Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار لرستان با اشاره به افتتاح سدهای کمندان ازنا و تاج امیر دلفان تا پایان دولت گفت: علاوه بر پرداخت هزینه املاک و اراضی اهالی روستای کمندان در گام دیگر به دنبال تعیین محلی مناسب برای اسکان آنها هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  خرم‌آباد‌، سیدموسی خادمی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از محل اجرای عملیات سد کمندان ازنا اظهارداشت: سد کمندان از جمله پروژه‌های مهم و اساسی استان لرستان است که 28 میلیون متر مکعب تخصیص آب برای آن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت مخزن سد کمندان را حدود 88 میلیون متر مکعب برشمرد و افزود: تاکنون نزدیک به 180 میلیارد تومان برای ساخت سد کمندان هزینه شده که از این مبلغ تامین 110 میلیارد تومان در سال 99 و امسال انجام شده است.

استاندار لرستان پیشرفت فیزیکی پروژه سد کمندان را بیش از 95 درصد دانست و عنوان کرد: امیدواریم این سد تا خرداد ماه امسال آبگیری شود .

وی با بیان اینکه سد کمندان با هدف تامین آب شرب شهرستان‌های ازنا و الیگودرز و چهار هزار و 300 هکتار از اراضی این منطقه احداث شده است گفت: عملیات احداث شبکه‌های آبی شماره یک و دو پایین دست سد تا حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شبکه‌های سه و چهار نیز به سرعت در حال آماده شدن است.

51 درصد مخازن سدهای کشور خالی است 2000 میلیارد تومان در حوزه سدسازی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود 6 سد در لرستان در وضعیت بهره‌برداری قرار دارند

خادمی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خرداد ماه امسال زمان به نتیجه رسیدن پروژه تعیین شده که برای رسیدن به این امر مهم نوبت کاری شیفت شب نیز فعال شده است و امیدواریم  این سد تاثیر مثبت خود را در رفاه مردم و توسعه لرستان داشته باشد .

وی اظهارداشت: پروژه سد کمندان از نظر تأمین منابع مالی مشکلی ندارد و یکی از موضوعات اصلی اجرای این طرح محل روستای کمندان است که علاوه بر پرداخت هزینه املاک و اراضی اهالی روستا در گام دیگر به دنبال تعیین محلی مناسب برای اسکان آنها هستیم .

استاندار لرستان با اشاره به خرید اراضی کشاورزی روستای کمندان طی سال‌های اخیر افزود: مناطق مسکونی اهالی نیز  پس از توافق نهایی، خریداری و هزینه آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: در دوره دوم دولت تدبیر و امید اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سد سازی استان لرستان اتفاق افتاد به طوری که چندین سد استان را که ردیف اعتبارات آنها در گذشته حذف شده بود توانستیم در این دوره مجدداً احیا کنیم؛ سد آبسرده، سد شهید بروجردی، سد مخمل کوه و سد زیبا محمد از جمله این طرح‌ها بود که با پیگیری‌‌های انجام شده اعتبار آنها در پیوست قانون بودجه لحاظ شد.

خادمی با اشاره به اینکه سد کمندان ازنا و تاج امیر دلفان تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسند گفت: مابقی سدها نیز مانند سد معشوره با سرعت بیشتری روند ساخت آنها ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روستای کمندان سد کمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد

در راستای اجرای طرح سه شنبه‌های امید، مدرسه خیرساز دو کلاسه در بخش مرکزی روستای شاهین قلعه شهرستان مشهد افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری، فرماندار مشهد در مراسم افتتاح  مدرسه خیرساز دو کلاسه در بخش مرکزی روستای شاهین قلعه شهرستان مشهد که در راستای طرح سه شنبه‌های امید برگزار شد، گفت: امروز در روستای شاهین قلعه به همت خیرین مدرسه دو کلاسه‌ای ایجاد شده است تا دانش آموزان بتوانند در این روستا ادامه تحصیل دهند، امروز آموزش و پرورش بویژه در بخش تبادکان و معاونت نوسازی مدارس تمام توان خود را برای اجرای طرح سه شنبه‌های امید گذاشته‌اند.

وی افزود: به لطف خداوند و با تلاش همه در حوزه مدرسه‌سازی از آبان ماه هر سه شنبه توانستیم یک مدرسه را در شهرستان مشهد افتتاح کنیم تا در سال تحصیلی 1404 با کمبود مدرسه روبه رو نباشیم و امروز در اکثر روستاهای حاشیه شهر مشهد نیز مدرسه و هنرستان افتتاح شده است.

داوری گفت: وقتی یک خیر پای کار می آید برکتش به اندازه ای است که سایر خیرین نیز پای کار می‌آیند و سرعت کار در مدارس خیرساز بسیار بالاست به طوریکه ما سه شنبه هر هفته بدون وقفه شاهد افتتاح یک مدرسه در شهرستان مشهد هستیم، انسجام در هرکاری بسیار ارزشمند است  امیدوارم روزی به نقطه ای برسیم که در شهرستان مشهد دیگر متقاضی فضای آموزشی نباشد بلکه توانمان را در حوزه آموزش بگذاریم.

عبداللهی، رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان نیز با بیان این مطلب که امروز این مدرسه به یاد زنده یاد حاج حسین یزدی و فرزندش احمد یزدی افتتاح می‌شود، گفت: مرحوم حاج حسین یزدی آرزو داشت که مدرسه افتتاح شود و شاهد این مراسم باشد و زمانیکه در بستر بیماری بود می‌گفت برای خانواده ام یک روضه رضوان ساختم و امروز این مدرسه دو کلاسه با 2 میلیارد اعتبار ساخته شده است تا دانش آموزانی که برای تحصیل به روستاهای اطراف می‌رفتند بتوانند در روستای خود به ادامه تحصیل بپردازند.

وی افزود: از 10آبان امروز هفدهمین مدرسه را در منطقه تبادکان شهرستان مشهد افتتاح کردیم و 339 کلاس از ابتدای سال 1402 تا امروز به سرانه آموزشی استان اضافه شده است.

عبداللهی تصریح کرد: استخر و دو سالن ورزشی و 11میدان چمن ورزشی نیز افتتاح شده که در هفته آینده 4زمین چمن مصنوعی اماده افتتاح است که این پروژه ها نیز 41میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • ۱۷۰ کارگر اخراجی شرکت فروآلیاژ ازنا بازگشت به کار شدند
  • پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار
  • تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا ناشی از افزایش تعرفه برق است