Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@03:39:38 GMT

موضوع فلسطین مسئله همه بشریت است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۹۳۵۶

موضوع فلسطین مسئله همه بشریت است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس گفت: موضوع فلسطین به دلیل ظلم و جوری که در حقوق انسانی فلسطینیان روا داشته شده است، نه تنها مساله جهان اسلام بلکه مسئله ی جامعه ی بشریت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعید یاری همزمان با روز جهانی قدس با حضور در مسجد جامع مینسک، در سخنانی تدبیر دوراندیشانه ی حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس را، الهام‌بخش بیداری و همبستگی امت پیامبر اسلام(ص) در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و زنده نگاه داشتنن آرمان آزادی اولین قبله مسلمین و عمل به آموزه قرآنی «ظلم ستیزی» دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : موضوع فلسطین به دلیل ظلم و جوری که در حقوق انسانی فلسطینیان روا داشته شده است، نه تنها مساله جهان اسلام بلکه مساله ی جامعه ی بشریت است.

یاری افزود: موضوع فلسطین دل همه آزادیخواهان را به درد آورده و به معیاری برای آرمان عدالت و انسان دوستی تبدیل شده است.

وی اظهار داشت:  جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت تداوم حمایت ملت ها و دولت های مسلمان و آزادیخواهان جهان از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین، تاکید کرده است.

سفیر کشورمان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با افتخار همواره در کنار ملت ستم دیده فلسطین بوده است، گفت که تنها راه آرامش و صلح پایدار در فلسطین مراجعه به آراء عمومی و برگزاری همه پرسی با ‌شرکت کلیه ساکنان اصلی فلسطین و تعیین نظام سیاسی آینده ی فلسطین به دست اکثریت فلسطینیان است.

 علی رغم محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا، جمعیت قابل توجهی  از مسلمانان از ملیت های مختلف بلاروسی، افغانستانی، آذربایجانی، ترکیه ای، هندی، تاجیکی و لبنانی در نماز جمعه این هفته شرکت کرده بودند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فلسطینی ها فلسطینیها مقاومت فلسطین فلسطین موضوع فلسطین ی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی مردم غزه خود را به خواب غفلت زده‌اند

ماموستا ملاعادل غلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب در سخنانی اظهار داشت: نزدیک به ۷ ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و فلسطین می‌گذرد و در این مدت ۳۴ هزار نفر از ساکنان مسلمان غزه و فلسطین توسط اشغالگران صهیونیستی به شهادت رسیدند که این مایه تأسف برای جهانیان است.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان قصرشیرین گفت: در مقابل این نسل‌کشی بزرگ و بی‌سابقه صهیونیست‌ها، شاهد سکوت معنادار مجامع بین‌المللی و حقوق بشری هستیم و تأسف بارتر اینکه کشورهای اسلامی در این باره خود را به خواب زده اند که این را باید به خواب غفلت و نادانی تعبیر کرد.
 
وی با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت غزه از این وضعیت اسفبار وحدت جهان اسلام می‌باشد، عنوان کرد: نباید برای نجات مردم غزه و فلسطین نگاه ما به سمت کشورهای غربی و ابرقدرت‌ها باشد، بلکه این جهان اسلام است که در این باره وظیفه دارد، بنابراین با وحدت و یکدستی می‌توان این نسل کشی بی‌سابقه مسلمانان را توسط رژیم اشغالگر قدس متوقف کرد.
 
ماموستا غلامی یادآور شد: متأسفانه با وجود اینکه دنیا می‌بیند که چگونه صهیونیست ها دست به قتل عام مردم غزه و فلسطین می‌زند باز هم برخی از کشورهای عربی و اسلامی همچنان به دنبال عادی‌سازی روابط سیاسی خود با اشغالگران صهیونیست هستند که این مایه شرمساری برای جهان اسلام است.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان قصرشیرین در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: تا زمانی که وحدت به معنای واقعی در بین کشورهای اسلامی محقق نشود، نباید انتظار داشت که صهیونیست‌ها از قتل و کشتار در این کشور اسلامی دست بردارند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل باید تنبیه می شد
  • کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی مردم غزه خود را به خواب غفلت زده‌اند
  • حل مسئله فلسطین با نابودی رژیم صهیونیستی
  • فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی
  • حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند
  • اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • رهبرانصارالله: دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است
  • شهدا حلقه‌ی اتصال حرکات اساسی نظام هستند
  • ایستادگی مقاومت لبنان در مساله فلسطین، مایه افتخار همه ماست