Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید محمد علوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها به ویژه در ۱۵ شهرستان خوزستان با داشتن آیین‌های بیشتر، از ۱۳ اردیبهشت جاری آغاز شده است.

وی در خصوص این اقدامات گفت: در تمام شهرستان‌ها اقدام به تهیه روز شمار اقدامات پیشگیرانه به منظور ممانعت از شروع پیک جدید شده و پس از عید فطر، بر اساس روز شمار معاونت بهداشتی، فعالیت‌های روزانه اجرا و پایش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی ادامه داد: مسوولان مربوطه تمام شهرستان‌های خوزستان اقدامات خود را برای کنترل آرامستان‌ها در مناطق شهری و روستایی به صورت گزارش تصویری و یا مکتوب به معاونت بهداشت اعلام می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان کرد: با توجه به در پیش بودن خریدهای عید فطر، نظارت‌ها بر پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در بازارها و ساماندهی بازارچه‌ها و دستفروشان با کمک شهرداری و نیروی انتظامی تشدید می‌شود.

وی گفت: همچنین شناسایی افراد فوت شده در محلات و هماهنگی با خانواده متوفی به منظور ممانعت از دید و بازدید حضوری و تسلیت به صورت مجازی، و ارسال گزارش به معاونت بهداشت از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بلندگوی مساجد برای اطلاع رسانی به زبان عربی به ویژه مساجد موجود در بازارچه ها، آرامستان‌ها و نقاط مهم و پرازدحام شهرها و گزارش اقدامات و جلب مشارکت مردمی با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و بزرگان طوایف و عشایر نیز از جمله دیگر برنامه‌ها است.

بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرستان‌های قرمز خوزستان از ۱۰ به هفت شهرستان شامل اهواز، بهبهان، اندیمشک، شوش، ماهشهر، باغملک و ایذه کاهش یافته است.

همچنین ۱۱ شهرستان مسجدسلیمان، دزفول، رامهرمز، شوشتر، کارون، رامشیر، دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان، امیدیه و شادگان در وضعیت نارنجی کرونایی و  شهرستان‌های هفتکل، باوی، حمیدیه، گتوند، اندیکا، هندیجان، لالی، آغاجاری و هویزه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز اخبار کنکور شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد

مدیرکل دامپزشکی مازندران، گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود که در بازدید کارشناسان ۱۸۷۷ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی معدوم شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور کاظمی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، با تشکیل اکیپ‌های مشترک ثابت و سیار و کشیک‌های ویژه و بازدید از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی به میزان 884 کیلوگرم  انواع فرآورده‌های خام دامی ضبط و 993 کیلوگرم معدوم شد.

وی افزود: تعداد بازدید اکیپ‌های نظارتی در 3529 مرکز عرضه فرآورده خام دامی انجام شد که در این 132 مورد تخلف بهداشتی مشخص و تذکرات لازم به عرضه‌کنندگان متخلف داده شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، تصریح کرد:استان مازندران به لحاظ توریستی موقعیت خاصی دارد و با توجه به حضور مسافران در ایام نوروز سلامت هموطنان خط قرمز دامپزشکی است و از شهروندان و مسافران محترم می‌خواهیم فراورده‌های خام دامی را از مراکز عرضه معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی گفت: هر گونه تخلف در عرضه خام دامی را به سامانه 1512 اطلاع‌رسانی کنید تا در اسرع وقت توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی موردبررسی قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران به نظارت دقیق ناظران بهداشتی و ناظرین شرعی کشتارگاه ها در طرح تشدید نوروز تا پایان تعطیلات عید اشاره کرد و افزود: از ابتدای این طرح 1452 کیلو گرم لاشه دام و بیش از 60 هزار کیلوگرم مرغ در کشتارگاه‌های استان به دلایل بهداشتی ضبط و معدوم شد.

طرح تشدید نظارت نوروزی و ماه رمضان  از تاریخ 20 اسفند 1402 در دو نوبت  کاری از ساعات 8 تا 14 و 14 تا 20 در قالب 88 اکیپ استانی و شهرستانی به‌صورت  ثابت و سیار آغاز شده و تا 23 فروردین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • تشدید نظارت بر داروخانه‌های ایلام در ایام نوروز
  • تشکیل پرونده برای سه واحد متخلف در بوکان
  • کشف و معدوم سازی ۱۸۰ کیلوگرم روغن ضایعاتی در روداب
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک
  • ۸۸۲ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف انسانی در گناوه معدوم شد
  • تشدید نظارت شبکه دامپزشکی کرمان بر عرضه مواد خام دامی