Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تجزیه و تحلیل جدید نشان می‌دهد تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان به مراتب بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نتایج تجزیه و تحلیل موسسه Health Metrics and Evaluation مستقر در واشنگتن نشان می دهد ویروس کرونا تاکنون بیش از 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 میلیون نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است که این آمارها دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است.

کرونا در جهان/ فوت 10 هزار و 636 نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتکرونا در جهان/ مرگ 3422 هندی در 24 ساعت گذشته + جدول تغییرات

بر اساس این گزارش آمارهای موسسه مذکور حاکی است در ایالات متحده بیش از 905 هزار نفر از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون جان خود را از دست داده اند. این رقم 40 درصد بیشتر از آمار 561 هزار نفری است که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا اعلام شده است.

با این حساب، تعداد فوتی های ناشی از بحران کرونا در آمریکا بسیار بیشتر از قربانیان بیماری آنفلوانزا در سال 1918 میلادی است که 675 هزار آمریکایی را به کام مرگ برد.

کریس مورای مدیر این موسسه تحقیقاتی آمریکایی گفت: این تجزیه و تحلیل نشان می دهد تلفات واقعی ناشی از شیوع ویروس مرگبار و هولناک کرونا بسیار بیشتر از آمارهای رسمی است. ارائه آمارهای واقعی نه تنها ابعاد خطرناک این بحران جهانی را بهتر نمایان و آشکار می کند بلکه به سیاستگذاران حوزه بهداشت و سلامت نیز هشدارهای لازم را خواهد داد.

بر اساس این تجزیه و تحلیل، بسیاری از فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمارهای رسمی گنجانده نمی شود زیرا کشورها تنها موارد فوتی را که در بیمارستان ها اتفاق می افتد یا در نهایت ابتلای بیمار به کرونا تایید می شود، گزارش می کنند. در بسیاری از موارد ضعف سامانه های گزارش دهی درباره سلامت و بهداشت و محدودیت دسترسی به مراکز بهداشت و درمان، این چالش را تشدید می کند.

این گزارش نشان می دهد بالاترین تعداد فوتی های گزارش نشده در بحران شیوع ویروس کرونا مربوط به کشورهای آمریکا، هند، مکزیک و برزیل است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیشتر از آمارهای رسمی تجزیه و تحلیل ویروس کرونا نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  علی عباسیافزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

عباسی گفت: بر اساس تفکیک ماه های پر حادثه  سال گذشته در خرداد ماه با ۱۷ مورد و (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است. و سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

وی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.. 

دیگر خبرها

  • تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • رسمی؛ سالزبورگ به جام جهانی باشگاه‌ها 2025 راه یافت
  • روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی انتخاب شود
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی