Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:16:10 GMT

خسارت ۵۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۹۰۲

خسارت ۵۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های کشور

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از وارد شدن خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به محورهای مواصلاتی کشور خبر داد و گفت: از مردم تقاضا می کنیم در شرایط کنونی قبل از انجام هر سفر اضطراری اطلاعات هواشناسی را چک کنند و وارد مسیرهای کوهستانی و کویری نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد مهریاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در هفته های اخیر بارش های رگباری ناگهانی با بسیاری با شدت بالا داشتیم که همان طور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود این بارش های سریع و زیاد سبب وقوع سیلاب در مناطق مختلف شد به گونه ای که برخی از آن ها طی دهه های اخیر بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در دو هفته گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت سیلاب به محورهای مواصلاتی مختلف وارد شد، افزود: از زمانی که هشدار برای وقوع سیلاب در هفته های گذشته دریافت کردیم تاکنون همه راهداران در مناطق پرخطر آماده باش کامل بودند و مسیرهای سیل زده را بازگشایی کردند البته در مقاطعی ۲۰ مسیر اصلی کشور بسته شد اما به سرعت و با کمک راهداران این مسیرها بازگشایی شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: در شبانه روز گذشته بارش های شدید و وقوع سیلاب در مناطقی از استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان و شمال اصفهان داشته ایم که البته در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد اما مسیرهای روستایی در این میان آسیب های جدی تری به آن ها وارد شد که می توان گفت در نیمه اردیبهشت ماه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه ها و ابنیه فنی وارد شده است.

مهریاری تأکید کرد: مردم حتی المقدور در روزهایی که هشدار هواشناسی برای بارش های رگباری بهاری وجود دارد از مسافرت در مسیرهای مذکور خودداری کنند اما اگر سفر اضطراری در پیش دارند حتما قبل از انجام آن اطلاعات هواشناسی را در منطقه مورد نظر دریافت کنند و در ساعات پیش بینی شده وارد جاده های کوهستانی و کویری نشوند و اگر در زمان وقوع سیل در محوری حضور داشتند حتی المقدور در کنار جاده در خودرو خود متوقف شوند و مسیر را برای خودروهای امدادی باز بگذارند تا بتوانیم هر چه سریع تر مشکل به حل مشکل و بازگشایی مسیر اقدام کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلاب محورهای مواصلاتی وقوع سیل وارد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی به یک هزار و 362 هکتار اراضی زراعی، یک هزار و 218 هکتار باغی، 20 کیلومتر جاده بین مزارع، 46 رشته قنات، 450 مترمکعب استخر ذخیره آب و 10 کیلومتر کانال و لوله‌گذاری مزارع استان خسارت وارد کرده است. مجموع خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی 145 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی، خسارت وارده به بخش عشایری را 4 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی‌ها به یک هزار و 753 کیلومتر ایل راه، 10 اماکن دامی و 15 رأس دام عشایر خسارت وارد که است.

آخوندی بیان کرد: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق نیز سه میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شده است. خسارت وارده به بخش راه در استان 530 میلیارد تومان بوده که دو هزار و 152 ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت دیده‌اند.

وی عنوان کرد: این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است. خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی تصریح کرد: بارندگی‌ در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است و در بررسی‌های اولیه مجموع خسارت‌های بارندگی‌های رگباری، بارش تگرگ و رواناب هفته پایانی فروردین در خراسان جنوبی 680 میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، زیرساختی و راه برآورد شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • هشدار وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر درمازندران