Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@15:11:26 GMT

واریس چیست؟ | درمان سریع واریس | انواع روش های درمان واریس

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۵۷۰۶

واریس چیست؟ | درمان سریع واریس | انواع روش های درمان واریس

واریس چیست؟

 امروزه ، این یک بیماری شایع است که با بزرگ شدن غیرطبیعی رگها از طریق پوست قابل مشاهده هستند و به گره های آبی یا بنفش شباهت دارند. واریس  می تواند در هر قسمت از بدن ایجاد شود ، اما بیشتر روی پاها دیده می شود.

نحوه تشخیص واریس علائم واریس

در زیر شایعترین علائم بیماری وجود دارد. با این حال ، هر شخص فقط می تواند تعدادی از آنها را متوجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رگهای واریسی. علائم:

تغییر رنگ پوست از آبی روشن به قهوه ای درد ساق پا احساس سنگینی و احساس سوزش در پا احساس خشکی خارش ، به خصوص در ناحیه پایین پا

برخی علائم ممکن است به بیماری های دیگر شباهت داشته باشد ، بنابراین همیشه با متخصصان مشورت کنید و سعی نکنید خودتان رگ های واریسی اندام تحتانی را بردارید. درمان با روش های جایگزین می تواند وضعیت را بدتر کند.

 چه عواملی باعث ایجاد واریس می شود؟

رگهای خونی در بدن مجرای جریان خون را فراهم می کنند.رگهای خونی اندام تحتانی ، شریان ها خون پرفشار غنی شده با اکسیژن را از قلب به اندام های تحتانی منتقل می کنند. بنابراین ، وریدها دیواره های نازک و کشسان کمتری نسبت به عروق دارند. اگر به هر دلیلی برای مدت طولانی فشار در وریدها افزایش یابد ، این می تواند دلیل اصلی واریس اندام تحتانی باشد. همچنین ، بیماری در اثر سو عملکرد یا آسیب دریچه هایی که به فشار خون کمک می کنند ، تسهیل می شود.

عوامل موثر ابتلا به واریس علت واریس

حدود 30٪ از بزرگسالان در سراسر جهان از این بیماری رنج می برند. این خطر بستگی زیادی به سن و جنسیت دارد. عوامل خطر در زیر ذکر شده است:

 چاقی عامل اصلی خطر ابتلا به واریس اندام تحتانی است. اضافه وزن باعث افزایش فشار در وریدها و بدتر شدن آنها می شود.

 وراثت نقش مهمی در تعیین حساسیت به رگهای واریسی دارد ، اما عوامل خاص مسئول این امر مشخص نشده اند.

 عدم تحرک طولانی مدت یا برعکس ، افزایش فعالیت باعث افزایش فشار در رگها می شود.

 زنان به ویژه به دلیل تأثیر پروژسترون بر روی رگها و همچنین عواقب بارداری ، مستعد ابتلا به واریس اندام تحتانی هستند. خطر ابتلا به بیماری در زنان 3 برابر بیشتر است.

بارداری. رگهای واریسی اندام تحتانی در دوران بارداری به دلیل اثرات هورمونی رخ می دهد. با این حال ، رگهای بزرگ شده اغلب طی یک سال پس از زایمان به حالت طبیعی برمی گردند.

سن. واریس اندام تحتانی معمولاً افراد بین 30 تا 70 سال را تحت تأثیر قرار می دهد. با افزایش سن ، غلاف رگهای الاستیک شروع به ضعیف شدن می کند ، که احتمال بزرگ شدن رگ ها را افزایش می دهد.

هر چیزی که بتواند شانس ابتلا به بیماری را در فرد افزایش دهد ، یک عامل خطر است. این می تواند فعالیتی مانند سیگار کشیدن ، رژیم گرفتن و بسیاری از دلایل دیگر باشد.

نحوه تشخیص واریس

علاوه بر بررسی تاریخچه پزشکی و همچنین معاینه فیزیکی ، آزمایش بیماری ورید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اسکن دوبلکس نوعی روش است که جریان خون و ساختار وریدهای پاها را ارزیابی می کند.

سونوگرافی سه گانه روشی مشابه سونوگرافی دوبلکس است که با استفاده از رنگ جهت جریان خون را برجسته می کند.

فلبوگرافی تشدید مغناطیسی (MRF) یک روش تشخیصی است که از فناوری تصویربرداری با تشدید مغناطیسی و ماده حاجب داخل وریدی برای تجسم رگها استفاده می کند.

تشخیص رگهای واریسی اندام تحتانی در وضعیت ایستاده بیمار انجام می شود

راه های درمان واریس

انواع روش های درمان واریس

همیشه لازم نیست ، اما اگر نگران درد ، زخم  هستید ، باید به بیمارستان بروید. اما عوارض را فراموش نکنید ، برخی از آنها منجر به مرگ می شوند ، بنابراین برای وخیم نشدن وضعیت عمومی ، درمان را نادیده نگیرید و در صورت داشتن واریس اندام های تحتانی ، به دنبال کمک پزشکی باشید. درمان وماهیت آن توسط پزشک توضیح داده خواهد شد.

عمل جراحی برای درمان واریس

در صورت تشخیص واریس اندام تحتانی وحشت نکنید. درمان اسکلروتراپی می تواند کمک کند. این روش براساس استفاده از محلول مخصوصی است که به وریدهای واریسی تزریق می شود. واریس اندام تحتانی کاملاً سریع از بین می رود. درمان اسکلروتراپی برای درمان رگهای کوچک مانند رگهای عنکبوتی مناسب است.

درمان واریس با لیرز

اگر واریس اندام تحتانی داشته باشید زندگی به پایان نمی رسد. لیزر درمانی کمک خواهد کرد. پزشک از طریق کاتتر فیبر کوچکی را به وریدهای واریسی وارد می کند. فیبر انرژی را از بین می برد که قسمت آسیب دیده را از بین می برد.این یک فیبر کوچک لیزری است که رگهای واریسی را به طور کامل از بین می برد

پماد برای درمان واریس

امروزه ، داروهای مدرن می توانند با اثربخشی و نتایج سریع خود شما را شگفت زده کنند ، با این حال ، بدون مشاوره پزشک هیچ کاری نمی توان انجام داد.

کرم ضد واریس پا - باعث آرامش و تسکین درد می شود. دیواره رگ های خونی را تقویت می کند.

هپارین - خون را نازک می کند ، به کاهش تشکیل لخته های خون کمک می کند.

Lyoton 1000 - تورم را تسکین می دهد ، دیواره رگ های خونی را تقویت می کند ، اما رگهای واریسی اندام تحتانی را به طور کامل از بین نمی برد.

مطمئناً ساده ترین راه مراجعه به داروخانه و شروع درمان به تنهایی است ، اما نیازی نیست که به امید اینکه پماد یا ژل درمان قابل اعتمادی برای شما فراهم کند و عارضه ای ایجاد نکند ،به پزشک مراجعه کنید و خود فریبی نکنید.

درمان واریس درمان سریع واریس

مادربزرگ های ما تا به امروز از داروهای گیاهی استفاده می کنند و با دانستن اثر گیاهان دارویی می توانید علائم را تسکین داده و دیواره رگ های خونی را تقویت کنید.

شاه بلوط هندی. گلهای خشک شاه بلوط (50 گرم) را با آب بریزید. بگذارید 20-21 روز دم بکشد و به صورت خوراکی و قبل از غذا ، 25-30 قطره 2 بار در روز مصرف کنید.

پماد سیر. قبل از خواب بمالید.

سرکه سیب. 2 قاشق چایخوری در 200 میلی لیتر آب رقیق می شود. قبل از غذا مصرف کنید.

مهم است که بدانید واریس اندام تحتانی  با گیاهان کاملاً برطرف نمی شود.

پیشگیری از واریس روش های پیشگیری از ابتلا به واریس

برای پیشگیری از واریس در پاها ، از قوانین پیشگیری پیروی کنید.

موارد اصلی عبارتند از:

بدن خود را با کار سخت جسمی  ضعیف نکنید.

در صورت لزوم به وزن و رژیم خود توجه کنید.

کفش های تنگ را کنار بگذارید.

پاهای خود را به طور منظم ورزش کنید.

فراموش نکنید که سبک زندگی سالم تضمین کننده سلامتی برای سالهای آینده است.

پزشکی مدرن برای مدت طولانی "قدم به جلو" گذاشته است. مراجعه به پزشک در اولین علامت بیماری اقدام درستی است ، زیرا خوددرمانی می تواند سلامتی شما را خراب کند و بازیابی آن از قبل دشوار خواهد بود.

امیدواریم مطلب واریس برایتان مفید باشد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت واریس درمان واریس ورید واریسی واریس اندام تحتانی ابتلا به واریس رگهای واریسی درمان واریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریع‌ترین دوربین جهان ساخته شد

دانشمندان کانادایی موفق به ساخت سریع‌ترین دوربین جهان شده‌اند که قادر به ثبت ۱۵۶.۳ تریلیون فریم در هر ثانیه است.

به گزارش ایسنا، مهندسان مرکز تحقیقات INRS در کانادا سریع‌ترین دوربین جهان را ساخته‌اند که می‌تواند با سرعت خیره‌کننده ۱۵۶.۳ تریلیون فریم در ثانیه فیلمبرداری کند.

به نقل از ان‌ای، بهترین دوربین‌های تصویربرداری آهسته(اسلوموشن) در تلفن‌های هوشمند معمولاً با چند صد فریم در ثانیه کار می‌کنند. دوربین‌های سینمایی حرفه‌ای ممکن است از چند هزار فریم برای دستیابی به جلوه‌ای خیره‌کننده استفاده کنند، اما اگر بخواهید ببینید در مقیاس نانو چه اتفاقی می‌افتد، باید سرعت کار را تا میلیاردها یا حتی تریلیون‌ها فریم در ثانیه کاهش دهید.

این دوربین جدید می‌تواند رویدادهایی را که در قلمرو فمتوثانیه‌ (چهار میلیاردم ثانیه) رخ می‌دهند، ثبت کند.

پژوهشگران این دوربین را بر پایه یک فناوری معروف به عکاسی فوق سریع فشرده(CUP) خود که در سال ۲۰۱۴ توسعه دادند، ساخته‌اند که می‌توانست ۱۰۰ میلیارد فریم در ثانیه ثبت کند، عددی که حالا ناچیز به نظر می‌رسد.

نسخه بعدی T-CUP نام داشت که T نماد واژه تریلیون بود و می‌توانست تا ۱۰ تریلیون فریم در ثانیه را ثبت کند.

سپس این تیم در سال ۲۰۲۰ با نسخه‌ای به نام عکاسی طیفی فوق سریع فشرده(CUSP) سرعت سیستم خود را به ۷۰ تریلیون فریم بر ثانیه رساند.

اکنون آنها دوباره آن را بیش از دو برابر قوی کرده‌اند و به عدد ۱۵۶.۳ تریلیون فریم در ثانیه رسیده‌اند.

این دوربین جدید SCARF نامیده می‌شود که می‌تواند رویدادهایی را ثبت کند که خیلی سریع اتفاق می‌افتند و حتی نسخه‌های قبلی فناوری نمی‌توانند آنها را ببینند. این رویدادها شامل چیزهایی مانند امواج ضربه‌ای هستند که در ماده یا سلول‌های زنده حرکت می‌کنند.

سیستم SCARF بدین صورت عمل می‌کند که ابتدا یک پالس فوق کوتاه نور لیزر را شلیک می‌کند که از رویداد یا شیء مورد نظر عبور می‌کند. اگر نور را به صورت رنگین کمان تصور کنید، طول موج‌های قرمز ابتدا رویداد را ثبت می‌کنند، سپس نارنجی، زرد و از پایین طیف به بنفش می‌رسند. از آنجا که رویداد بسیار سریع اتفاق می‌افتد، زمانی که هر رنگ متوالی به آن می‌رسد، متفاوت به نظر می‌رسد و به پالس اجازه می‌دهد تا همه چیز را در یک دوره زمانی بسیار کوتاه تغییر دهد.

سپس این پالس نوری از میان دسته‌ای از اجزایی عبور می‌کند که آن را متمرکز، منعکس، منکسر و رمزگذاری می‌کنند تا در نهایت به سنسور دوربین برسد. سپس به داده‌هایی تبدیل می‌شود که می‌تواند توسط رایانه به تصویر نهایی بازسازی و تبدیل شود.

در حالی که بعید است ما بتوانیم ویدئوهای را که توسط سیستم SCARF گرفته می‌شود، تماشا کنیم، پژوهشگران می‌گویند ثبت پدیده‌های فوق سریع با این دوربین جدید می‌تواند به بهبود حوزه‌هایی مانند فیزیک، زیست‌شناسی، شیمی، علم مواد و مهندسی کمک کند.

این پژوهش در مجله Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوسک ببری دیده اید؟! (عکس)
  • ضربان قلب در حالت استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام و طول عمر است
  • رابطه شگفت‌ انگیز استراحت ضربان قلب با طول عمر
  • اندریک سریع‌تر از پله و رونالدو در گلزنی برای برزیل
  • سریع‌ترین گل‌های تاریخ بوندسلیگا / فیلم
  • (عکس) سریع‌ترین دوربین جهان ساخته شد
  • سریع‌ ترین دوربین جهان ساخته شد
  • سریع‌ترین دوربین جهان ساخته شد
  • لحظات ثبت سریع‌ترین گل ملی تاریخ در 6 ثانیه!
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند