Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:57:29 GMT

جهرمی‌ها بیش از ۹۹ هزار سی‌سی خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۴۲۹۹

جهرمی‌ها بیش از ۹۹ هزار سی‌سی خون اهدا کردند

علیرضا گواهیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شب‌های قدر امسال ۲۲۲ نفر از مردم شهرستان جهرم با اهدای ۹۹ هزار و ۳۰۰ سی‌سی خون در پویش نذر خون شرکت کردند.

وی افزود: خوشبختانه این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال در جهرم با افزایش ۵۰ درصد روبرو شده است.

گواهیان عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده، مراجعه مردم ب مراکز انتقال خون و شرکت آنها در پویش نذر خون در شب‌های قدر، کم‌نظیر و شایسته قدردانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به تأمین نیاز ۶۰ درصدی این مرکز در تأمین نیازهای خونی جهرم بیان کرد: ۴۰ درصد از مقدار خون اهدایی جهرمی‌ها از سوی مرکز انتقال خون این شهرستان به شیراز انتقال داده شد.

گواهیان با بیان اینکه ۳۰ درصد از خون دهندگان همه ساله و به صورت مداوم در طرح اهدای خون شرکت می‌کنند، یادآور شد: در مجموع چهار درصد از جمعیت خون دهندگان شهرستان جهرم را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز انتقال خون جهرم یادآور شد: پایگاه انتقال خون جهرم علاوه بر تأمین نیاز خونی شهرستان جهرم، نیاز خونی شهرستان‌های خفر و قیر و کارزین را هم تأمین و مازاد مصرف را نیز به شیراز ارسال می‌کند.

کد خبر 5206198

منبع: مهر

کلیدواژه: جهرم اهدای خون ویروس کرونا شب قدر روز قدس کرمانشاه آمار کرونا بوشهر روز جهانی قدس عکس استانها ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان شیوع کرونا شب احیا سیلاب اردبیل انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته

افشین محمدی گفت: طی سال گذشته در استان همدان ۴۴ هزار و ۳۳۲ واحد خون و ۸۷۲ واحد پلاکت فرزیس اهداء شده که این میزان اهدای خون به نسبت سال ۱۴۰۱ حدود ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین با اشاره به اهدای ۳۸۷۲ واحد خون و ۹۹ واحد پلاک فرزیس در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در استان همدان افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۱۵ واحد از مازاد نیاز خون استان همدان به سایر استان‌ها ارسال شده است.

محمدی بیان کرد: فرآورده‌های خونی دارای تاریخ انقضاء هستند بنابراین برای اینکه تاریخ فرآورده‌های خونی نگذرد بعد از پاسخگویی و تأمین نیاز بیمارستان‌های سطح استان، مازاد فرآورده‌های خونی با هماهنگی لازم از طریق شبکه ملی خون‌رسانی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان تصریح کرد: در همین رابطه تهران، زاهدان و بندرعباس از جمله استان‌هایی بوده‌اند که فرآورده‌های خونی مازاد نیاز استان همدان در سال گذشته به این استان‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم استان همدان در زمینه اهدای خون یادآور شد: در حال حاضر در استان، شهرستان‌های همدان و ملایر دارای مرکز خونگیری ثابت هستند و در این رابطه مرکز خونگیری همدان همه‌روزه صبح و بعدازظهر و مرکز خونگیری ملایر همه روزه از صبح تا ظهر دارای فعالیت است.

محمدی اضافه کرد: تیم سیار انتقال خون استان برای تسهیل در اهدای خون سایر شهرستان‌ها، یک روز در ماه به شهرستان اسدآباد، دو روز در ماه به شهرستان تویسرکان و سه روز در ماه به شهرستان نهاوند اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: برای شهرستان رزن نیز در صورت همکاری فرمانداری این شهرستان در رابطه با تأمین فضای لازم و مناسب برای خونگیری دارای برنامه خواهیم بود و به منظور خونگیری و اهدای خون، همکاران تیم سیار را به صورت ماهانه مانند سایر شهرستان‌های استان به این شهرستان اعزام خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر