Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه نام گذاری روز قدس قدرت سازش بر مسئله فلسطین را از دولت‌های عربی گرفت؛ نتیجه روز قدس حفظ امنیت ایران اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یزد ، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در پیام جمعه امروز یزد با اشاره به اینکه امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است و دهه آخر این ماه عزیز ایامی استثنایی به حساب می‌آید اظهار داشت: این دهه، ایام توجه بیشتر به نفس و ذخیره‌سازی برای سال آینده است

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله‌ای که امروز باید به آن اشاره کنیم عبارت از جریان قدس و فلسطین اشغالی است گفت: امام خمینی(ره) از خود یادگاری به جا گذاشتند که اسم رمز و نمادی برای مقاومت در طول تاریخ بشریت به ویژه برای آزادسازی قدس شریف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد افزود: امام خمینی(ره) با ابتکاری که به خرج دادند، جریان قدس را از حالت عربی به یک جریان اسلامی تبدیل کردند.

مدرسی‌یزدی افزود: اگر جریان قدس یک جریان عربی می‌بود، دولت‌های عربی می‌توانستند به راحتی بر سر آن سازش کنند ولی الان به دلیل آنکه با این حرکت امام خمینی(ره) این جریان یک جریان اسلامی است، قدرت سازش بر سرآن وجود ندارد چرا که مربوط به جهان اسلام است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: اگر جریان قدس یک جریان عربی بود، با شکست چند کشور عربی در مقابل رژیم اشغالگر، طبعا قدس هم به فراموشی سپرده می‌شد و دیگر ملت‌های مستضعف و ملت‌های اسلامی احساس مسئولیت نمی‌کردند در حالی که حضرت امام می‌خواستند این احساس مسئولیت را در تمام مسلمانان ایجاد کند.

برافراشتن پرچم فلسطین در دیار حاج قاسم به مناسبت روز قدس به روایت تصویرافشار: روز قدس را صرفا به جهان اسلام محدود نکنیم/ رژیم صهیونیستی آسیب‌پذیر شده استاهتزاز پرچم فلسطین در گلباغ نماز رشت؛ راهپیمایی خودرویی روز قدس در مرکز گیلان برگزار شد

وی در ارتباط با آثاری که روز قدس تاکنون داشته گفت: همین که دولت‌های عربی نتوانستند بر سرقدس سازش کنند و به واسطه بیداری ملت‌ها، دولت‌های عربی مقداری عقب‌نشینی کردند یکی از مهمترین آثار آن است.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) تصریح کرد: از دیگر تاثیرات شگرف این حرکت امام و حضور بیش از 40 سال ملت ایران و دیگر ملت‌ها در راهپیمایی روز قدس، عبارت از دفاع و حمایت معنوی از ملت مظلوم فلسطین است؛ ملتی که تا پیش از این حمایت، با سنگ و تیرکمان به میدان مبارزه می‌آمد اما الان به برکت همین حمایت‌های معنوی با پهپاد و موشک‌ها به میدان مقابله با رژیم جنایتکار صهیونیستی می‌آید.

مدرسی یزدی ادامه داد: همین حرکت امام خمینی(ره) بود که توانست اسرائیل غاصب را در لاک خودش فرو ببرد و نه تنها دست از شعار از نیل تا فرات بردارد بلکه امروز گنبد آهنین آنها به منزله یک حباب ترکیده‌ای که هیچ ارزشی برای دنیا ندارد معرفی شود.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد تصریح کرد: همین جریان سبب شد رژیم جنایت‌کاری که ادعا می‌کرد چهارمین ارتش قدرتمند دنیا و نخستین ارتش قدرتمند غرب دنیا در اختیار اوست در مقابل جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه مغلوب شود و 48 ساعت پس از بمباران غزه به واسطه دفاع جانانه موشکی مردم مظلوم غزه دست به حرکت انتحاری و آتش بس بزند.

وی گفت: همین جریان دفاع از مردم مظلوم فلسطین بود که توانست رژیم صهیونیستی را در درون خودش بپوساند و متلاشی کند تا جایی که امروز با گذشت دو سال و چهار انتخابات، هنوز دولت غاصب نتوانسته برای خودش کابینه‌ای را تشکیل دهد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد مبنای این حرکت امام خمینی(ره) را آیات قرآنی و روایات معصومین(ع) دانست و افزود: یکی دیگر از مبانی این حرکت دفاع از ارضی و امنیت ایران بود چرا که اسرائیل بزرگترین مانع پیش روی خود را ایران اسلامی می‌دانست و اگر حضرت امام پیش دستی نمی‌کردند، امروز می‌بایست ایران ما به مانند  بسیاری از دیگر کشورهای منطقه به ویرانستان تبدیل می‌شد.

مدرسی‌یزدی با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهیدان این عرصه به ویژه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: نکته پایانی که باید به آن اشاره کنیم این است مذاکرات وین و پایین آمدن قیمت دلار یک بحث در جامعه ماست ولی نکته مهم این است که این حرکت‌ها باید سر سفره مردم نشان داده شود.

متاسفانه با پایین آمدن قیمت دلار اجناس به ویژه کالاهای اساسی هیچ کاهشی ندارد و همچنان روند تورمی بر این کالاها وجود دارد گفت: زمانی می‌توان گفت این چنین اقدامات موثر بوده که مردم تاثیر آن را در زندگی و سفره خود ببینند.

انتهای پیام/781/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام خمینی ره دولت های عربی مدرسی یزدی حرکت امام جریان قدس یک جریان روز قدس ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جرایم وحشیانه خود در نوار محاصره‌شده غزه ادامه می‌دهد. چنان‌که واقعیت‌ها نشان می‌دهد در پی پایان دادن کامل به مظاهر زندگی در غزه است و در برابر دیدگان جامعه جهانی به نابودی همه چیز و از بین بردن ساکنان آن دست می‌زند.   وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه، افزود: ۲ بار حمله به بیمارستان ناصر و کشته و ناپدید شدن صدها تن از شهروندان در آن صرفا یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.   رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن محکوم کردن کشتار دسته‌جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از دستگاه جنگ اسرائیل که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران