Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر از درست کردن غذا‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید غذا‌های بین‌المللی و متفاوت را امتحان کنید، به شما تهیه سوسیس کاری را پیشنهاد می‌کنیم. سوسیس کاری یک غذای خیابانی بسیار لذیذ آلمانی است که به نظر می‌رسد اولین بار این غذا در هامبورگ آلمان در سال ۱۹۴۷ ابداع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوسیس کاری آنقدر خوشمزه است که از کوچک و بزرگ همگی عاشق آن خواهند شد. دستور پخت‌های متفاوتی برای این غذای خیابانی خوشمزه و مهیج وجود دارد.

بااین‌حال سوسیس کاری در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ بنابراین یک گزینه عالی و سریع برای مواقعی است که وقت چندانی برای تهیه ناهار یا شام ندارید. در تهیه این غذای جذاب آلمانی از سس کچاپ، سوسیس، فلفل کاین و پودر کاری استفاده می‌شود. هر چه زودتر دست به کار شوید و با تهیه این غذا خانوادتان را هیجان‌زده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوسیس کاری غذای خیابانی محبوب آلمانی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سوسیس کاری؛ یک غذای خیابانی محبوب آلمانی

سوسیس انجوی گوشت چهار عدد
سس گوجه فرنگی  یک فنجان
جوش شیرین یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
پودر کاری چهار تا پنج قاشق چای‌خوری
پودر پاپریکا دو قاشق چای‌خوری
پودر پیاز یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
آب گوشت چهار قاشق غذاخوری
آب دو قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
سیب زمینی بزرگ (خلالی) یک عدد

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از ناگت هویج پنیری و چیکن پارمزان ویژه کتو تا لیدی فینگر+ تصاویر

طرز تهیه سوسیس کاری

برای تهیه این غذای خوشمزه به آب گوشت نیاز دارید پس در مرحله اول بهتر است دست به کار شوید و گوشت را به صورت قطعات ریز خرد کنید. پیاز را خرد کرده و همراه با مقداری نمک و آبلیو همراه با گوشت‌های خرد شده در یک ظرف شیشه‌ای که در دارد بریزید. مقدار نمک و آبلیمو به ذائقه شما بستگی دارد. در ظرف شیشه‌ای را محک ببندید و داخل یک قابلمه بگذارید. داخل قابلمه تا زیر در ظرف آب بریزید.

سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید تا آب به جوش آید. پس از آن حرارت را کم کنید تا آب به آرامی جوش بزند. دو تا سه ساعت طول می‌کشد تا گوشت داخل ظرف بپزد. پس از آنکه گوشت پخت و عصاره آن در ظرف را دید، شیشه را از قابلمه خارج کرده و بگذارید تا خنک شود. سپس در ظرف را باز کرده و آب گوشت را از گوشت جدا کنید. حالا آب گوشت شما آماده است.

حالا نوبت تهیه سوسیس کاری است، ابتدا سس گوجه فرنگی یا سس کچاپ را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و آن را روی حرارت متوسط بگذارید. اجازه دهید سس برای چند دقیقه گرم شود. زمانی که سس گرم شد، نمک و جوش شیرین را به آن اضافه کنید. مقدار نمک به ذائقه شما بستگی دارد. زمانی که جوش شیرین را اضافه می‌کنید، سس شروع به پف کردن می‌کند؛ بنابراین آن را مدام هم بزنید تا پف آن برطرف شود.

حرارت را کم کنید. پودر کاری، پودر پاپریکا، پودر پیاز و فلفل کاین را به آن اضافه کنید. آب گوشت و آب را هم به مواد اضافه کنید. اجازه دهید به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس زیر آن را خیلی کم کنید و در قابلمه را بگذارید تا گرم باقی بماند. داخل یک ماهیتابه بزرگ روغن بریزید و آن را روی اجاق بگذارید. سوسیس‌ها را (بدون اینکه آن‌ها را خرد کنید) داخل روغن سرخ کنید.

پس از سرخ شدن آن‌ها را در بشقاب مناسب سروکنید. برای اینکه موقع خوردن این غذا اذیت نشوید پیشنهاد می‌کنیم سوسیس‌ها را حلقه‌ای خرد کنید. در نهایت روی سوسیس‌ها سسی را که در مرحله اول درست کردید را بریزید و کمی پودر کاری بپاشید. حالا سوسیس کاری شما آماده است. سیب زمینی‌های خلالی‌ها را نیز سرخ کنید و کمی پودر پنیر پارمسان روی آن‌ها بریزید و در کنار این غذای خیابانی خوشمزه سرو کنید؛ نوش جان!

چند نکته برای تهیه این غذای خیابانی محبوب آلمانی

اگر گیاه‌خوار هستید، به جای سوسیس انجوی می‌توانید از سوسیس گیاهی و به جای آب گوشت می‌توانید از آب سبزیجات استفاده کنید.

پودر کاری سبب خوشمزگی بیشتر سوسیس کاری می‌شود. پس سعی کنید چهار قاشق چای‌خوری کامل از آن را به غذا اضافه کنید.
اگر از طعم تند خوشتان نمی‌آید، فلفل کاین را از غذا حذف کنید.

می‌توانید کمی سیب‌زمینی را خلالی و سرخ کرده و همراه با سوسیس کاری سرو کنید.

اگر از این غذا خوشتان آمد پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه پرتزل سوسیس را نیز امتحان کنید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه غذای خیابانی تهیه این غذا اضافه کنید پودر کاری برای تهیه قاشق چای طرز تهیه آب گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم) طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم) طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)

دیگر خبرها

  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)
  • طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم)
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)