Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@21:55:41 GMT

تمامی سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۹۱۷

تمامی سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور ممنوع است

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ضمن ابلاغ رسمی ممنوعیت تمامی سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور به وزیر راه و شهرسازی و فرمانده نیروی انتظامی ، خواستار اتخاذ همه تمهیدات لازم برای تحقق ممنوعیت سفرها شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا صبح امروز در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی و فرمانده نیروی انتظامی به استناد مصوبه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت کرونا در حضور رییس جمهوری، ممنوعیت تمامی سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ را رسماً ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور در این ابلاغیه، از وزارت راه و شهرسازی و ناجا خواست، با پیش بینی همه تمهیدات لازم، ممنوعیت تمامی سفرها در همه مناطق کشور فارغ از هرگونه رنگ بندی کرونایی را در بازه زمانی مصوب به نحو کامل محقق کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در رونوشت این ابلاغیه، ضمن جلب همکاری کامل جمعیت هلال احمر برای اجرای مصوبه ممنوعیت سفرها، از سازمان صدا و سیما خواست موضوع ممنوعیت سفرها را از طریق شبکه‌های پر مخاطب رادیو و تلویزیون، مستمرا اطلاع رسانی کند.

به گزارش ایرنا، جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته در حضور رییس جمهوری برگزار شد و در این جلسه روسای کمیته‌های بهداشت و درمان، اجتماعی- امنیتی، آموزش و تبلیغات و همچنین قرارگاه عملیاتی گزارش خود را از وضعیت شیوع بیماری در شهرهای مختلف کشور، وضعیت جدید شهرها از نظر رنگ‌بندی سطح بیماری و اقدامات انجام شده در زمینه کنترل و مهار بیماری و نظارت بر رعایت پروتکل‌ها ارایه کردند.

کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا در این جلسه ضمن موافقت با پیشنهاد تمدید محدودیت‌های اعمال شده در شهرهای نارنجی و قرمز اعلام کردند که سفرها در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع خواهد بود.

کد خبر 491714

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ممنوعیت تردد خودرو ممنوعيت ممنوعیت تردد جاده ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قرارگاه عملیاتی تمامی سفرها عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت

شهردار اصفهان در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور گفت: مقرر شد در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت هر کلان‌شهر به اقتضای شهر خود فعالیت‌هایی را در دستور کار داشته باشد.

علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور که با موضوع ویژه برنامه‌های دهه کرامت و تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مجمع کلان‌شهرها هر چند وقت یک‌بار در جهت مسائل جاری شهرداری‌ها و مسائلی که در آینده نیاز به تدبیر باشد، در دستور کار قرار داده می‌شود.

وی افزود: در این جلسه با توجه به در پیش بودن دهه کرامت پیش‌بینی شد تا شهرداران از این فرصت فرهنگی و معنوی برای توسعه فرهنگ رضوی در استان‌ها و شهرهای خود بهره‌مند شوند.

شهردار اصفهان ادامه داد: خرید اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی و توسعه زیرساخت‌ها دیگر موضوع مطرح شده در نشست امروز ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور بود.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه سایر موضوعاتی که می‌تواند هم‌افزایی شهرها و شهرداری‌ها را در خصوص مسائل حل و فصل کند، در دستور کار مجمع کلان‌شهرها قرار دارد، ادامه داد: ارائه مطالب پیرامون این موضوعات همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا مبنی بر تأثیر این هم افزایی در میان شهرداری‌های کشور، تصریح کرد: تا کنون یک تشکل مجمع کلان‌شهرها را داشته‌ایم اما این تشکل قدرت لازم را نداشته است و پیش بینی ما این است که اگر به سمت اتحادیه برویم و انسجام سازمانی تعریف شده با اهداف و ساختار مشخص پیدا کنیم قدرت هم‌افزایی ما می‌تواند بسیاری از مشکلات درون ساختاری و سازمانی شهرداری و همچنین مشکلات بین سازمانی که با دولت، قوه قضائیه و مجلس از موضع یک تشکل و نهاد اجتماعی و قانونی است را رفع کند.

وی درباره وضعیت مطالبات شهرداری‌ها از دولت اضافه کرد: این موضوع در میان تمام شهرداری‌ها مطرح است و با ثبت این مطالبات از سوی شهرداری‌ها، دولت موظف به پرداخت است، اما دولت طی دو سال اخیر به دلیل شرایط اقتصادی نتوانسته است مطالبات را باز پرداخت کند؛ از سوی دیگر با توجه به تعهدات قانونی که دولت در حوزه تأمین زیرساخت‌ها در بخش‌هایی همچون حمل‌ونقل دارد و شهرداری‌ها به خودی خود توانایی احداث خطوط قطار شهری و یا تأمین و انتقال اتوبوس به شهرها را ندارند، این حوزه هم مدتی دچار چالش شده است و جز مباحث مطرح شده از سوی شهرداران است تا با تعامل با دولت این موضوع حل شود.

شهردار اصفهان با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: مقرر شد هر کلان‌شهر به اقتضای شهر خود فعالیت‌هایی را در دستور کار داشته باشد.

قاسم‌زاده اضافه کرد: در شهر اصفهان سال گذشته در این ایام محله‌های کرامت فعال شد و ظرفیت هر محله برای دهه کرامت فعال شد و مستضعفین شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند و جشن‌های مناسبتی این ایام به همت مردم در سطح محلات برگزار شد.

کد خبر 745825

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور برگزار شد
  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • رژهٔ نیروهای مسلح به‌مناسبت روز ارتش در سراسر کشور
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • فیلم/ رژه نیروهای مسلح در مراسم روز ارتش در سراسر کشور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد