Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی یعقوبی روز جمعه در حاشیه بازدید رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از روند ساخت این بوستان در حاشیه مسیل چهل بازه مشهد افزود: در این بوستان منحصر به فرد، علاوه بر حدود ۲ هکتار فضای اختصاص یافته به کشاورزی شهری، آبنمایی به انضمام محوطه پیرامونی به وسعت حدود سه هکتار تعبیه شده که پس از بهره برداری می‌تواند فضای مطلوب و دلنشین برای شهروندان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی شهری این بوستان، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۵۰۰ قطعه زمین کشاورزی با ابعاد مختلف در نظر گرفته شده و قرار است این قطعات پس از تکمیل پروژه براساس ضوابط و شرایط خاص در اختیار شهروندان علاقه‌مند قرار گیرد.

معاون شهردار مشهد گفت: یکی از مهمترین اهداف این پروژه، افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در کشت و کار و تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک است، "کشت پارک" مشهد الگویی متفاوت برای افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در شهر است.

وی افزود: کاشت انواع محصولات کشاورزی توسط شهروندان، باعث افزایش نشاط اجتماعی خواهد شد، چرا که در زندگی اجتماعی امروز و افزایش پدیده آپارتمان نشینی در کلان شهرها، ارتباط شهروندان با طبیعت و حال و هوای کشت و کار محصولات کشاورزی بسیار کمرنگ شده و تخصیص و واگذاری چنین فضاهایی به شهروندان، سرزندگی اجتماعی را در محیط‌های شهری به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

یعقوبی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول این بوستان تا پایان خرداد ماه سال جاری آماده بهره برداری می‌شود.

اجرای این پروژه در فضایی به وسعت ۲۳ هکتار در حاشیه بزرگراه امام علی (ع)، حدفاصل بولوار دانشجو تا بولوار سید رضی مشهد از سال گذشته آغاز شده‌ است.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد کشاورزی شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد کشاورزی شهرداری مشهد مشهد کشاورزی شورای اسلامی شهر مشهد اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام محمدخلیل‌پور   اظهار کرد: رهنمودها و نصیحت‌های امام جمعه محترم شهر ارومیه باید سرلوحه کارهای مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود.

وی افزود: با اینکه جز کلان شهری‌های کشور نیستیم ولی هزینه‌های متناسب با کلانشهرهای کشور را در هر حال پرداخت می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به معضل ترافیک گفت: تعاملات دستگاه‌های ذیربط برای رفع معضل ترافیک در شهر ارومیه یک امر ضروری است.

خلیل‌پور تصریح کرد: راکد بودن ساخت و ساز در شهر باعث افزایش جرایم اجتماعی و افزایش شغل‌های کاذب در شهر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت ساخت و ساز یکی از اساسی‌ترین مباحث اشتغال در شهر ارومیه است به عنوان نماینده مردم در شورا از امام جمعه محترم درخواست مساعدت برای ابلاغ طرح تفصیلی جامع شهری که ارومیه را به عنوان کلان‌شهر معرفی می‌کند، داریم.

خلیل‌پور تاکید کرد: با این کار می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال از جذب کمک‌های دولتی در مباحث مربوط به مسائل ترافیکی و… بهرمند شویم که نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی و توسعه شهر دارد.

 

دیگر خبرها

  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • چراغ‌های راهنمایی و بوستان‌ها به کلید محافظ جان مجهز می‌شوند