Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور در بخشی گفت و گویی با شبکه ام. اس. ان. بی. سی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به انتخابات ریاست جمهوری ایران، فرصت برای احیای توافق هسته ای در حال اتمام است و آیا حتی بدون خارج کردن زندانیان آمریکایی از ایران، انتظار می رود در سطح مقدماتی آمریکا به توافقی با ایران برسد، توضیح داد: همان طور که می دانید ما در مذاکرات، مذاکرات غیر مستقیم در وین مشارکت داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مذاکرات آخر همین هفته دوباره انجام خواهد شد. نمی دانیم که آیا ایران واقعا آماده اتخاذ تصمیمات لازم برای بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته ای هست یا نه.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، وی مدعی شد: آن ها متاسفانه اقداماتی که منجر به از سرگیری بخش های خطرناک برنامه شان[برنامه هسته‌ای] می شود را از سر گرفته اند و این بخش ها توسط توافق هسته ای متوقف شده بودند. هنوز مشخص نیست که آن ها آماده انجام دادن اقدامات لازم هستند یا نه. 

بلینکن ادامه داد: علیرغم این، ما قطعنامه بر موضوع آمریکایی هایی که در ایران یا هر جای دیگری زندانی هستند یا گروگان گرفته شده اند، متمرکز هستیم. تمام آن چه می توانم به شما بگویم این است که تیم ما واقعا هر روز در این زمینه فعالیت می کند.

کد خبر 599454 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام آنتونى بلينكن ایران و آمریکا نشست کمیسیون برجام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام ایران و آمریکا نشست کمیسیون برجام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادعای اینکه ایران چند هفته و نه چند ماه فرصت دارد تا اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت بمب هسته‌ای را به دست آورد، اعلام کرد با این وجود این بدان معنا نیست که تهران قصد دارد به سلاح هسته‌ای دست یابد.

براساس گزارش النشره، گروسی با تاکید بر اینکه اهداف هسته‌ای کنونی ایران مشخص نیست و فقط قابل پیش بینی است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره از مذاکرات ایران و آمریکا حمایت می‌کند.

ابراز نگرانی مدیرکل آژانس در حالی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که ایران یک سال و نیم پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای(برجام)در سال ۲۰۱۸، متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی‌شده واشنگتن و بدعهدی شرکای اروپایی در کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که در پنج گام تعیین‌شده و طبق بند ۳۶ برجام از انجام دادن برخی تعهدات داوطلبانه خود در توافق فاصله می‌گیرد.

محدود کردن امکانات نظارتی آژانس در تاسیسات ایران نیز اقدام متقابل تهران در واکنش به قطعنامه تنبیهی آمریکا و شرکای اروپایی برجام در دو سال گذشته انجام شد. اما مذاکرات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ادامه دارد و ایران تا کنون به تعهدات خود در بیانیه‌های مشترک با آژانس عمل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد