Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@18:14:34 GMT

برگزاری حج برای دومین سال پیاپی بدون زائران خارجی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۴۳۱۳

برگزاری حج برای دومین سال پیاپی بدون زائران خارجی

سردرگمی در مورد انواع واکسن‌های موجود کرونا و کارآمدی آنها و همچنین ظهور انواع جدید ویروس کرونا باعث شده مقامات عربستان برای دومین سال تصمیم به ممنوعیت ورود زائرین خارجی برای انجام مراسم حج بگیرند.

 به گزارش مشرق به نقل از عرب ویکلی، به دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان و نگرانی در مورد ظهور انواع جدید این ویروس ،عربستان قصد دارد برای دومین سال پیاپی مانع ورود زائران خارجی جهت انجام مناسک حج واجب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: عربستان زائران بدون مجوز حج عمره را جریمه می‌کند

 به این ترتیب مراسم حج واجب محدود خواهد شد به شهروندان عربستان که یا در برابر کرونا واکسینه شده‌اند یا حداقل شش ماه قبل از آغاز مراسم از بیماری کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند.

 طبق گفته منابع آگاه، در حالی که مذاکرات در مورد این ممنوعیت احتمالی پایان یافته ولی هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

 قبل از اعمال محدودیت‌های جهانی در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، سالانه ۲.۵ میلیون زائر طی مراسم‌های حج واجب و عمره از مکه و مدینه بازدید می‌کردند که حدود ۱۲ میلیارد دلار برای عربستان درآمد داشت.

 محمد بن سلمان ولیعهد عربستان طبق برنامه اصلاح اقتصادی خود، امیدوار بود تعداد زائران حج عمره و واجب را تا ۲۰۲۰ به ترتیب به ۱۵ و ۵ میلیون نفر برساند و تا ۲۰۳۰ تعداد زائران عمره به ۳۰ میلیون نفر برسند. وی قصد داشت ۵۰ میلیارد ریال (۱۳.۳۲ میلیارد دلار) فقط از طریق مراسم حج تا ۲۰۳۰ درآمد داشته باشد.

 طبق گفته منابع، مقامات عربستان طرح های اولیه خود برای میزبانی زائران خارجی را لغو کرده و فقط به زائران داخلی با شرایطی که گفته شد اجازه انجام مراسم را خواهند داد. سن زائران هم محدودیت‌هایی خواهد داشت.

 به نظر می رسد سردرگمی در مورد انواع واکسن‌های موجود و کارآمدی آنها و همچنین ظهور انواع جدید ویروس کرونا باعث این تصمیم مقامات عربستان شده است.

 عربستان در سال گذشته برای اولین بار در تاریخ مانع ورود زائران خارجی برای انجام مراسم حج شد و این مراسم را محدود به شهروندان عربستان کرد.

 موارد ابتلا به کرونا در ۳۵ کشور جهان روند صعودی دارد. هند بیشترین آمار روزانه مرگ ناشی از این ویروس را دارد و یک نفر از هر چهار نفری که در سراسر جهان از این ویروس از دنیا می‌روند، هندی هستند.

 عربستان در ماه فوریه ورود از ۲۰ کشور دنیا را به استثنای دیپلمات‌ها، شهروندان عربستان، کادر درمان و خانواده‌هایشان ممنوع کرد تا مانع گسترش بیشتر ویروس کرونا شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف محمد بن سلمان عربستان ایران مدینه مکه زائران خارجی ویروس کرونا مراسم حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود زائران خراسان رضوی از مرز ۶ میلیون نفر گذشت

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران استان خراسان رضوی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس برگزار شد اظهار داشت: از 15 اسفند 1402 لغایت ششم فروردین 1403 مجموعاً 6 میلیون و 879 هزار و 88 نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین زائران با 5 میلیون و 738 هزار و 211 نفر از طریق وسایل حمل و نقل شخصی وارد استان خراسان رضوی شده‌اند.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی خاطرنشان کرد:529 هزار و 86 نفر با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای، 349 هزار و 919 نفر از طریق راه آهن و 216 هزار و 872 نفر از طریق فرودگاه در این ایام به استان و مشهد الرضا(ع) وارد شده‌اند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کشف ۸۴۰ کیسه قاچاق انواع مکمل‌های بدنسازی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی برای ۱۶ روز پیاپی!
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • گزارش دومین تمرین پرسپولیس بدون سرمربی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ورود زائران خراسان رضوی از مرز ۶ میلیون نفر گذشت
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • هوای کلانشهر اصفهان برای دومین روز پیاپی پاک است
  • هوای اصفهان برای دومین روز پیاپی پاک است