Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان حسن آل‌بویه با بیان اینکه کمبود آب چالش اصلی صنعت استان است، افزود: بهره‌گیری از تیم‌های پژوهشی فناور برای بازچرخانی آب در بخش صنعت می‌تواند این دغدغه صنایع استان را برطرف کند.

وی به شرایط حاکم بر صنعت و اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این مساله سبب شده تفکر  صنعتگر به سوی نوآوری به منظور پایداری توسعه صنعتی رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: بدون ورود نوآوری به صنعت نمی‌توان انتظار رشد و پشتیبانی از این بخش را داشت.

آل‌بویه، وجود شتاب‌دهنده‌ها برای تقویت و مشارکت در مسیر رشد ایده‌های خلاق را ضروری برشمرد و گفت: مسیر رشد بسیاری از ایده‌ها در جهت تبدیل به تولید محصول در همان مرحله متوقف می‌شود، بسط و گسترش دانش در صنعت و تولید محصول در گرو حمایت از بخش شتابدهی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به فعالیت کانون هماهنگی دانشگاه و صنعت ( اتاق مساله)، اضافه کرد: این اقدام در راستای ارتباط موثر صنعت، دانشگاه و با هدف ارتقای فنی و تکنولوژی صنعت استان انجام شده  که بایستی گسترش یابد.

آل‌بویه یادآور شد: ایجاد پیوند میان دانشگاه‌ و صنعت، علاوه بر تامین بخش زیادی از نیازهای داخلی کشور، کمک به جهش تولید و نیز توسعه صنعت را به ارمغان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی از صنایع مستعد فناور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان فعال هستند، افزود: این صنایع با اخذ مجوز دانش‌بنیان از مزایای تبدیل شدن کارخانه‌های صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: در صورت امکان پیشنهاد می‌شود شهرک فناوری با توجه به دغدغه واحدهای فناور ایجاد شود.

وی تاکید کرد: صندوق‌های خطر پذیر( ایده‌های دارای ریسک سرمایه‌گذاری) روشی است که با حمایت معنوی و مالی برای تولید محصولات فناورانه و به بار نشستن ایده‌های نوآورانه استان سمنان می‌تواند مناسب و تاثیرگذار باشد که فقدان آن در استان بسیار محسوس است.

46

کد خبر 1512454

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان صنعتی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی در بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی اردبیل اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، فرسودگی معابر و برخی از تاسیسات و زیرساخت‌های آن است که با گذشت زمان، مستهلک و از بین رفته و از جمله برنامه‌های اولویت دار این شرکت، بهسازی جاده دسترسی است که ضمن برآورد اعتبار لازم به زودی پس از برگزاری مراحل پیمان سپاری، این طرح عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، تلاش شده است تا بهسازی و نوسازی برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی انجام شود که ظرف چند سال اخیر، زیرسازی و آسفالت بیش از ۱۵ خیابان و معابر آن اجرایی و عملیاتی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل را مهمترین و بزرگترین شهرک صنعتی استان عنوان کرد:
وی یادآور شد: این شهرک صنعتی با مساحت بیش از ۷۰۰ هکتار به عنوان قطب تولید و صنعت استان اردبیل محسوب می‌شود که بیش از ۷۰۰ قرارداد حق بهره برداری زمین با سرمایه گذاران تاکنون منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با بهره برداری از ۳۰۰ واحد تولیدی در این شهرک نیز شاهد ایجاد اشتغال برای هشت هزار نفر خواهیم بود.
علایی گفت: حرکت در راستای تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و جلب رضایت سرمایه گذاران و رفع موانع واحد‌های صنعتی، از مهمترین برنامه‌های این شرکت در سال جاری هستیم که تلاش خواهیم کرد با مشارکت واحد‌های تولیدی و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ممکن، در راستای تحقق شعار امسال و رونق تولید حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص عملیاتی
  • اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها
  • اشتغال ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • اشتغال ۸ هزار نفر در شهرک صنعتی۲ اردبیل
  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 
  • اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳
  • پیگیری توسعه شهرک و پردیس فناوری در شهرک‌های صنعتی سمنان
  • هوشمندسازی صنعت با فناوری/ پایش ماشین آلات خطوط تولید ایرانیزه شد