Web Analytics Made Easy - Statcounter

به خبرگزاری فارس از کیش، حمیدرضا مومنی در پایان سفر یک روزه خود به جزیره کیش با اشاره به بهره برداری از طرح های شاخص مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در سه مرحله با دستور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس گفت: تا پایان ماموریت دولت دوازدهم ۲ برنامه دیگر برای بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی مناطق آزاد کشور برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مومنی، در مرحله چهارم ۱۰۰ طرح و در مرحله پنجم نیز ۹۰ طرح با ۲۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و  اشتغالزایی برای ۱۲ هزار نفر به بهره برداری می‌رسد.

مشاور رئیس جمهوری یادآور شد: معتقدیم در مجموع طرح های اجرا شده در هشت سال گذشته، مناطق ویژه اقتصادی کاربردهای واقعی خود را بروز داده به طوریکه در ۲ سال گذشته تزار تجاری مناطق ویژه اقتصادی کشور مثبت شده است.

مومنی با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت اصولی خود با تاسیس هفت منطقه آزاد تجاری و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی را اعلام کرده است افزود: این مناطق با رویکرد متفاوتی در ارتباط با محدوده، اختیارات و کارکردهای آن ایجاد خواهند شد.

وی اضافه کرد: پیگیری تصویب این مناطق از سال ۱۳۹۳ با تصویب هیات دولت آغاز شده در این مدت جلسات مختلفی در دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و در نهایت مجمع تشخیص مصلحت نظام برای به سرانجام رسیدن آنها برگزار شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با اشاره به برنامه‌های این دبیرخانه برای تحقق اهداف تولید، مانع زدایی و پشتیبانی‌ها گفت: حل مشکلات پیش روی تولید در این مناطق در ۲ بخش برای تاثیر گذاری در بخش تولید در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: در این راستا کارگروه تخصصی شناسایی چالش‌ها و رفع موانع تولید در این دبیرخانه و تمام مناطق آزاد و تجاری کشور تشکیل شده تا به کمک سرمایه گذاران و مسئولان مرتبط نسبت به تحقق اهداف شعار امسال اقدام شود.

مومنی گفت: در بخش پشتیبانی بیشتر اقدام ها مربوط به بخش تامین مالی در این مناطق معطوف شده که سعی می شود تا چالش تامین مالی با ورود مناطق آزاد و بخش خصوصی به بازارهای سرمایه ای برطرف شود.

وی یادآور شد: در این راستا منطقه آزاد کیش با برنامه ها و فرآینده های کارشناسی و فنی توانسته تجربه های موفقی را کسب کند که در نظر داریم این تجربیات را در تمام مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی اجرا کنیم.

مشاور رئیس جمهوری یادآور شد: در بخش مانع زدایی نیز که ۹۵ درصد موانع با همکاری ۶ دستگاه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و اقتصاد دارایی قابل حل است که در این راستا تمام موارد احصا و در حال رایزنی برای مرتفع شدن آن هستیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حداکثر تا یک ماه آینده بسیاری از این مشکلات مرتفع شود افزود: انتظار می رود با رفع این موانع کارنامه خوبی  برای دولت در منطقه آزد تجاری باقی بماند.

حمیدرضا مومنی برای حضور در نخستین شورای معاونان سازمان منطقه آزاد کیش  در سال 1400 و همچنین بازدید از د ساخت پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش به  این جزیره سفر کرده بود.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: مناطق آزاد دولت دوازدهم ویژه اقتصادی آزاد تجاری بهره برداری مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی رکورددار طرح‌های عمرانی در کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: نهضت ملی مسکن به عنوان طرح ملی بزرگ دولت در استان، توانست ساخت واحد‌ها را در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برساند که معادل مجموع عملکرد دولت‌های گذشته در طول دوره اجرای طرح مسکن مهر است.
جواد خدائی  افزود:  در سالی که گذشت، هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مجموع سه هزار کیلومتر روکش آسفالت دچار خرابی شدید محور‌های ارتباطی خراسان رضوی، ترمیم شد و در کنار آن ۷۵ درصد از نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان ایمن‌سازی گردید.
وی با اشاره به توسعه ساخت و ساز‌ها در حوزه فضا‌های آموزشی و جبران کمبود کلاس‌های درس در خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان ساخته و زمینه ساخت پنج هزار کلاس درس دیگر در سال جدید از محل مولدسازی املاک مازاد دولتی و کمک خیرین فراهم شد.

خدائی به تشریح اقدامات مهم خراسان رضوی در راستای نجات کشف رود در مشهد اشاره و بیان کرد: در این راستا پارسال ۲ تصفیه خانه مهم چرمشهر و  پرکندآباد٢ در حوالی مشهد پس از سال‌ها که از آغاز عملیات اجرایی آنها گذشته بود، به مرحله بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی در این استان خط ریلی خواف- هرات به عنوان زیرساخت مهم اقتصادی و ترانزیتی خراسان رضوی در سال گذشته به مرحله بهره‌برداری نهایی رسید.
خدائی افزود: بهره‌برداری از فرودگاه گناباد بعد از گذشت ۲۸ سال در سال ۱۴۰۲ از اقدامات مهم عمرانی خراسان رضوی در راستای توسعه حمل و نقل هوایی استان بود. در کنار آن با اجرای چند طرح عمرانی-توسعه‌ای فرودگاهی در مشهد، ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد ۴۰ درصد افزایش یافت.
وی به طرح‌های مهم عمرانی در توسعه زیرساخت‌های روستایی در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: شاخص‌های برخورداری روستا‌های استان در سال گذشته با گازرسانی، آبرسانی و اتصال اینترنت به بیش از ١٠٠روستا و همچنین روکش آسفالت معابر روستایی به میزان ۳.۵میلیون مترمربع، ارتقا یافت که این دستاورد به نوبه خود یک رکورد تاریخی در توسعه روستا‌های استان است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پارسال عملیات اجرایی سه واحد نیروگاهی جدید در مجموع با ظرفیت تولید برق ۵۴۰ مگاوات در این استان به اتمام رسید و ١٣پست فوق توزیع برق به ظرفیت ۶٠٠مگاولت آمپر نیز بهره برداری شد.
خدائی به معضل خشکسالی و چالش کمبود آب در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: با اجرای شبانه روزی طرح خط لوله آب غرب مشهد و ده‌ها طرح آبی دیگر در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله خط انتقال آب سد تبارک به قوچان، تنش آبی شدید تابستان سال ۱۴۰۲ در این استان بدون جیره بندی پشت سر گذاشته شد.
وی با اشاره به سرمای بی سابقه چند سال اخیر در خراسان رضوی و افت شدید فشار گاز در استان گفت: با اجرای طرح ضربتی خط تقویتی انتقال گاز به تربت‌جام و چند طرح کلیدی دیگر در سال ۱۴۰۲، با وجود افت شدید فشار شبکه گاز در اوج سرمای پارسال، زمستان گذشته بدون قطع گاز خانگی سپری شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های دبیرخانه مناطق آزاد برای افزایش سرمایه‌گذاری
  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • خراسان رضوی رکورددار طرح‌های عمرانی در کشور
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
  • کشف بیش از ۲۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی یک شرکت تجاری در کرج
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام