Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@14:52:35 GMT

کرونا جان هنرمند صنایع‌ دستی اصفهان را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۰۶۵

کرونا جان هنرمند صنایع‌ دستی اصفهان را گرفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مرحوم ملک زاده هنرمند صنایع دستی پس از تحمل یک دوره ٢٣ روزه بستری در بیمارستان و پس از ترخیص در منزل به علت عوارض ناشی از بیماری کووید -١٩ روز جمعه دار فانی را وداع کرد.

مرحوم ملک‌زاده مدیر موزه صلح اصفهان بود و در زمان حیات خود تلاش بسیاری برای ابلاغ پیام صلح بازبان هنر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجید ملک زاده، فرزند استاد مهدی (پدر هنر مشبک و معرق فلز ایران)، متولد ۲۰ تیر ۱۳۵۰ خورشیدی و از هنرمندان هنر‌های سنتی مشبک و معرق فلز شهر اصفهان بود.

او فعالیت خود در این زمینه را از سال ۱۳۷۱ آغاز کرد و پس از فراگیری هنر معرق و مشبک فلز متوجه شد که هنر به تنهایی معنایی ندارد و نمی‌تواند تأثیری بر روی مردم بگذارد، در نتیجه شروع به تحقیق در موضوعات مختلف کرد و در مسیر موضوع صلح وارد شد که صلح موضوعی است که بشر برای ادامه زندگی به آن نیاز دارد. در نتیجه فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.

نگارش و چاپ چندین مقاله پژوهشی در موضوع‌های 'صلح - توسعه پایدار- خاک و تأثیر آن بر صلح - اقتصاد'، 'هنر- رنگ و نور و تأثیر آن بر صلح و آرامش جامعه 'و 'چشم انداز‌های راهبردی برای تحقق صلح از منظر هنر ' از جمله آثار پژوهشی این هنرمند است.

خلق سه اثر هنر‌ی ارزشمند و انجام کار گروهی در تجلیل از خانواده توریست فرانسوی در اصفهان در سال ٨۶، دریافت تقدیر نامه برای صلح و فعالیت‌های صلح آمیز از آقای ران کلارک شهر دار گلدکست - استرالیا در سال ٢٠١١ از جمله اقدامات انسان دوستانه این هنرمند است.
زمان تشییع و خاکسپاری این هنرمند امروز اعلام می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درگذشت هنرمند صنایع دستی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از احیا مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان از احیای مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف خبر داد و اظهار کرد: مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف ازجمله آخرین بازمانده‌های کارخانه‌های ریسندگی پشم اصفهان است که در مساحتی در حدود ۷۴۰۰۰ مترمربع و با زیر بنایی در حدود ۵۴۰۰۰ مترمربع در محور تاریخی چهارباغ بالا اصفهان واقع‌شده است.

وی افزود: با توجه به مصوبه هیئت‌وزیران در خصوص واگذاری این مجموعه عظیم به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در استان، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به‌صورت مستقیم پیگیری این موضوع را انجام داده و باهمت هماهنگی معاون امور عمرانی استاندار و با مشارکت نهادهای ذی مدخل ازجمله اداره کل در زمستان امسال این مجموعه تحویل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و در این مجموعه مستقر شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به توافقات به‌عمل‌آمده میان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری اصفهان و اداره کل از فروردین‌ماه امسال، این مجموعه پس از برآوردهای اولیه و تهیه شرح خدمات جهت انجام عملیات نجات بخشی و ایجاد نمایشگاه فرهنگی و گردشگری حداقل در محورهای جنوبی آن در اختیار شهرداری قرار گرفت.

محققیان خاطرنشان کرد: امید است تا با همکاری تمامی نهادهای ذی‌ربط بتوان حرکت اول را در راستای اجرای موزه منطقه‌ای اصفهان در این مجموعه عظیم تاریخی را آغاز کرد.

کد خبر 746608

دیگر خبرها

  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب