Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@20:45:47 GMT

دستگاه قضایی مسیر تولید سیلندرهای اکسیژن در کشور را هموار کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۴۲۲۸

دستگاه قضایی مسیر تولید سیلندرهای اکسیژن در کشور را هموار کرد

‍‍‍‍‍‍

با ورود دستگاه قضایی، مشکلات یک شرکت تولید سیلندر اکسیژن در شهرک صنعتی سپیدرود در استان گیلان رفع و حیات دوباره در آن به جریان افتاد.

به گزارش مشرق، احیای واحدهای تولیدی یکی از دستورکارهای اصلی دستگاه قضایی در دوره تحول است. طی حدود دو سال اخیر و آغاز دوره تحول در دستگاه قضایی، اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای احیای واحدهای تولیدی توسط قوه قضاییه در استان‌های مختلف کشور صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی نیز بر احیای حقوق عامه توسط قوه قضاییه تاکید دارد؛ یکی از مظاهر حقوق عامه، حمایت از تولید داخلی است.

بیشتر بخوانید: دولت داره چرخ تولید رو می‌چرخونه یا قوه قضائیه؟

از سویی دیگر با توجه به نیاز مبرم کشور به تقویت تولید داخل و اشتغال‌زایی در این شرایط سنگین تحریمی تحمیل شده از جانب دشمنان، قوه قضاییه برای حمایت از تولید داخلی در راستای احیای حقوق عامه، مسئولیت دوچندان دارد.

مانع زدایی به سبک و سیاق عدلیه

دستگاه قضایی در جدیدترین اقدام در راستای حمایت از تولید، با قطع دست مافیای واردکننده، حیات را به یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید کپسول‌های اکسیژن که توانایی تولید روزانه ۳۰۰ سیلندر کپسول اکسیژن را دارد، بازگرداند.

ببینید: فیلم/ حجت‌الاسلام رئیسی: صدها کارخانه در تملک بانک‌هاست

این واحد تولیدی علیرغم کسب همه مجوزهای لازم برای تولید و عرضه محصولاتش به بازار، به دلیل ایجاد مانع از سوی صنف مربوطه در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود ولی با ورود دادگستری استان گیلان، مشکلات آن رفع و تولید در آن رونق یافت.

ماجرا از این قرار بود که متخصصان یک شرکت ایرانی از سه سال پیش، بومی‌سازی کپسول‌های اکسیژن در کشور را آغاز کردند اما بعضی سودجویی‌ها در واردات بدون توجه به نیاز مبرم کشور در شرایط کرونایی به تامین کپسول‌های اکسیژن، کار تولید آن را متوقف کرد.

وقتی مافیای واردات، مانعِ شارژ کپسول‌های اکسیژن شد

«پورشعبان» یکی از تولیدکننده‌های برتر داخلی کپسول‌های اکسیژن مشکلات این واحد تولیدی را اینگونه بیان می‌کند: این مجموعه ۲ سال پیش با ۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شد و ما نخستین تولیدکننده سیلندرهای اکسیژن در اوزان ۲ و ۵ و ۱۰ در کشور هستیم؛ چون این محصول وارداتی بوده و کسی آن را تولید نکرده است، بعد از راه‌اندازی مجموعه، دوستان واردات‌کننده اصلاً برایشان خوشایند نبود و به همین دلیل مشکلات بسیار زیادی را برای ما ایجاد کردند. یکی از مشکلات این بود که زمانی که کپسول‌های ما شارژ می‌شد، در مراجعه دوباره کپسول‌ها به مراکز شارژ، شارژ انجام نمی‌شد و همه آن‌ها را به ما برگشت می‌دادند!

این شرکت همه استانداردهای لازم را کسب کرده بود؛ اما ویروس واردات آنقدر پیشروی نمود تا اینکه نفس این شرکت دانش‌بنیان به شماره افتاد، تولیدات به شدت کاهش یافت و به صفر رسید. بسیاری از کارگران چندین ماه بیکار و خانه‌نشین می‌شوند؛ اما با تعطیلی این واحد تولیدی، دستگاه قضا برای پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی‌ دست به کار شد.

