Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@17:06:05 GMT

باران امسال 66 درصد در فارس کمتر بارید

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۶۴۴۴

باران امسال 66 درصد در فارس کمتر بارید

شیراز-ایرنا-مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بارندگی‌ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته در این استان ۶۶ درصد کاهش دارد.

مهرداد قطره سامانی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری که از ابتدای مهرماه گذشته آغاز شده تاکنون ۱۵۳ میلیمتر باران در سراسر استان فارس باریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بارندگی در این استان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۴۵۵ میلیمتر بوده است که مقایسه این آمار نشان از کاهش ۶۶ درصدی بارندگی ها در سال جاری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: میانگین بلندمدت بارندگی سال زراعی استان فارس در مدت مشابه نیز ۲۷۷ میلیمتر است که مقایسه میزان بارندگی در سال زراعی جاری نشان از کاهش ۴۵ درصدی بارندگی های امسال در فارس به نسبت میانگین بلندمدت استان دارد.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی های امسال در تمام مناطق استان فارس وجود داشته،گفت: در سال زراعی جاری اردکان سپیدان با ۵۸۳ میلیمتر بیشترین بارندگی و لار با ۱۷ میلیمتر کمترین میزان بارش ثبت شده است.

قطره سامانی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون درشیراز ۱۹۳ میلیمتر باران باریده که این میزان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۴۲۰ میلیمتر بوده که مقایسه این آمار نشان از کاهش ۵۴ درصدی میزان بارندگی‌ امسال در مرکز استان فارس دارد.

وی بیان کرد: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی برای جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق استان در ساعات بعد از ظهر شاهد افزایش ابر و احتمال رگبارهای بهاری با رعد و برق پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اظهار داشت: از شنبه ۱۸ اردیبهشت جاری تا اواسط هفته آینده احتمال بارش های رگباری و پراکنده در برخی نقاط نیمه شمالی فارس وجود دارد.

وی ادامه داد: تا پنج روز آینده دمای هوا استان فارس روند افزایش تدریجی خواهد داشت و در بعد ازظهرها نیز افزایش باد در استان پیش بینی می شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003Hfx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سال زراعی جاری استان فارس مدت مشابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این مدت در گرمابسرد ۱۸ میلیمتر، ملارد ۱۱/۴ میلیمتر، چنداب ۱۱ میلیمتر و در سایر مناطق استان سمنان کمتر از ۱۰ میلیمتر باران باریده است.
کارشناسان هواشناسی تا روز چهارشنبه در استان سمنان هشدار نارنجی اعلام کرده اند و تا روز پنجشنبه دمای هوای این استان بین ۵ تا ۸ درجه کاهش دارد.
از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است.
احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.
احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.
همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است.
عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است.

دیگر خبرها

  • روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • دشت بو رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • پرور رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • پرور رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان