Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، لوئیس هنریکه ماندیتا، وزیر بهداشت پیشین برزیل خواستار استیضاح ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور به علت عملکرد ضعیف در همه گیری کرونا شد.

بر این اساس، با وجود ممنوعیت‌های کرونایی، میلیون‌ها نفر در برزیل قصد دارند همچنان به سفر بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد‌ها از عملکرد رئیس جمهور برزیل در زمینه مقابله با بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد. بیش از پانزده میلیون نفر در برزیل به این ویروس مبتلا شده اند و تاکنون بیش از ۲۱۷ هزار نفر نیز به این دلیل جان خود را از دست داده اند.

تحقیق و تفحص درباره عملکرد بولسونارو در زمینه مقابله با این بیماری همه گیر شروع شده است. اعضای پارلمان این کشور می‌گویند رئیس جمهور برزیل در زمینه مقابله با همه گیری کووید ۱۹ سوء عملکرد داشته و اقدامات او سبب شده است برزیل یکی از بالاترین آمار‌های مربوط به شمار فوتی‌ها و مبتلایان کووید ۱۹ را در جهان ثبت کند.

وزیر بهداشت سابق برزیل در این زمینه اعلام کرد رئیس جمهور برزیل باید استیضاح شود. واقعیت این است که مشکلات عظیمی در نظام بهداشت و درمان برزیل وجود دارد. اطلاعات علمی ضعیفی درباره این بیماری منتشر شده است. رئیس جمهور برزیل رویه‌ای را برای مواجهه با این بیماری انتخاب کرد که تا حدودی شبیه رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود‎‏‎، بطوریکه می‌گفت این بیماری صرفاً یک آنفلونزای ساده است.

وی خاطر نشان کرد: بولسونارو نوع رویکرد خود را هنوز هم تغییر نداده است. به علت همین تصمیم گیری ضعیف، برزیل در وضع بسیار بدی قرار گرفته است. باید سنا و کنگره برزیل به این مسئله رسیدگی کنند.

گفتنی است بولسونارو یکی از روسای جمهور راستگرا و افراطی برزیل در سال‌های اخیر بوده است که اعتقادی به مسائل علمی و اعمال قرنطینه برای جلوگیری از همه گیری کرونا در این کشور ندارد. هم اینک در نیمکره جنوبی و برزیل فصل پاییز است و این موضوع احتمالاً بر شدت همه گیری کرونا در این کشور خواهد افزود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ژائیر بولسونارو همه گیری کرونا تلفات کرونا رئیس جمهور برزیل همه گیری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه و در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقه مندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

آصف علی زرداری همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • آخرین سنگر فرو ریخت: پشت کردن کاپیتان به تن‌هاخ