذشته، امدادگران هلال احمر به ۲ هزار و ۴۳۵ هموطن گرفتار در سیل و آبگرفتگی ۱۶ استان کشور، امدادرسانی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ «مهدی ولی پور» در تشریح عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی ۱۶ استان کشور از روز نهم تا ساعت ۷:۳۰ صبح روز ۱۷ اردیبهشت ماه، اظهار کرد: در این مدت ۱۶ استان آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، تهران، خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران و یزد نیازمند به خدمات امداد و نجات بودند و امدادگران هلال احمر در ۱۰۱ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ۱۹ محور متاثر از سیل، خدمات لازم امدادی را به هموطنان ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در پی بارش های ۸ روز گذشته، امدادگران هلال احمر با تلاش بی وقفه به ۲۴۳۵ حادثه دیده امدادرسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری ۳۲۵ نفر از سیل زدگان، ۱۷۹ نفر را نیز به مناطق امن انتقال دادند.

ولی پور همچنین با اشاره به اینکه در سوانح جوی ۸ روز گذشته، ۱۰ نفر از هموطنان (۶ نفر در گلباف کرمان و ۴ نفر در اردکان یزد) جان خود را از دست دادند، افزود: با تلاش ۲۷۳ تیم امدادی شامل ۱۰۱۹ امدادگر، عملیات امداد و نجات در سیل انجام و همچنین ۹۶ دستگاه چادر امدادی، ۹۸۲ تخته پتو، ۳۳۳ تخته موکت، ۸۵۱ کیلوگرم نایلون، ۱۹۱ ثوب البسه، ۵۱ بسته غذایی، ۳۱۴ ست شست و شو، ۱۱۶ شعله فانوس، ۴۷ ست ظروف،  ۲۷۴۹ قوطی انواع کنسروجات، ۶۰۰ کیلوگرم برنج، ۵۰۷ کیلوگرم حبوبات و ۳۱۲ کیلوگرم قند و شکر نیز میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امداد و نجات هلال احمر ۱۶ استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند. 

محمدعلی کاوسی امروز، ۵ اردیبهشت در پی بارندگی های اخیز استان، اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند. 

وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستاهای چاه خوش نری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد. 
کاوسی بیان داشت: از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود که یک تیم از شعبه طبس به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستاهای محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند. 

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد