Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@09:44:47 GMT

قیمت مسکن تهران امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + جدول

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۹۶۴۳

قیمت مسکن تهران امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + جدول

بازار مسکن پس از افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی در ۷ سال گذشته با ریزش قیمت به استقبال مذاکرات وین می‌رود.

به گزارش ایمنا، در حالی که معمولاً اکثر معاملات مسکن چه در بخش خرید و فروش و چه در بخش اجاره نیمه اول سال به پای امضا می‌رسند اما گویا فعلاً بازار مسکن در رکود انتظاری قرار دارد. در طول کمتر از ۷ سال گذشته قیمت مسکن رشد ۷۰۰ درصدی داشته بنابراین در این مدت فاصله قیمت‌ها تا توان خرید مردم شکاف عمیقی برداشته و یکی از دلایل رکودی شدن بازار همین افزایش جهشی قیمت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت تسهیلات خرید مسکن هم رشدی نداشته و همچنین میزان عرضه هم تکانی نخورده است که بخواهد حریف تقاضا شود و نرخ را بشکند.

همین رکود بازار باعث ریزش جزئی قیمت‌ها هم شده به طوری که طبق آمار بانک مرکزی، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران از کانال ۳۰ میلیون تومان در سال گذشته، امسال به ۲۹ میلیون تومان رسیده است.

اما موضوعی که باعث ایجاد انتظار در بازار شده، نتیجه مذاکرات وین و احیای برجام است. با اخبار خوبی که به گوش می‌رسد قیمت دلار از ۲۳ هزار تومان به ۲۱ هزار تومان رسیده و پیش بینی می‌شود در صورت توافق دوباره، قیمت ارز روند کاهشی را ادامه دهد.

می‌دانیم که بازار مسکن تابع سایر بازارها است و اثرپذیری بالایی دارد. از این رو پیش بینی رئیس اتحادیه مشاوران املاک این است که احتمالاً در همین نیمه اول سال قیمت‌ها بیشتر از ۲۵ درصد ریزش خواهد داشت و به همین دلیل انتظار تورمی برای بازار مسکن به شدت کاهش یافته است و به زودی ریزش قیمت محسوس می‌شود.

هر چند که باید توجه داشته باشیم که کمتر از ۴ سال گذشته متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۶ میلیون تومان بود و در صورت ریزش هم دیگر به این عدد نخواهیم رسید اما هنوز هم بسیاری از مردم قصد دارند با کاهش قیمت‌ها، پس اندازهای خود را وارد این بازار کنند. باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که نیاز سالانه کشور به ساخت ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد است و هر چه ساخت و عرضه کمتر باشد، این تقاضا انباشته و درنهایت باعث افزایش قسمت مسکن می‌شود.

در جدول زیر لیست ارزان‌ترین خانه‌های شهر تهران آمده است که شامل خانه‌های حومه تهران نمی‌شود:

متراژ

حومه

قیمت (تومان)

۴۰ متر- ۶ ساله - دارای آسانسور و پارکینگ

خانی آباد

۶۸۰ میلیون

۳۱ متر- ۲۵ ساله- دارای انباری

جیحون

۵۲۰ میلیون

۴۷ متر -۶ ساله- دارای آسانسور و انباری

زمزم

۷۰۰ میلیون

۳۰ متر -۱۸ ساله- بدون امکانات

سرآسیاب- دولاب

۶۸۰ میلیون

۵۰ متر- ۲۵ ساله- بدون امکانات

بریانک

۶۵۰ میلیون

۴۸ متر- ۱۷ ساله-بدون امکانات

یافت آباد

۵۶۰ میلیون

۶۰ متر- ۲۲ ساله- دارای پارکینگ

سنگلچ

۶۰۰ میلیون

۵۰ متر -۵ ساله- فاقد امکانات

خاک سفید

۵۴۰ میلیون

۴۰ متر -۱۵ ساله- دارای انباری

فلاح

۵۵۰ میلیون

۴۳ متر -۱۱ ساله – بدون امکانات

۱۷ شهریور

۵۸۰ میلیون

منبع: ایلنا

     

کد خبر 491804

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افزایش قیمت خاک مسکن قیمت مسکن تهران قیمت مسکن در تهران قیمت مسکن در سال 98 قیمت مسکن تاثیر نرخ ارز در قیمت مسکن قیمت مسکن ملی کاهش قیمت مسکن افزایش قیمت مسکن کاهش قیمت مسکن امروز آخرین قیمت مسکن اخبار افزایش قیمت مسکن افزایش قیمت مسکن امروز پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ ریزش قیمت مسکن ریزش قیمت مسکن در راه است قیمت مسکن امروز در تهران نمودار قیمت مسکن برنامه دولت برای کاهش قیمت مسکن زنگ خطر افزایش قیمت مسکن وضعیت قیمت مسکن در آینده پیش بینی قیمت مسکن در سال 99 تحولات قیمت مسکن قیمت مسکن امروز پیش بینی قیمت مسکن قیمت مسکن انلاین سقوط قیمت مسکن قیمت مسکن و خودرو قیمت خرید مسکن در تهران خرید آپارتمان نقلی در تهران محاسبه قیمت آپارتمان آپارتمان زیر قیمت در تهران کاهش قیمت مسکن در تهران قیمت آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بدون امکانات بازار مسکن سال گذشته قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت خودرو امروز، چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، دومین روز نزولی خود را تجربه می‌کند. اغلب محصولات در بازار کاهشی گزارش می‌شوند، اما تعداد معدودی از آن‌ها، صعودی یا بدون تغییر معامله می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چه کسی پاسخگوی افزایش ناگهانی قیمت خودرو است؟

روز گذشته نرخ دلار به عنوان مهم‌ترین محرک بازار خودرو در بازار آزاد کاهشی شد و همین موضوع، دلیلی شد بر کاهش قیمت بیشتر در بازار خودرو. بنابراین از ابتدای روز جاری، بازار خودرو به صورت یک دست منفی گزارش می‌شود، اما شیب کاهش قیمت چندان بالا نیست.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی همانند روز گذشته، نزولی گزارش می‌شود.کوییک اتوماتیک R یکی از هاچ‌بک‌های ارزان‌قیمت دنده اتومات در بازار محسوب می‌شود که از ابتدای روز، تغییری ندارد و با قیمت ۵۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
شاهین G دیگر محصول تولیدی و رده بالای شرکت سایپا به شمار می‌رود که همانند برادر کوچک‌تر خود، هیچ نوسانی ندارد و به نرخ ۷۶۶ میلیون تومان قابل خریداری است.

دنا پلاس اتوماتیک رکورددار افت قیمت در بازار امروز بوده که ۱۴ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و ۸۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تارا دنده‌ای V۱ یکی از سدان‌های رده بالای ایران خودرو است که از صبح امروز افت پنج میلیون تومانی دارد و با ۷۶۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی به مراتب باثبات‌تر از خودروهای داخلی است. جک J۴ آپشنال اقتصادی‌ترین محصول مونتاژی کرمان موتور بوده که از صبح امروز تغییری ندارد و با ۸۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس آریزو ۶ پرو که جزو سدان‌های رده بالای مونتاژی محسوب می‌شود که این خودرو نیز نوسانی ندارد و به نرخ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

هایما ۸S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو از ابتدای امروز ۲۰ میلیون تومان ارزان شده و با یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ یکی از محبوب‌ترین محصولات گروه بهمن به شمار می‌رود که ۴۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده و با دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228285 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • شاهین کارکرده ۶۰۰ میلیونی شد + جدول قیمت
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت