Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:32:32 GMT

آغاز واکسیناسیون ٧۵ تا ٧٩ ساله‌ها در استان خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۸۸۹۰

آغاز واکسیناسیون ٧۵ تا ٧٩ ساله‌ها در استان خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز واکسیناسیون افراد ٧۵ تا ٧٩ سال در استان خوزستان از روز شنبه خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به روند انجام واکسیناسیون کرونا در خوزستان، اظهار کرد: روند واکسیناسیون در استان خوزستان به خوبی پیش می‌رود و واکسیناسیون افراد بالای ٨٠ سال انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: از مردم استان خوزستان خواهش می‌کنم که از روز شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) افراد ٧۵ سال تا ٧٩ سال به مراکز بهداشتی برای انجام واکسیناسیون خود مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از این افراد برای انجام واکسیناسیون به صورت تلفنی دعوت به عمل می‌آید و بدون دعوت تلفنی نیز، خودشان می‌توانند برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

ابول‌نژادیان افزود: امیدواریم در هفته جاری تزریق واکسن گروه سنی ٧۵ سال تا ٧٩ سال انجام شود تا بتوانیم در هفته آینده، واکسیناسیون افراد ٧٠  ساله را آغاز کنیم.

وی با اشاره به روند بیماری نیز تصریح کرد: در استان خوزستان یک هفته است که روند بروز موارد بیماری کاهشی شده است؛ تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان در حدود ۱۰ روز پیش، ۲ هزار و ١٠٠ بیمار بود که در حال حاضر به حدود یک هزار و ۵٠٠ بیمار رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: نگرانی ما از برگزاری مراسم‌های دهه آخر ماه مبارک رمضان شامل خریدها، دید و بازدیدها و مراسم‌های عید سعید فطر است؛ امیدواریم همکاری و همراهی مردم را در این خصوص داشته باشیم و خریدهای عید فطر را امسال انجام ندهند و مراسم دید و بازدید خود را به سال آینده که واکسیناسیون در کشور انجام شده باشد و سطح ایمنی جامعه بالا رفته باشد، محول کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا استان خوزستان تا ٧٩ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کلیه کودکان زیر ۵ سال (کلیه متولدین ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ به بعد) در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه همزمان با سایر دانشگاه‌های مناطق غیر گرمسیری کشوردر دو نوبت اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که از نظر بیماری بومی فلج اطفال در مرز شرقی هستند همچنین تردد اتباع از کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشور ایران باعث شده است اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای حفظ این دستاورد بزرگ (ریشه کنی فلج اطفال در کشور) و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می‌گردد.

به گفته وی نوبت اول طرح تکمیلی فلج اطفال از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه لغایت ۴ اردیبهشت ماه سال جاری برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال در سطح استان آغاز می‌شود و مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نحوه اجرای طرح در سطح استان به این صورت است که در این مناطق با خوراندن قطره خوراکی فلج اطفال به صورت خانه به خانه توسط تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود.و اجرای آن در مناطق شهری و روستایی به صورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این طرح تعداد ۵۷ تیم عملیاتی ۳ نفره بهداشتی (متشکل از ناظر، واکسیناتور و راننده) به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال شرکت دارند و از تعداد ۱۶۹۱ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۳۷۲ نفر بازدید، بررسی و پیگیری کرده و اقدامات بهداشتی لازم را به عمل می‌آورند.

کد خبر 6085986

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • آغاز واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان