Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرزو حیدریان روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در نوبت اول حدود ۲۰ نفر از مبتلایان به اوتیسم که بیش از ۱۸ سال سن دارند، علیه کرونا واکسینه می شوند و این در حالی است که بیشتر مبتلایان به اوتیسم کودک هستند و شرایط واکسیناسیون را ندارند.
وی با تشکر از تلاشهای مسوول واحد بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: واکسیناسیون مبتلایان به اوتیسم در بیمارستان امید این شهر انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی ادامه داد: کودکان مبتلا به اوتیسم امکان رعایت پروتکل های بهداشتی را ندارند لذا خطر ابتلا به کرونا و مرگ و میر در بین آنها بیشتر است.
وی گفت: هم اکنون یک پسر ۱۸ ساله مبتلا به اوتیسم در مشهد به بیماری کرونا مبتلا شده که تحت درمان قرار داد.
حیدریان افزود: در حال حاضر حدود ۲۵۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در سنین نوزادی تا ۲۵ سالگی در خراسان رضوی از خدمات و حمایت‌های انجمن اوتیسم استان که از سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده، برخوردارند.
وی برگزاری دوره ها و خدمات آموزشی، تشکیل پویش‌ها و همایش‌های اطلاع‌رسانی، ارائه کمک‌های حمایتی در حوزه دارو و درمان و توانبخشی، ارائه خدمات ورزشی، هنری، حمایتی و درمانی با تخفیف به خانواده‌های کم برخوردار و راه‌اندازی کلینیک اوتیسم با حضور پزشکان متخصص و روانشناس و برگزاری برنامه‌های حوزه سلامت روان با محوریت خانواده را از جمله خدمات ارائه شده به بیماران اوتیسم در این استان عنوان کرد.

مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده و با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خرداد ماه امسال خدمات دندانپزشکی و همچنین خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان اوتیسم زیرپوشش بیمه قرار می گیرد.
وی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به والدین پیرامون آموزش و درمان مبتلایان به اوتیسم را یکی از محورهای انجمن اوتیسم خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: از مادران دارای فرزند مبتلا به این بیماری درخواست می شود ضمن به عضویت درآوردن فرزندشان در این انجمن از امکانات و خدماتی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت، استفاده کنند.
اوتیسم یا درخودماندگی، اختلال رشد از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه‌ سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن هنوز ناشناخته است.
این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد.
این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی مشکل دارند.
از هر ۶۰ تولد زنده در دنیا، یک نفر مبتلا به اوتیسم است. کارشناسان، زندگی ماشینی و عوامل ناشی از آن مانند استرس را در سیر صعودی ابتلا به این بیماری دخیل می‌دانند.

برچسب‌ها افراد دارای اتیسم انجمن اتیسم ایران مشهد واکسن کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افراد دارای اتیسم انجمن اتیسم ایران مشهد افراد دارای اتیسم انجمن اتیسم ایران مشهد واکسن کرونا اخبار کنکور مبتلایان به اوتیسم مبتلا به اوتیسم انجمن اوتیسم خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی

بهنام روندی، مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هموفیلی یک بیماری ارثی است که به دلیل اختلال فاکتور‌های انعقادی، روند انعقاد خون در آنها به کندی انجام می‌شود.

وی بیماری هموفیلی را در ۲ نوع A و B را براساس کمبود فاکتور‌ها تعریف کرد و افزود: اگر این بیماران دچار زخمی شوند به علت اینکه فاکتور‌هایی در خون کم دارند، خونریزی بند نمی‌شود.

مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از بیماران این کمبود فاکتور در خون را به صورت دارو (فاکتور انعقادی خون) که اکثرا تزریقی است، دریافت می‌کنند تا جایگزین کمبود مورد نظر شود.

وی ادامه داد: دریافت فاکتور‌های انعقادی خون بستگی به شدت بیماری و نوع فاکتور کمبود در خون دارد؛ ممکن است بیماری هفته یک‌بار و یا بیماری ۶ ماه یک‌بار نیاز به دریافت فاکتور داشته باشد

روندی با اشاره به ارائه خدمت مرکز جامع بیماران خاص به بیماران هموفیلی، تصریح کرد: طبقه سوم کلینیک بوستان واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه از سال ۱۳۹۸ مختص بیماران خاصی است، تمام خدمت فوق به بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، ام. اس و شیمی‌درمانی اطفال به طور اختصاصی و رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمت رایگان ۲ پزشک فوق‌تخصص خون استان در مرکز جامع بیماران خاص، گفت: بیماران هموفیلی به دلیل دریافت خدمات تخصصی، پرستار مخصوص خود را دارند.

روندی با بازگو کردن یکی از دغدغه‌ها و مشکلات این بیماران، خاطرنشان کرد: تمام خدمات و دارو‌ها ایرانی ارائه شده به بیماران رایگان است، اما برخی از این بیماران دارو‌های خارجی مصرف می‌کنند که دیگر شامل خدمات رایگان نمی‌باشد.

وی در خصوص تعداد بیماران هموفیلی در استان، گفت: طبق آخرین آمار، دانشگاه علوم پزشکی استان به ۱۹۸ بیمار هموفیلی خدمات ارائه داده، اما هستند بیمارانی که به دلایل مختلف درمان خود را از دیگر استان‌ها دریافت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام