Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:03:02 GMT

دام کلاهبرداران در فضای مجازی با عنوان کاریابی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۹۵۰۰

دام کلاهبرداران در فضای مجازی با عنوان کاریابی

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ابراهیم پرسا شامگاه جمعه در گفتگوی خبری اظهارکرد: سودجویان سایبری از مشکلات موجود در جامعه سوء استفاده کرده و با استفاده از کلمات و جملات فریبنده با عنوان استخدام فوری با سوء استفاده از نیاز برخی از شهروندان، آنها را به سمت نیات شوم خود هدایت می کنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود: البته در کنار شگردهای خاص و فریبنده مجرمان، غفلت و بی احتیاطی برخی از شهروندان در وقوع این جرائم نقش بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در حال حاضر به راحتی می تواند بر رفتار کاربران تاثیر بگذارد موضوع اشتغال بوده که بسیار مورد توجه خانواده ها است.

پرسا بیان کرد: در نوعی از کلاهبرداری، سودجویان سایبری با ارسال مطالب جذاب و اغواکننده از مخاطبان خود درخواست می کنند ابتدا رزومه ای از فعالیت های خود را برای آن شرکت یا موسسه ارسال کنند که پس از چند روز با برقراری تماس از طرف شرکت مبنی بر اینکه رزومه شما مورد قبول واقع شده خواستار واریز مبلغی پول به حساب شرکت در قالب انجام امور اداری یا برگزاری کلاس های آموزشی می کنند.

وی تصریح کرد: هموطنان دقت کنند که همه سایت هایی که در حوزه کاریابی فعالیت می کنند باید از وزارت کار مجوز داشته و تمامی این سایت ها باید در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده باشند و ضمن دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک، همه مجوزهای مورد نیاز را اخذ کرده باشند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان از کاربران خواست: پیش از اطمینان کامل از قانونی بودن فعالیت هر سایتی، هیچ گونه مبلغی را به حساب های درخواست شده واریز نکرده و به لینک های ناشناسی که در شبکه های اجتماعی، اقدام به تبلیغ کاریابی می کنند، اعتنا نکنند.

کد خبر 5205991

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان پلیس فتا نیروی انتظامی گلستان ویروس کرونا روز قدس شب قدر روز جهانی قدس کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا بوشهر ماه مبارك رمضان شیوع کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ فلسطین شب احیا سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

سارقان اینترنتی راه‌های مختلفی را برای دسترسی به اطلاعات گوشی تلفن همراه اشخاص امتحان می‌کنند تا با هک کردن گوشی، به اطلاعات حساب‌های بانکی و حساب‌های کاربری آنها در فضای مجازی دسترسی پیدا کنند.

دغدغه بسیاری از افراد این است که آیا گوشی آنها مورد حمله هکر قرار گرفته است یا نه، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا (فتا) چند راهکار را پیشنهاد کرده است تا از امن بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

نشانی‌های هک شدن گوشی تلفن همراه:

۱-ضعف ناگهانی عملکرد

۲-مصرف غیرعادی باطری

۳-داغ شدن گوشی در مدت زمان کوتاه

۴-پاپ‌آپ‌های زیاد و غیرقابل بستن

۵-ظاهرشدن اپلیکیشن‌های ناآشنا برروی گوشی

۶-مبلغ قبض تلفن بالا و غیرعادی (احتمال سوءاستفاده از سیم کارت شما برای برقراری تماس یا پیام‌های مخرب)

اگر فکر می‌کنید گوشی‌تان در خطر هک شدن قرار دارد چه کار‌هایی باید انجام داد؟

۱-عوض کردن پسورد تمام اکانت‌ها از طریق دستگاه دیگر

۲-نصب آنتی ویروس

۳-بازگشت به تنظیمات کارخانه و پاک کردن تمام اطلاعات

در آخر چند راه‌کار برای پیشگیری از هک شدن گوشی که باید انجام دهیم:

۱- عدم استفاده از vpn‌های نامطمن

۲- استفاده از برنامه‌های مدیریت پسورد

۳- عدم استفاده از پایگاه‌های شارژ موبایل در مکان‌های عمومی

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی
  • هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی را اطلاع دهید