بعد از شناسایی مشکلات، دستورات قضایی از سوی دادستانی صادر و موانع به صورت کامل رفع و با برطرف شدن این موانع، بسیاری از طرف‌های قرارداد، موظف به شارژ و پرکردن کپسول‌های اکسیژن ایرانی شدند.

دانلود

بازدید مقامات عالی قضایی استان گیلان از واحد تولیدی

در همین زمینه حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری و سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان گیلان بیست و ششم فروردین از این شرکت تولید سیلندر اکسیژن در شهرک صنعتی سپیدرود بازدید کردند.

دادستان مرکز استان گیلان طی این بازدید با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بزرگ قوه قضاییه در دوره تحول حمایت از تولید است خاطرنشان کرد: با اعلام شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، دستگاه قضایی نیز بیش از پیش در راستای رفع موانع و پشتیبانی از تولید اقدام می‌نماید.

وی در خصوص بازدید از این واحد تولیدی گفت: این شرکت، تولیدکننده سیلندرهای اکسیژن قابل حمل است که با مشکلاتی که در عرصه تولید با آن مواجه شد به دستگاه قضایی مراجعه نمود.

فلاح میری با اشاره به رقابت محصولات این شرکت با نمونه‌های وارداتی تصریح کرد: این شرکت با عرضه محصولاتش، از سهم واردکنندگان در بازار کاسته است که همین امر سبب بهانه جویی آنان و ایجاد مانع برای فعالیت این کارخانه و فروش سیلندرهای این شرکت در سطح کشور شد.

وی با بیان اینکه با وجود ارائه همه مجوزهای لازم از سوی این شرکت، دادستانی با ارسال محصولاتش به مراجع ذیصلاح برای بررسی مجدد کیفیت آنان استعلام گرفت، افزود: پس از کسب اطمینان از کیفیت محصولات این شرکت، با اقدامات دستگاه قضایی و قطع دست مافیای واردکننده و حذف موانع موجود برای عرضه تولیدات این شرکت به بازار، در حال حاضر روند تولید در این کارخانه به وضع عادی برگشته است.

به زودی فاز دوم کارخانه راه اندازی می‌شود

فلاح میری همچنین گفت: با اشتغال مجدد کارگران در این واحد تولیدی، به زودی فاز دوم این کارخانه نیز راه اندازی خواهد شد که سهم بسزایی در جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد داشت.

گفتنی است، اقدامات دستگاه قضایی در راستای حمایت از تولید و تولیدگران طی دو سال اخیر، منتهی به احیای بیش از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور شده است؛ سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۰۰۲ واحد تولیدی و سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۹۹۰ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل با اقدامات حمایتی دستگاه قضا به مدار تولید بازگشتند که همین آمار گواهی بر اقدامات جهادگونه دستگاه قضا در امر رونق تولید و اشتغال است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه قانون اساسی دادستانی دستگاه قضایی دستگاه قضائی مقام معظم رهبری کپسول های اکسیژن واحد تولیدی حمایت از تولید دستگاه قضایی استان گیلان قوه قضاییه راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

شورای برنامه‌ریزی و تولید گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نخستین نشست سال ۱۴۰۳ تازه‌ترین وضع تولید در شرکت‌های اصلی این گروه را بررسی کرد.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه این صندوق‌ در نخستین نشست شورای عالی تولید در سال ۱۴۰۳ با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: اولویت در بخش تولید، استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، با مدنظر قرار دادن شرایط خوراک و مواد اولیه است.

وی با یادآوری ماهیت غیردولتی مجموعه گروه اقتصادی صندوق‌ها، افزود: شرکت‌های تولیدی گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی وابستگی بودجه‌ای و مالکیتی به دولت ندارند، از این‌ رو این مجموعه‌ پویا برای حرکت در مسیر جهش تولید با شعار سال همخوانی زیادی دارد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اظهار کرد: تولید به‌دلیل ماهیت ضد تورمی، اثر قابل توجهی بر سیستم‌های اقتصادی می‌گذارد و بسیار ارزشمند است، از این‌ رو فرآیند تولید اقتصادی در شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها با ساختاری بهینه هدف‌گذاری شده است.

