Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا پرنده مطلق روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال بارش‌های کمتری نسبت به پارسال داشته‌ایم و ذخایر آبی‌مان کم و در نتیجه بخشی از تولید مورد نیاز صنعت برق که از طریق نیروگاه‌های برق آبی تامین می‌شده روبه کاهش رفته است.

وی با بیان اینکه از طرفی دیگر این کاهش بارندگی به این معنا بوده که کشاورز زودتر مجبور شده از پمپ‌های آبی استفاده و این نوع دیگری از افزایش مصرف برق بوده افزود: همچنین مردممان همواره به سمت رفاه بیشتر رفته که در نتیجه افزایش مصرف برق از سوی آنان را نیز به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امسال به عنوان " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی" تعریف شده تصریح کرد: در پیک بار مشکلی به عنوان کمبود تولید نیروگاه‌های برق آبی را داریم  پس برای اینکه بتوانیم امسال را به خوبی عبور و مردم استان و کشور دچار کمبود برق نشوند باید در کنار صنعت برق بوده و با آن همکاری و همفکری وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از روشنایی روز استفاده و سیستم‌های سرمایش را  کمتر فعال و درجه آن را در ۲۶ درجه قرار دهیم تا برای برق مصرفی مردم و صنایع مشکل پیش نیاید و  این صنایع بتوانند با بیشترین توان در سال تولید بالاترین بازدهی را داشته باشند.

پرنده مطلق با اشاره به اینکه برای کاهش مصرف برق از ظرفیت تغییر ساعات کاری استفاده شد و به عنوان نخستین استان‌ی بودیم که این رویه را دنبال کردیم گفت: تعداد زیادی سیستم سرمایشی در ادارات استان وجود داشت که در زمان اوج مصرف تقریبا از ۱۲ تا چهار بعدازظهر فعال بودند که با کاهش ساعات اداری برق تمام مردم و صنایع تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه رمز ارزها با توجه به افزایش قیمت در کنار نرخ پایین قیمت برق و انرژی مصرفی که از مشترکان می‌گیریم باعث شده که بعضی افراد سودجو از اشتراکات غیرمجاز این اتفاق را رقم بزنند تاکید کرد: این مهم به شبکه عمومی برق فشار و به تجهیزات مشترکانی که از آن استفاده می‌کنند آسیب می‌زند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صنایع همگی وابسته به برق هستند و از ابتدای تاریخ تا به امروز برق به عنوان یکی از مهمترین اختراع‌ها با توجه به تاثیری که روی زندگی مردم داشته شناخته می‌شود گفت: صنعت برق یک فعالیت ۲۴ ساعته بوده و دغدغه همه ما در این صنعت تامین برق مطمئن و پایدار برای تمام مردم ایران زمین است.

 وی با بیان اینکه امروز در صنعت برق علاوه‌بر اینکه خودکفا شدیم پا را فراتر گذاشته و خارج از مرزهای این کشور صنعت برق و نیروگاه‌های ساخته شده به دست متخصصان کشورمان طراحی و  در عراق و سوریه و سایر کشورهای اروپایی این نیروگاه‌ها قابل دیدن است تصریح کرد: تمام کشورهای اطراف ایران را  به شبکه برق کشورمان متصل کرده‌ایم که این ارتباط باعث افزایش پایداری شبکه خواهد شد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان شرکت برق منطقه ای سيستان و بلوچستان زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شرکت برق منطقه ای سيستان و بلوچستان زاهدان سیستان و بلوچستان شرکت برق منطقه ای سيستان و بلوچستان زاهدان اخبار کنکور سیستان و بلوچستان نیروگاه ها مصرف برق صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به بنا‌ها و آثار تاریخی استان آسیب وارد شده است.
 محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود:در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد بخش زیادی از بنا‌ها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰ درصد دیده‌اند.
وی افزود:  پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوار‌ها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰ درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.
او ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوار‌ها ۵۰ درصد تخریب شده‌اند. همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوار‌ها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل‌ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شده‌اند.
طهرانی‌مقدم، افزود: برج‌ها و دیوار‌ها و فضا‌های داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بنا‌ها وارد شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.
وی تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بنا‌ها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روز‌های آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی انتخاب شد
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت