Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:37:43 GMT

روز قدس متفاوت در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۵۰۸۶

روز قدس متفاوت در مشهد

نم نم باران بهاری چهره متفاوتی به شهر مشهد داده است و در گذر از خیابانها و کوچه ها کمتر مردم در خیابان حضور دارند.

برخی از سازمانها و نهادهای دولتی بر سر در ورودی خود تصاویر و جملاتی با موضوع بزرگداشت قبله اول مسلمین جهان و تصاویری از شهید سلیمانی را نصب کرده‌اند.

خیابان امام رضا (ع) به عنوان اصلی ترین مسیر این روز بر خلاف سالهای قبل باز است و رفت و آمد خودرویی در آن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از رانندگان تاکسی که با داد زدن به دنبال مسافر می‌گردد، به خبرنگار ایرنا گفت: امسال اجازه فعالیت در این روز و در این مسیر را داریم ولی مسافری نیست که جابه‌جا شود.

وی افزود: یکی دیگر از تفاوت های هر روزه این خیابان نصب پرچم های ایران، حزب الله و تصاویری با موضوع قدس شریف است.

او ادامه داد: درست است که مردم قرار نیست در خیابان حضور پیدا کنند ولی گرامیداشت این روز در فضای مجازی و همچنین برنامه های رادیو و تلویزیون ادامه خواهد داشت.

در سوی دیگر خیابان ایستگاه فرهنگی ایجاد شده است و تصاویر و نوشته هایی در ارتباط با روز قدس توزیع می‌کند.
در کنار تصاویر هر ساله برای مراسم روز قدس عکس شهید قاسم سلیمانی نیز خودنمایی می‌کند. 

بارش باران کمی شدت گرفته است و صدای زنگ ساعت در حرم مطهر رضوی به گوش می‌رسد، پس به امام (ع) سلام می‌کنم و از باب الرضا  وارد حرم منور حضرت امام رضا (ع) می‌شوم.

خدام حرم در حال جمع آوری فرش های پهن شده در صحن پیامبر اعظم (ص) هستند و برخی ملزومات برای برگزاری نماز جمعه را به رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی می برند.

از یک خادم رضوی در مورد محل برگزاری نماز جمعه می‌پرسم که می‌گوید: به خاطر بارش باران نماز جمعه در محل رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

تصاویری از شهدا و قبه الصخره به عنوان نماد اصلی فلسطین در صحن های حرم مطهر رضوی خودنمایی می‌کنند.

در صحن قدس نیز آبخوری نیمه تعطیل به مناسبت ماه رمضان که شبیه قله الصخره است به چشم می‌خورد.
در قسمت محراب این صحن نمایشگاهی برپا شده و چند روحانی در حال توضیح دادن تصاویر و پاسخگویی به برخی سوالات مردم هستند.

از یکی از آنان می‌پرسم، برگزاری این نمایشگاه چقدر می‌تواند در آشنایی مردم و اهمیت بزرگداشت این روز تاثیر بگذارد که گفت: هر کس وظیفه دارد در حد و اندازه خود در معرفی ستمی که به مردم شریف فلسطین شده است، گام بردارد و ما نیز سعی می‌کنیم بتوانیم جرقه ای هرچند کوچک در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنیم و سپس آنها خود به دنبال یافتن پاسخ برای پرسشها باشند.

وی افزود: از سوی دیگر با فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی، گاهی شبهاتی نسبت به مسایل روز جامعه و دین مطرح می‌شود که به درستی به آن پاسخ داده نمی شود و اگر بتوانیم بر روی چند نفر از مراجعه کنندگان تاثیر بگذاریم می‌توان ادعا کرد که این نمایشگاه تاثیر مناسب خود را داشته است.

از او در مورد نقش شهدای جبهه مقاومت می‌پرسم که می‌گوید: در سالهای گذشته نامهایی از شهدای جبهه مقاومت به میان می آمد ولی اکنون نام همه آن بزرگواران زیر نام بزرگ شهید سلیمانی قرار گرفته است و مردم با شناختی که از آن بزرگوار دارند، به راحتی بر اهمیت و تاثیرگذاری او در پیروزی های جبهه مقاومت تاکید می‌کنند.

وی ادامه داد: اشغالگران فلسطین حدود ۷۰ سال است که سرزمین قدس شریف را اشغال کرده‌اند ولی طبق گفته رهبر معظم انقلاب این غده سرطانی کمتر از ۲۵ سال دیگر از بین خواهد رفت و به زودی جوانان می‌توانند در آن سرزمین نماز به پا دارند، به همین دلیل عمر اشغال کشور فلسطین کمتر از یکصد سال خواهد بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا انقلاب اسلامی ایران مسجدالاقصی ماه رمضان قدس امام خمینی شهر مشهد فلسطین پروندهٔ خبری روز قدس در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انقلاب اسلامی ایران مسجدالاقصی ویروس کرونا انقلاب اسلامی ایران مسجدالاقصی ماه رمضان قدس امام خمینی شهر مشهد فلسطین اخبار کنکور روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مردم کرج در حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق» به خیابان ها آمدند

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از مهدیشهر
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • لزوم حفظ دستاوردهای عملیات موفق سپاه در مقابل عملیات روانی دشمن
  • ببینید | مردم کرج در حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق» به خیابان ها آمدند
  • حامیان عملیات «وعده صادق» در پاکستان به خیابان‌ آمدند +فیلم
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • بیمارستان امام رضا (ع) مشهد قطب درمانی شرق کشور در حوزه قلب
  • حیات دوباره ۳ بیمار با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی
  • مردم کربلا به خیابان ها آمدند + فیلم
  • مردم خرم‌آباد شبانه به خیابان آمدند + فیلم