Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:06:34 GMT

باران امسال ۶۶ درصد در فارس کمتر بارید

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۶۱۴۲

باران امسال ۶۶ درصد در فارس کمتر بارید

مهرداد قطره سامانی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری که از ابتدای مهرماه گذشته آغاز شده تاکنون ۱۵۳ میلیمتر باران در سراسر استان فارس باریده است.

وی ادامه داد: بارندگی در این استان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۴۵۵ میلیمتر بوده است که مقایسه این آمار نشان از کاهش ۶۶ درصدی بارندگی ها در سال جاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: میانگین بلندمدت بارندگی سال زراعی استان فارس در مدت مشابه نیز ۲۷۷ میلیمتر است که مقایسه میزان بارندگی در سال زراعی جاری نشان از کاهش ۴۵ درصدی بارندگی های امسال در فارس به نسبت میانگین بلندمدت استان دارد.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی های امسال در تمام مناطق استان فارس وجود داشته،گفت: در سال زراعی جاری اردکان سپیدان با ۵۸۳ میلیمتر بیشترین بارندگی و لار با ۱۷ میلیمتر کمترین میزان بارش ثبت شده است.

قطره سامانی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون درشیراز ۱۹۳ میلیمتر باران باریده که این میزان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۴۲۰ میلیمتر بوده که مقایسه این آمار نشان از کاهش ۵۴ درصدی میزان بارندگی‌ امسال در مرکز استان فارس دارد.

وی بیان کرد: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی برای جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق استان در ساعات بعد از ظهر شاهد افزایش ابر و احتمال رگبارهای بهاری با رعد و برق پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اظهار داشت: از شنبه ۱۸ اردیبهشت جاری تا اواسط هفته آینده احتمال بارش های رگباری و پراکنده در برخی نقاط نیمه شمالی فارس وجود دارد.

وی ادامه داد: تا پنج روز آینده دمای هوا استان فارس روند افزایش تدریجی خواهد داشت و در بعد ازظهرها نیز افزایش باد در استان پیش بینی می شود.

برچسب‌ها بارش باران سازمان هواشناسی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران سازمان هواشناسی فارس بارش باران سازمان هواشناسی فارس اخبار کنکور سال زراعی جاری استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی طهرانی‌مقدم پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: طی بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد، بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰ درصد دیده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰ درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

وی اضافه کرد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شده‌اند، همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شده‌اند.

به گفته طهرانی‌مقدم، برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

کد خبر 6087435

دیگر خبرها

  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • پرور رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد