Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@23:10:12 GMT

سرقت تدریجی پل نهم اهواز در شرایط کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۹۰۵۹

سرقت تدریجی پل نهم اهواز در شرایط کرونا

گروه ایران زمین - تیر برق پل نهم اهواز که توسط مجموعه راه و شهرسازی احداث شده با ارتفاع چندین متر آن هم از روی پلی که روی رودخانه ساخته شده در روز روشن دزدیده شده است. شاید در ساعات اولیه انتشار این خبر کمتر کسی آن را باور می‌کرد تا اینکه انتشار ویدئوی این سرقت موجی از تعجب را در میان شهروندان و مسئولان اهوازی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این پل بیشتر یک مسیر کمربندی است که بوستان جنگلی شهروند در شرق اهواز را به منطقه کوی سید خلف اهواز متصل می‌کند و بیشتر جنبه گردشگری دارد به همین خاطر است با توجه به شیوع کرونا، شهرداری اهواز در طول یک سال گذشته تردد روی این پل را بسته تا از تردد مردم روی این پل جلوگیری کند. عده‌ای می‌گویند همین عدم تردد، فضای راحتی برای سارقان به وجود آورده است. البته گمانه‌زنی‌های دیگری هم در خصوص این سرقت‌ها وجود دارد مبنی بر اینکه با توجه به اندازه پایه‌های روشنایی و سایر متعلقات پل، این دزدی‌ها کار یک فرد معمولی نیست و ممکن است یکی از پیمانکاران از این پایه‌ها برای پروژه‌ای دیگر استفاده می‌کند. نگهداری از اموال عمومی در حیطه اختیارات شهرداری نیست «محمدسعید حردانی» سرپرست شهرداری منطقه ۲ اهواز با تأیید سرقت تجهیزات، در این خصوص می‌گوید: درست است که مسئولیت احداث، ترمیم و نگهداری تجهیزات فنی در سطح شهر با شهرداری است اما حراست و نگهداری از اموال عمومی در حیطه اختیارات و وظایف سازمان شهرداری نیست. وی با اشاره به پیگیری شهرداری در این زمینه می‌افزاید: با وجود این در برخی پارک‌ها و پل‌های ساحلی نگهبان قرار داده‌ایم اما همچنان تجهیزات به سرقت می‌رود. البته برای شناسایی و دستگیری این سارقان جلسات متعددی را با مراجع مربوطه برگزار کرده‌ایم و تلاش داریم هر چه سریعتر این مسأله را حل کنیم.  حردانی از بسته بودن این پل در ایام کرونا می‌گوید و می‌افزاید: به علت بسته بودن این پل و جلوگیری از تردد مردم، فرصتی برای سارقان به وجود آمده تا به سرقت تجهیزات فنی و پایه‌های روشنایی پل بپردازند که قبلاً هم این موارد را به مراجع مربوطه گزارش کرده‌ایم.
 سارقان در حال دزدیدن همه متعلقات فلزی پل هستند
«علی عیدی‌وندی»، معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی خوزستان هم در این خصوص می‌گوید: برای استفاده مردم و با هدف توسعه گردشگری پل نهم اهواز سال‌هاست که به بهره‌برداری رسیده و مردم همیشه در آنجا تردد داشته‌اند اما با توجه به شیوع کرونا، شهرداری اهواز در طول یک سال گذشته  به طورمرتب این پل را بسته است. می‌دانیم که این کار با دستور ستاد کرونا انجام شده اما در چنین شرایطی باید از تجهیزات مراقبت می‌شد.وی می‌افزاید: عدم تردد روی پل نهم اهواز، فضای راحتی برای سارقان به وجود آورده است تا براحتی اقدام به سرقت کنند. البته تنها پایه‌های فلزی روشنایی به سرقت نرفته بلکه نرده‌ها و گاردریل‌های پل هم سرقت شده‌اند. این پل برای استفاده خود مردم ساخته شده و در صورت ادامه این روند شاید دیگر ترمیم آن امکانپذیر نباشد و مردم دیگر نتوانند از آن استفاده کنند. عیدی‌وندی با تأکید براینکه لازم است شهرداری نگهبان‌هایی برای حراست از پل در نظر بگیرد، می‌گوید: سارقان با اره‌های آهن‌بر و سایر تجهیزات، پایه‌های فلزی روشنایی، نرده‌ها و گاردریل‌های پل را می‌برند و با وانت جابه‌جا می‌کنند. این افراد در حال دزدیدن همه متعلقات فلزی پل هستند و اگر کاری انجام نشود دیگر پلی باقی نمی‌ماند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پل نهم اهواز پایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  براساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با استقرار الگوهای پایدار در منطقه امروز و فردا شاهد جوی آرام در استان خواهم بود.

از نظر دمایی نیز روند تدریجی افزایش دما در روزهای آتی ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام