Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@23:08:58 GMT

اجمالی/روز قدس راتر از یک مسئله ملی و عربی است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۵۶۲۲

اجمالی/روز قدس راتر از یک مسئله ملی و عربی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌ های امروز نماز جمعه ساوه، روز قدس و حمایت از انتفاضه فلسطین را آرمان امت اسلامی و عمل به دستور خدا دانست و اظهار کرد: از روز اول، تاسیس اسرائیل براساس زور و تزویر و زر بوده و غاصبانه به پشتوانه دولت‌های استکباری انگلیس و آمریکا تاسیس شد و هیچ یک از مولفه‌های دولت ـ کشور را به لحاظ سیاسی و حقوقی و بین المللی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه نه حاکمیت، نه سرزمین و نه جمعیت اصلی آن مربوط به اسرائیل است، افزود: روز قدس تنها روز حمایت از ملت فلسطین نیست، بلکه فراتر از یک مسئله ملی و عربی است، فلسطین قطعاً آزاد خواهد شد و به مردم آنجا برخواهد گشت و در آنجا دولت فلسطینی تشکیل خواهد شد. 

امام جمعه ساوه تصریح کرد: نجات فلسطین یک وظیفه اسلامی و یک آرمان انسانی و نماد حق علیه باطل در صف بندی بین المللی سیاسی استریال به تعبیر حضرت امام (ره) روز قدس روز اسلام است چون قدس به امت اسلامی تعلق دارد نه یک ملت خاص . 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ما به سه دلیل ایرانی بودن , مسلمان بودن و انسان بودن از انتفاضه فلسطین و نهضت ضدصهیونیستی آنان حمایت می کنیم گفت : فطرت انسانی، ظلم ستیزی و مظلوم یاوری است و ملت فلسطین مظلوم و ماهیت رژیم صهیونیست، اشغالگری، تجاوز و ستمگری است همچنین منافع ملی که جزو هویت ماست و بقای موجودیت ایران اسلامی گرو آن است، خطر اسرائیل همه امت اسلامی را تهدید می کند، برای حفظ و بقای ایران، باید علیه اسرائیل باشیم. ضمن اینکه دستور خدا و پیامبر و اهل بیت بویژه امام علی (ع) حمایت از مظلوم علیه ظالم است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه در هوچی گری و اغواگری مساله میدان و دیپلماسی، بیانات رهبر معظم انقلاب کاملاً شفاف و راهگشا بود گفت : جدای از نحوه انتشار این فایل صوتی توسط جریان نفوذ یا فریب و نیز زمان انتشار آن که در ایام مذاکره با دشمن از یک سو و در هنگامه آستانه انتخابات از سوی دیگر محتوای این فایل و گوینده آن، زشت و ناپسند بود .

خطیب نماز جمعه ساوه سپاه قدس را بزرگترین عامل اجرایی و موثر و عزت مدار جمهوری اسلامی دانست و قلمداد کرد :  فتوحات نظام اسلامی و جبهه مقاومت و عقب نشینی و شکست دیپلماسی و میدان دشمن، به خاطر حضور قوی نیروی قدس و تفکر میدانی است که البته هماهنگ و هم افزای با دیپلماسی نظام بود. 

وی با اشاره به این نکته که تفکر دیپلماسی التماسی در طول 42 سال انقلاب و حتی در زمان سیاسیون ملی گرایی مثل مصدق هم جواب نداد افزود :  هر وقت در میدان، عقب نشینی کردیم دیپلماسی و پیشرفت هم شکست خورد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به جمله رهبر انقلاب در این خصوص که خارجی یک کشور فقط به عهده وزارت امور خارجه نیست بلکه به عهده یک مجموعه های بالادستی است گفت : متاسفانه خیلی از این آقایان در عمل بلکه در نظریه پردازی نافرمانی و تخطی از سیاست های قطعی نظام می کنند و وقتی هم شکست می خورند به رهبری نظام نسبت می دهند که این کار یک نفاق و ناجوانمردی است. 

وی تصریح کرد : موقع پیروزی و تقسیم مدال و سکه، فتوحات را به خود نسبت دهی، موقع شکست به خاطر نافرمانی، به رهبری نظام نسبت دهیم.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه در بحث مذاکرات و رفع تحریم همه متفقند که این توافق باید عزتمندانه باشد گفت : در مذاکرات مصالح جمهوری اسلامی به دقت و با وسواس باید در آن رعایت شود و این مذاکرات و توافقات برای رفع تحریم ها باشد، مذاکره برای مذاکره خطاست. باید برای رفع تحریم ها باشد , همه تحریم ها یکجا برداشته شود و راستی آزمایی شود . مثل دفعه قبل امضای کری را تضمین ندانید.

وی در پایان انتخابات را یک فرصت مهم برای اصلاح سوء مدیریت ها، تغییر مدیران ناکارآمد و ناشایسته دانست و گفت : اگر اعتراض به برخی مدیران و مسئولان و عملکرد غلط رانت خواری و فساد و ناکارآمدی داریم از طریق صندوق رای و انتخاب رئیس جمهوری حزب اللهی، پاک دست، فعال در میدان و مومن به انقلاب و امام و رهبری و وفادار به آرمان های شهیدان نباشد. 

وی افزود : مردم فریب دوقطبی سازی های کاذب، وعده و وعیدهای پوچ، بره های معاویه ای، قرآن بالای نیزه کردن در صفین را نخورند , جلوی تکرار اشتباهات سابق را با انتخاب درست و عاقلانه هیجانی را بگیریم. شعور سیاسی و توجه به رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، مانع سلطه نااهلان و نامحرمان می شود. 

خطیب نماز جمعه ساوه بر لزوم برگزاری انتخابات شفف و دقیق و صادقانه و بی طرفانه توسط دستگاههای اجرایی و نظارتی  تاکید کرد و ادامه داد :  خدشه کردن در دست اندرکاران مجریان و ناظران و ایجاد فتنه و اغتشاش، در دستور کار دشمنان است. همه باید هوشیار باشیم . به فتنه گران و اغتشاش گران به هیچ عنوانی مجال ندهیم.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین اسرائیل امام جمعه قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان ایران برای کشور‌های عربی منطقه | پایگاه خود را در اختیار اسرائیل قرار دهید، پاسخی سخت خواهید گرفت

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست اسرائیل در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که نتوانست کشور‌ها را مجاب به صدور قطعنامه یا بیانیه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران به علت اقدام علیه رژیم صهیونیستی کند، اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» حق قانونی جمهوری اسلامی ایران بود و از آنجایی که ما از خودمان دفاع کردیم، اسرائیل موفق نشد که کشور‌ها را وادار به صدور قطعنامه‌ای علیه ایران کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد، گفت: عملیات وعده صادق توان و قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه را نشان داد. این عملیات کاملاً موفقیت آمیز، پیچیده و برخلاف تصور غربی‌ها بود، چرا که آنان تصور نمی‌کردند ایران از خاک خودش به اسرائیل پاسخ دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عملیات وعده صادق نمایش اقتدار ایران بود. بهتر است که اسرائیل و هم پیمانانش دست از ماجراجویی و شیطنت علیه ایران بردارند، چرا که در غیر این صورت پاسخ ایران محکم‌تر و عملیات پیچیده‌تری را علیه آنان انجام خواهیم داد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جنگ طلب نیست و کسانی که چنین ادعای غلطی را مطرح می‌کنند با ایران عناد دارند، تاکید کرد: کشور‌های همسایه و حوزه خلیج فارس مراقب باشند و به این نکته توجه کنند که ایران دیگر رویارویی با اسرائیل را پذیرفته است، بنابراین هر کشوری که به نوعی با این رژیم مشارکت داشته باشد و پایگاه‌های خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد، قطعاً شریک اسرائیل تلقی می‌شود و به آنان هم پاسخی پشیمان کننده و سخت می‌دهیم.

مالکی اظهار کرد: توصیه ما به آمریکا و کشور‌های اروپایی هم این است که واقع بینانه عمل کنند و با موضع‌گیری‌های نسنجیده خود باعث یک جنگ تمام عیار در منطقه نشوند.

منبع: مهر

tags # ایران ، خاورمیانه ، اعراب سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • خط و نشان ایران برای کشور‌های عربی منطقه | پایگاه خود را در اختیار اسرائیل قرار دهید، پاسخی سخت خواهید گرفت
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • شهدا حلقه‌ی اتصال حرکات اساسی نظام هستند
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • اقدام دلیرانه جمهوری اسلامی ایران موجب شادی و شعف امت های اسلامی شد
  • صادق خلخالی در فروردین ۵۸: زمانی می‌خواستیم جنازه‌ی منحوس پهلوی را آتش بزنیم/ اعدام هویدا یک عمل انقلابی بود