Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:01:00 GMT

واعظی: تامین واکسن کرونا اولویت نخست رییس‌جمهوری است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۰۰۶

واعظی: تامین واکسن کرونا اولویت نخست رییس‌جمهوری است

محمود واعظی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا تامین واکسن کرونا را اولویت نخست رییس جمهوری عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از نشست قبلی ستاد اقتصادی دولت به چگونگی تهیه بودجه تامین واکسن کرونا به‌شکل ارزی یا ریالی اختصاص داشت و رییس جمهوری به روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه دستور داده است تا ارز و ریال آن را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس‌جمهوری همچنین سازمان غذا و دارو را پیگیر تهیه واکسن عنوان کرد و گفت: چندین قرارداد بسته شده و واکسن‌های متنوعی وارد کشور شده و می‌شود. پس از شروع واکسیناسیون افراد در معرض خطر بالای ۸۰ سال و همچنین بالای ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای، این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود و به ترتیب سن افراد برای واکسیناسیون پایین‌تر می‌آید.

واعظی خاطرنشان کرد: با نگاهی به نمودار در می‌یابیم درصد فوتی‌های بالای ۶۰ سال بر اثر بیماری کرونا بیشتر از سنین دیگر است. بنابراین اولویت را به آنان و افرادی داده‌ایم که دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی با ابراز خوش‌بینی برای واردات و  تولید داخلی واکسن کرونا گفت: قرار است در کنار این موارد واکسن روسی کرونا در داخل کشور تولید شود.

واعظی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار خوب در زمینه تولید واکسن‌های «پاستور» و «برکت»، ابراز امیدواری کرد که با طی مراحل تولید واکسن داخلی و همچنین تولید مشترک آن با دیگر کشورها، فرصت خرید واکسن از خارج را از دست ندهیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در این زمینه تاکید کرد: حتی اگر  یک فوتی بر اثر کرونا کمتر شود موضوعی بسیار مهم است و باید این فرصت را غنیمت شمرد.

واعظی، خرید واکسن کرونا را مهمتر از تهیه اقلام دیگر توصیف کرد و گفت: اینکه بتوانیم تا زمان تولید و بهره برداری از واکسن داخلی به سرعت واکسن وارد کنیم، برای ما اهمیت دارد.  

رییس دفتر رییس جمهوری یادآور شد: روال خوبی برای واردات واکسن شروع شده است و اگر کسی هم پس از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شد این بیماری منجر به فوت او نشود.  

وی افزود: واکسن براساس همان برنامه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مصرف می‌شود. البته در این زمینه سوء استفاده‌هایی هم شده است که وزیر بهداشت با جدیت با این موضوع برخورد کرد و دستور داد تا مسوولان سوء استفاده کننده عزل شوند.

برچسب‌ها کرونا ستاد ملی سازمان برنامه و بودجه انستیتو پاستور ایران کوو ایران برکت واکسیناسیون سراسری سازمان غذا و دارو محمود واعظی واکسن کرونا بانک مرکزی پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی سازمان برنامه و بودجه کرونا ستاد ملی سازمان برنامه و بودجه انستیتو پاستور ایران کوو ایران برکت واکسیناسیون سراسری سازمان غذا و دارو محمود واعظی واکسن کرونا بانک مرکزی اخبار کنکور رییس جمهوری واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله رئیسی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲ واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان گفت: دولت نسبت به رفع دغدغه مردم در زمینه تأمین آب بخش‌های مختلف دغدغه جدی دارد و در استان سمنان نیز طرح‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از خواسته‌های اصلی مردم استان تامین آب است که نیاز آبی استان را برطرف کنیم. برای سه شهرستان ایوانکی، گرمسار و آرادان طرح‌هایی در حال انجام است. در شاهرود و دامغان هم اقداماتی پیگیری می‌شود.

رییس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: با این خط انتقال که امروز بهره‌برداری شد بخشی از نیازهای آبی استان برطرف ‌می‌شود و امیدواریم که در گام‌های بعدی هم بتوانیم مساله آب استان اعم از آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت را حل کنیم.

آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، از فرودگاه وارد سمنان شد و از سوی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مورد استقبال قرار گرفت.

حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان است.

آیت الله رئیسی عصر امروز در سفر به شاهرود، دیدار مردمی در استادیوم این شهر دارد.

با حضور رییس جمهور جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • رئیس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • رییس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • تامین آب پایدار و ارتقای ایمنی راه‌ها در اولویت مطالبه از دولتمردان است