بیات تصریح کرد: حداکثر ظرفیت بهینه به معنای مقدار تولیدی است که با ظرفیت‌های نصب‌شده و فروش متناسب باشد، چون هدف نهایی از تولید در بنگاه‌های اقتصادی ازجمله صندوق‌ها، کسب سود اقتصادی است.

وی پیگیری و تمرکز بر طرح‌های در حال اجرا در غرب و جنوب کشور ازجمله الفین کنگان و واحدهای پایین‌دستی آن و پتروپالایش دهلران را در چارچوب جهش تولید دانست و افزود: انشاء‌الله با بهره‌برداری از این طرح‌های توسعه‌ای، در بخش مرتبط با صندوق‌ها، عملاً شعار سال محقق می‌شود.

 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت بر ضرورت بررسی میزان تولید در شرکت‌هایی که صندوق‌ در آن‌ سهامدار است، تأکید کرد و گفت: منطقی است در هر کجا که صندوق سهامی دارد میزان تولید و سود آن را ارزیابی کنیم.

بیات در این نشست، از مدیران عامل نفت‌ جی و نفت سپاهان خواست گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در حوزه بازاریابی منطقه‌ای را تدوین و ارائه کنند و افزود: دیپلماسی اقتصادی کسب‌وکار رکن جهش تولید است، بنابراین برنامه‌های بازاریابی و فروش باید متناسب با ویژگی‌های بازارهای هدف باشد.

وی بودجه‌ریزی واقع‌بینانه را با اهمیت دانست و اظهار کرد: شاخص ارزیابی عملکرد و بودجه، پیش‌بینی‌شده است، از این‌ رو بنگاه‌های اقتصادی باید از تغییر بودجه سالانه پرهیز کرده و به‌جای تغییر صورت‌مسئله، دلایل احتمالی تحقق نیافتن برنامه و بودجه را آسیب‌شناسی کنند.

افزایش تولید پتروپالایش کنگان

در ادامه این نشست، حمید قادری، مدیرعامل شرکت پتروپالایشگاه کنگان با تشریح آمار و ارقام عملکرد ماه گذشته و ارزیابی وضع تولید در سال 1402 در این مجموعه افزود: اهتمام این مجموعه صنعتی در سال پیش تولید حداکثری با در نظر گرفتن شرایط خوراک و توان و کشش بازار بود که افزایش هشت درصدی تولید نسبت به سال پیش از آن (1401)، مؤید تحقق این رویکردها در پتروپالایش کنگان است.

محصول تازه نفت جی

محمود نیکوسخن، مدیرعامل شرکت نفت جی نیز در بخش ارزیابی وضع تولید این شرکت در سال ۱۴۰۲ و ماه گذشته، گفت: تا پایان خردادماه قیر گوگردی به سبد محصولات این شرکت افزوده و سبب کاهش قیمت تمام شده می‌شود.

رکوردهای تازه در نفت سپاهان

در ادامه این نشست، فرهاد امین‌دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: این شرکت پارسال با تغییر در حجم تولید و فروش به رکوردهایی تازه دست یافت.

وی افزود: فروش ۸۹ هزار و ۶۳۶ تن انواع محصول در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ رکورد تازه‌ای برای نفت سپاهان در ۱۰ سال گذشته بوده است، همچنین پارسال رکورد سالانه فروش به مقدار ۷۴۱ هزار تن جابه‌جا شد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با بیان اینکه در تولید روغن صنعتی، مقدار تولید، چهار برابر ماه‌های گذشته است، اظهار کرد: در مجموعه محصول‌های صادراتی، رتبه یک بازار برای نفت سپاهان ثبت شده است، همچنین در سال ۱۴۰۲ در بعضی از محصولات، این مجموع به رتبه نخست فروش داخلی دست یافت.

بر پایه این گزارش، حمیدرضا توسلی، مدیرعامل شرکت سروک آذر نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های تولیدی گروه صندوق‌ها، تازه‌ترین وضع تولید و درآمد این شرکت و اقدام‌های انجام‌شده در تحقق مطالبات را  تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • تولید نخستین آنتن ۶۰ گیگاهرتزی جهان/ مسیر توسعه «سیکس جی» هموار شد