Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع محلی از کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه ائتلاف سعودی بر اثر انفجاری مرموز در شهر مأرب و نیز حمله موشکی به پادگان «صحن الجن» و پیشروی نیروهای صنعا خبر د ادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رای الیوم با اشاره به شکست مذاکرات مسقط درباره یمن گزارش داد: چرا مذاکرات مسقط با وجود دادن امتیاز درباره رفع محدودیت‌های بندر الحدیده و فرودگاه صنعاء شکست خورد؟

این رسانه آورده است: شکست گفتگوهای مسقط به سرپرستی «مارتین گریفیث» نماینده سازمان ملل در امور یمن که با حضور «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن و متحدانش برگزار شد، حداقل برای ما غافلگیر کننده نبود هر چند که امتیازهایی از سوی آمریکا و سازمان ملل ارائه شد و بارزترین این امتیازدهی هم رفع محدودیت های از بندر الحدیده و بازگشایی فرودگاه صنعا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت این فروپاشی سه دلیل دارد؛

اول، این امتیازدهی ناگهانی همراه با شروط بود و آن توقف عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن وابسته به دولت صنعا در مأرب سرشار از نفت و گاز بود و عقب نشینی از مناطقی که بر آن مسلط شده بود.

دوم، بیشتر پیش بینی و احتمالات کارشناسان از پیشروی های انصارالله در میادین جنگ حکایت دارد.

رای الیوم می‌نویسد: این تصادفی نبود که انصارالله یمن دو موشک بالستیک در بامداد پنجشنبه به محض شکست مذاکرات به سوی مأرب شلیک کند و حملات پهپادی به تاسیسات نفتی و نظامی سعودی به ویژه در شهر «خمیس مشیط» ادامه یابد. پیش بینی می‌شود که این حملات طی روزهای آتی تشدید شود.

یک منبع عالی رتبه در دولت صنعا به رای الیوم گفت: آتش بسی در کار نخواهد بود مگر پس از تسلط بر استان مأرب زیرا اعتمادی به تضمین‌های طرف‌های آمریکایی و بین المللی نیست. بستن فرودگاه نصعا چند دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد، اما دستاوردهایی که در جریان عملیات مأرب به دست آمده است، به ماه‌ها نبرد سنگین و سخت نیاز دارد اگر امتیازدهی درباره آنها داده شود.

رای الیوم گزارش داد: سیطره بر مأرب به مفهوم تکمیل سیطره بر بخش اعظم استان‌های شمالی و ذخایر نفت و گازی است که عواید مالی زیادی در اختیار دولت صنعا قرار می‌دهد و آنرا قادر می‌کند که توان نظامی خود را تقویت کند و حقوق کارکنان و رزمندگان خود را تامین کند و حداقل نیازهای معیشتی از غذا و دارو و انرژی را فراهم کند.

این رسانه در پایان گزارش داد: مأرب فقط سرنوشت جنگ یمن را تعیین نمی‌کند بلکه امنیت و ثبات جزیره العرب را محقق می‌سازد و از این رو چشم پوشی از آن به هر قیمتی سخت است».

هلاکت فرمانده نیروهای ویژه در شهر مأرب

منابع آگاه در استان مأرب اعلام کردند که محافل نظامی و سیاسی ائتلاف سعودی خبر از کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه ائتلاف با نام «سلیم السیاغی» در مأرب می‌دهند.

شامگاه جمعه، برخی منابع آگاه در استان مأرب گفتند محافل نظامی و سیاسی وابسته به ائتلاف خبر داده اند که «سلیم السیاغی» فرمانده نیرو‌های ویژه به همراه شماری از فرماندهان نظامی وابسته به نیرو‌های ائتلاف و فرماندهان القاعده بر اثر انفجار مرموزی که پادگان نیرو‌های تکاور وابسته به نیرو‌های ائتلاف را در شمال شهر مأرب به لرزه در آورد، کشته شد.

این منابع خاطر نشان کردند، سرنوشت شماری از فرماندهان نیرو‌های ائتلاف و فرماندهان شبکه القاعده نیز همچنان نامشخص است.

گفتنی است سرتیپ ستاد «سلیم السیاغی» روز بیست و هشتم فوریه گذشته توسط نیرو‌های ائتلاف به فرماندهی نیرو‌های ویژه به جای« ابو محمد شعلان» انتخاب شده بود. شعلان در نبرد با نیرو‌های صنعا در اطراف جبهه« الکساره» در شمال غربی شهر مأرب کشته شد.

انفجار شدید در شهر مأرب/حمله موشکی به پادگان «صحن الجن»

منابع محلی در مأرب از انفجار شدید در ساعات اولیه بامداد امروز شنبه خبر دادند و اعلام کردند که پادگان «صحن الجن» با موشک بالستیک هدف قرار گرفته است.

این منابع همزمان از نبرد سنگینی که در اطراف شهر مأرب جریان دارد و حرکت نیروهای صنعا به سمت شهر خبر می‌دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیرو های ائتلاف فرمانده نیرو رای الیوم شهر مأرب کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهیب در حیفا

رسانه‌های عبری از وقوع انفجار مهیبی در حیفا، واقع در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که امروز (پنج‌شنبه) صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا شنیده شد.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهر حیفا خبر داد.

تا بدین لحظه جزئیات بیشتری در این باره گزارش نشد است.

این انفجار در حالی رخ داده که جنگ غزه امروز (یکشنبه) وارد صد و هفتاد و چهارمین روز خود شده و حملات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. این حملات تاکنون به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی منجر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در بندر حیفا/ آژیر‌های خطر فعال شدند
  • انفجار مهیب در بندر حیفا/ آژیرهای خطر فعال شدند
  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • انفجار مهیب در حیفا
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • هلاکت ۴ تروریست در عملیات ارتش پاکستان
  • درخواست صنعا از ریاض برای امضای نقشه صلح یمن
  • فرمانده ارشد ارتش: تلاش‌ پدافند هوایی موجب امنیت پایدار و مصون ماندن ایران در برابر نفوذ شده است
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند