Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@20:05:44 GMT

شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۸۸۱۹

شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه صهیونیستی

گروه جهان/ ناکامی «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه در فرصت 28 روزه سبب شد تا رئیس رژیم صهیونیستی برای پیشگیری از چهارمین انتخابات ظرف دو سال گذشته، این مسئولیت را به بزرگ‌ترین رقیب او «یائیر لاپید» بدهد.

 به گزارش «رویترز»، «رئووین ریولین» در مصاحبه‌ای تلویزیونی ساعاتی پس از پایان مهلت «نتانیاهو» در ساعت 12 روز سه‌شنبه گفت: «با حمایت 56 عضو کنست از نامزدی «لاپید»، مأموریت تشکیل دولت را به او واگذار می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تعداد توصیه‌ها به‌نظر می‌رسد با وجود مشکلات او رأی اعتماد کنست را به دست خواهد آورد.
حال اینکه او خود رئیس دولت شود یا کسی را معرفی کند چندان اهمیتی ندارد.» «لاپید» 57 ساله رهبر حزب میانه «یش عتید» که برای تشکیل دولت دست‌کم حمایت 61 عضو از 120 نماینده کنست را نیاز دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد درصدد است دولتی «چپ، راست و میانه» تشکیل دهد تا ثابت کند هیچ کس از دیگری متنفر نیست. در حال حاضر «نفتالی بنت» رهبر حزب «یمینا» با 7 کرسی پارلمان، گمانه‌هایی برای پیوستن به ائتلاف چپ میانه با «لاپید» را مطرح کرده است. از سوی دیگر به نوشته «فرانس پرس»، 5 نفر از نمایندگان لیست عرب مشترک و حزب «رام» به رهبری «منصور عباس» نیز با ارسال نامه‌ای به «ریولین» حمایت خود را از «لاپید» اعلام اما تأکید کرده‌اند که از دولتی که «نفتالی بنت» در رأس آن باشد حمایت نمی‌کنند. چراکه «بنت» از حامیان موضوع الحاق کرانه باختری؛ خط قرمز اعراب مسلمان است. اما با این حال کارشناسان معتقدند شاید جدی‌ترین تهدید برای سوق یافتن نمایندگان برای تشکیل دولت متحد، شخص «نتانیاهو» باشد. اما «نتانیاهو» پس از اعلام این تصمیم با هشدار یک تهدید برای اسرائیل گفت: «یک حقیقت روشن است که ائتلاف به رهبری لاپید به معنای تشکیل یک دولت چپ خطرناک خواهد بود.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ کاربر صهیونیست: جنگ با ایران اسرائیل را در آتش خواهد سوزاند

پس از شکست رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق، منتقدان نتانیاهو با شدت بیشتری به نتانیاهو و دولت وی حمله می کنند.

سرویس جهان مشرق - پس از عملیات وعده صادق، منتقدان و مخالفان نتانیاهو که او را مقصر اصلی همه مشکلات امروز اسرائیل (رژیم صهیونیستی) میدانند، با شدت بیشتری به نتانیاهو حمله کرده و اورا نابود کننده اسرائیل خطاب می کنند. در همین رابطه یک کاربر صهیونیست‌ در صفحه توییتر خود نوشت:

«نتانیاهو مسئول بزرگترین شکست تاریخ اسرائیل است و ما را به سمت جنگ با ایران می برد، جنگی که تمام کشورمان را در آتش خواهد سوزاند»

دیگر خبرها

  • ببینید | شکاف سیاسی در اسرائیل؛ وزیر کابینه هم نتانیاهو را مسخره کرد!
  • لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را مضحکه دنیا کرد
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • عکس/ کاربر صهیونیست: جنگ با ایران اسرائیل را در آتش خواهد سوزاند
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم