Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@12:45:56 GMT

بزرگداشت روز قدس در کشورهای جهان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۴۲۵۱

بزرگداشت روز قدس در کشورهای جهان

مردم کشورهای مختلف به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس راهپیمایی‌هایی را برگزار و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، راهپیمایی روز قدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق مختلف بحرین از نیمه شب گذشته آغاز شده و تا امروز جمعه ادامه داشت.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی تصاویر شیخ عیسی قاسم، مرجع شیعیان بحرین و پرچم های فلسطین را در دست داشتند و شعارهایی در حمایت از ملت و مساله فلسطین سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم افغانستان هم به مناسبت بزرگداشت روز قدس راهپیمایی خودرویی برگزار کردند.

در این راهپیمایی شعارهایی علیه رژیم غاصب اسرائیل و در همبستگی با فلسطینیان سر داده شد.

ساکنان استان بصره عراق نیز راهپیمایی خودجوشی را به مناسبت روز قدس برگزار کرده و این روز را گرامی داشتند.

در یمن نیز تدارکاتی برای راهپیمایی گسترده مردمی طی بعد از ظهر امروز در صنعا، پایتخت یمن و سایر استان ها صورت گرفته است.

کمیته‌های مسئول برنامه‌ریزی و سازماندهی تظاهرات روز قدس، مسیرهای مشخصی را در صنعا و ۱۴ استان دیگر یمن برای این راهپیمایی اعلام کرده‌اند.

همزمان هزاران فلسطینی پس از اقامه نماز صبح امروز جمعه در مسجد الاقصی، یکصدا برای دفاع از این مسجد مبارک در برابر حملات اشغالگران اسرائیلی سوگند یاد کردند.

مراسم روز قدس در فلسطین در میان تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیست در حال برگزاری است.

به گفته منابع محلی رژیم صهیونیستی همزمان با روز جهانی قدس تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته و در همین راستا هزاران نفر از نیروهای خود را در بخش‌های مختلف شهر به ویژه بخش قدیمی و اطراف مسجد الاقصی مستقر کرده است.

نظامیان اسرائیلی با ایجاد موانع فلزی بیشتر مسیرهای منتهی به بخش قدیمی قدس و مسجد الاقصی را مسدود کرده‌اند.

در همین راستا، اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار یکپارچه‌سازی خطبه‌های نماز جمعه امروز در تمامی مساجد برای حمایت از قدس شریف، مسجد مبارک الاقصی و ساکنان این شهر شد.

این اتحادیه همچنین تاکید کرد که در خطبه‌های نماز جمعه امروز باید بر مسئله تعرض احتمالی صهیونیست‌های اشغالگر به مسجد الاقصی در روز ۲۸ ماه مبارک رمضان تمرکز شود.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان اعلام کرد که دفاع از قدس و مسجد الاقصی با جان و مال بر همه مسلمانان واجب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز قدس مسجد الاقصی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران با بیان اینکه روز جهانی قدس نماد وحدت مسلمانان جهان علیه رژیم نسل کش صهیونیستی است، مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس را در تهران اعلام و تأکید کرد که تدابیر امنیتی برای این مراسم اتخاذ شده است.

به گزارش ایسنا،سادات ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات با اشاره به نزدیک شدن روزجهانی قدس و همچنین محکومیت جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی برعلیه مردم مظلوم غزه، گفت: روز جهانی قدس نماد وحدت مسلمانان جهان علیه رژیم کودک کش و نسل کش صهیونیستی است. روزجهانی قدس روز فریاد مظلومیت مسلمانان جهان در مقابل صهیونیزم جهانی است.

وی با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست ها بر علیه مردم بی دفاع و زنان و کودکان غزه و فلسطین، برهرچه باشکوه برگزار شدن ویژه مراسم روزجهانی قدس تأکید و بیان کرد: ملت شریف ایران با تبعیت از آرمانهای امام راحل و همچنین فرآمین مقام معظم رهبری(حفظه الله) حضور پرشور دیگری را برای حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین به تصویر می کشند تا جهان بداند انقلاب اسلامی محکم تر از گذشته حامی مظلومان جهان و دشمن خونخواران و کودک کش های دنیا است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی در ادامه اذعان کرد: ملت ایران اسلامی همیشه نشان داده که بصیر و هوشیار در لحظات سخت و بزنگاه ها، انقلابی عمل کرده و با شور و شعور حسینی به میدان می آیند. در همین راستا تدابیر و تمهیدات امنیتی، ویژه مراسم اندیشیده شده که با همکاری دستگاههای امنیتی، انتظامی و خدمات رسان اجرایی می شود.

سادات با اشاره به مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح‌ کرد: ۱۰مسیر برای حرکت راهپیمایان به سمت دانشگاه تهران مشخص شده است.

وی مسیرهای دهگانه را به شرح زیر اعلام کرد:

مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران.

مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران.

مسجد مظهری، خیابان قزوین، میدان قزوین، خیابان کارگر جنوبی ، میدان انقلاب اسلامی ، دانشگاه تهران.

مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران.

مسیر مسجد ابوالصدق ، خیابان امام خمینی (ره) - خیابان کارون - خیابان آزادی - میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران.

مسجد حضرت مهدی(عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران.

مسجدالجواد(ع)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران.

مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران.

مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران.

مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سادات در پایان با اشاره به اهمیت هماهنگی حمل و نقل عمومی برای سهولت در ابتدا و انتهای ویژه مراسم روزجهانی قدس، خاطرنشان کرد: هماهنگی برای تردد و سهولت در جابجایی مردم  از نقاط مختلف شهر به مسیر راهپیمایی با سازمان اتوبوسرانی در راستای تأمین اتوبوس انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین نماز جمعه ماه رمضان با حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی برپا شد
  • راهپیمایی «جمعه‌های خشم و انزجار» در ورامین برگزار شد
  • اقامه نماز جمعه مسجدالاقصی با حضور ۱۲۵ هزار نمازگزار
  • برگزاری راهپیمایی مردمی اعلام انزجار از جنایت صهیونیست‌ها، امروز در اصفهان
  • قالیباف: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است/زیاد النخاله: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.
  • عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است
  • قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز
  • قدس شریف و مسجدالاقصی ناموس مسلمانان جهان است
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد