Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، به بازار هفته گذشته به رغم آنکه بیشتر روزها منفی و نامتعادل سپری شد اما در آخرین روزز معاملاتی با روندی مثبت به کار خود پایان داد و تا حدی ریزش‌های شاخص کل را جبران کرد. باید دید نظر کارشناسان بازار سرمایه برای روند بازار در هفته بعد چگونه است؟

به نوشته ‌تجارت‌نیوز، سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار در هفته آینده و بازار روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ توضیح داد: به نظر می‌رسد بازار همچنان به روند منفی خود ادامه بدهد اما گروه‌هایی هستند که گرچه نمی‎‌توان گفت روند مطلوب و مثبتی را داشته باشند اما از دیگر سهم‌ها وضعیت بهتری را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروها‌ی بانکی، پتروشیمی، و فلزات اساسی از نمادهایی هستند که به نظر می‌آید وضعتی بهتری را داشته باشند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: نشانه‌هایی مبنی بر بهبود بازار وجود ندارد. کاهش ادامه‌دار قیمت دلار فضای ترس و نگرانی را در بازار تشدید کرده است و سهم‌هایی که وابسته به نرخ دلار هستند این روزها وضعیت مطلوبی را ندارند اما باید توجه داشت که در بلند مدت این وضعیت تغییر خواهد کرد.


وی افزود: ثبات و پایداری بازار بسته به این مسئله است که متغیرهای کلان داخلی و خارجی در بازار رفع و رجوع شود. به عنوان مثال برجام و مذاکرات به نوعی بازار را وارد تله برجام و مباحث سیاسی کرده است و جریان‌های این مذاکرات به شدت بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است و گرچه بازار به لحاظ شاخصه‌های بنیادین، سودآوری شرکت‌ها و ارزش شرکت‌ها در وضعیت معقولی قرار دارد اما به دلیل مباحث سیاسی داخلی و خارجی بازار توان حرکت به سوی روند مثبت و متعادل را ندارد.

نصیرزاده راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی بازار سرمایه را اینگونه بیان کرد: باید به دو نکته توجه کرد یک آنکه سیاست‌گذار باید در بازار تغییر رویه بدهد و با نگاه به بازارهای جهانی سعی در جذاب کردن بازار سرمایه داشته باشد تا اعتماد و انگیزه افراد برای ورود به بازار تقویت شود. در حال حاضر خروج نقدینگی از بازار و وارد شدن این نقدینگی به بازار رمزارزها نکته مثبتی برای بازار نیست و به نوعی چرخش سرمایه‌گذار را در بازار داریم. نکته دوم آن است که تلاش برای رشد نقدشوندگی در بازار گسترش یابد تا نوسان‌گیری‌های کوتاه مدت در بازار وجود نداشته باشد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیش بینی بورس کارشناسان روند بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود