Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:37:29 GMT

معیارهای مردم گچساران و باشت برای انتخاب اصلح

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۴۱۸

معیارهای مردم گچساران و باشت برای انتخاب اصلح

به گزارش ایرنا، مقوله انتخابات همواره در گچساران و باشت از حساسیت خاصی برخوردار بوده و این بار هم در فاصله  کمتر از ۲ ماه تا روز بیست و هشتم خرداد و زمان برگزاری این همه پرسی فضا در این شهرستان ها کاملا انتخاباتی است و هواداران داوطلبان با توجه به ویروس کرونا در فضای مجازی برای افراد مورد نظر خود تبلیغ می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه هنوز هم برخی از شهروندان نامزد اصلح را براساس معیار نادرست قومی انتخاب می کنند اما بسیاری از افراد معیارهای اصولی تری برای انتخاب خود دارند.

برخی از انتخاب کنندگان صداقت و پاکی را معیار اصلی انتخاب عنوان می کنند و در برخی موارد رای دهندگان سواد مرتبط با رسالت وکیل، روابط قوی و قدرت لابی گری، کارنامه قابل قبول مدیریتی با توجه به سوابق نامزد و از همه مهمتر از جنس مردم بودن را شاخص انتخاب اصلح می دانند.

انتظار مردم از نماینده خود در خانه ملت در این روزهای سخت اقتصادی و کرونایی، پیگیری مطالبات،ایجاد اشتغال با فراهم سازی بسترها و جلب سرمایه‌گذار، تصویب مصوبات قانونی به نفع مردم و دفاع از حق قانونی آنان است.

عبور از قوم گرایی

یکی از شهروندان گچسارانی با یادآوری تجربیات شهروندان در انتخاب های چهار دهه اخیر در این حوزه انتخابیه می گوید: انتخاب براساس معیارهای قومیتی و حتی حزبی نمی تواند به گرهگشایی از مشکلات مردم منجر شود.

برنامه محوری

کیهان احمدی با اشاره به اینکه نامزدی که می خواهد بر کرسی بهارستان بنشیند باید برای همه روزهای خود برنامه داشته باشد تصریح کرد: برنامه محوری شاخص اصلی انتخابش در انتخابات امسال است.

وی تاکید کرد: البته وعده های دروغین و ناشدنی آفت انتخاب براساس برنامه اعلام شده از سوی داوطلبان است که با مطالعه سوابق،توانمندی و ظرفیت های منطقه قابل تشخیص است.

وی اضافه کرد:داوطلبان برنامه های خود را در حوزه های مختلف به ویژه مباحث مهم اشتغال، معیشت و امور زیربنایی به طور شفاف بیان کنند تا فرصت بهترین انتخاب برای انتخاب کنندگان فراهم شود.

احمدی معتقد است که ایجاد فرصت های شغلی جدید مهمترین خواسته شهروندان از منتخب مجلس شورای اسلامی است که با توجه به ظرفیت های کنونی در سایه تلاش، برنامه ریزی امکان پذیر است.

پایبندی به قانون 

یک بانوی گچسارانی از ایجاد حواشی و جدال های  طرفداران برخی داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه انتقاد کرد و گفت: انتخاب براساس پایبندی به قانون نخستین معیارش برای گزینش اصلح است.

رویا حسین زاده معتقد است انتخاب اصلح در سایه فضای آرام انتخاباتی امکان پذیر است که داوطلبان و هواداران آنان ارکان تحقق این امر مهم هستند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تصمیم خود برای انتخاب اصلح را نگرفته گقت که داشتن تخصص و تجربه کافی از ویژگی های نامزد مورد نظرش برای انتخاب اصلح است.

او تاکید کرد: رفتار داوطلبان در شرایط مختلف نشان دهنده اهمیت حقوق شهروندی و پایبندی به قانون از نگاه آنان است.

انتخاب هدفمند

یک جوان رای اولی با ابراز خرسندی از امکان مشارکت او در انتخابات می گوید:اگرچه حضور در پای صندوق های رای یک حق شهروندی است اما انتخاب کنندگان هم به نسبت به رای آگاهانه مسوول هستند.

مجتبی عوض زاده نقش وکلای ملت هم از دیدگاه قانونگذاری و هم از نظر توسعه منطقه را مهم توصیف کرد و اضافه کرد: داشتن برنامه های هدفمند با توجه به ظرفیت های منطقه مهمترین شاخص انتخاب اوست.

وی با بیان اینکه کمک به توسعه کشور و حوزه انتخابیه نیازمند انتخاب افرادی متخصص، با تجربه و کارآمد است اضافه کرد: تلاش نماینده مردم می تواند خواسته اصلی جوانان برای ایجاد فرصت های شغلی را امکان پذیر کند.

انتخاب آگاهانه

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگرچه مشارکت مردم مهمترین  اصل در انتخابات است اما برگزیدن افراد شایسته از سوی شهروندان در انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

فتاح محمدی با اشاره به اینکه ۱۹ داوطلب برای انتخابات میان دوره ای مجلس حوزه انتخابیه گچساران و باشت حضور دارند گفت: فرصت انتخاب برای شهروندان با سلیقه های مختلف وجود دارد.

وی بیان کرد:نتایج تایید صلاحیت داوطلبان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های گچساران و باشت در هیات های اجرایی استانی هجدهم اردیبهشت ماه امسال اعلام می شود.

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در فرایند استعلام از مراجع چهارگانه انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در گچساران و باشت صلاحیت یک نفر احراز نشد و یک نفر هم از ادامه کار انصراف داد.
اعتبارنامه منتخب مردم شهرستان های گچساران و باشت در انتخابات مجلس یازدهم خرداد ماه پارسال از سوی نمایندگان مجلس رد شده بود.

در انتخابات هشتم اسفند پارسال غلامرضا تاجگردون با کسب ۳۸هزار و ۴۲۲ رای از مجموع ۷۶ هزار و ۵۲۸ رای صحیح ماخوذه به عنوان منتخب مردم به مجلس یازدهم راه پیدا کرده بود.

شهرستان های گچساران و باشت با حدود ۱۵۰ هزار نفر در جنوب کهگیلویه و بویراحمد یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند. 

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیست و هشتم خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کهگیلویه و بویراحمد گچساران پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کهگیلویه و بویراحمد گچساران انتخابات ۱۴۰۰ کهگیلویه و بویراحمد گچساران اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی گچساران و باشت حوزه انتخابیه دوره ای مجلس میان دوره ای انتخاب اصلح برای انتخاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کارخانه بیواتانول باشت نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم و از طریق بورس عرضه شد و سرمایه گذار سه هزار میلیارد تومانی جذب کردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اهمیت این نشست اظهار داشت: به دلیل تخصصی بودن جلسات این شورا هر آنچه در این جلسات مصوب می‌شود در نشست شورای برنامه ریزی را مصوب شده بدانید تا جایگاه شورا ارتقاء یابد.

وی با اشاره به نگرش رهبری در شعار "جهش تولید با مشارکت مردم " افزود: نگرش مقام معظم رهبری مشارکت همه مردم در حوزه افتصاد و تولید است که قانون تجارت، راه را برای مشارکت مردم آسان کرده است.

احمدزاده با اشاره به تشکیل شرکت‌های سهامی عام و خاص، ابراز کرد: شرکت‌های سهامی عام می‌توانند زمینه ساز مشارکت مردم در بخش تولید باشند که توصیه می‌کنم شرکت‌های متعدد سهامی عام در استان تشکیل و فراخوان حضور مردم در این شرکت‌ها اعلام شود تا زمینه ساز تحول در معیشت و زندگی مردم باشد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای کارخانه بیواتانول باشت نیاز به 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم و از طریق بورس عرضه شد و سرمایه گذار سه هزار میلیارد تومانی جذب کردیم.

احمدزاده با اشاره به اینکه باید برای سرمایه گذاری در استان فرش قرمز پهن کنیم، گفت: با مشکل جدی فرهنگی در خصوص سرمایه گذاری مواجه هستیم و اگر مردم در بخش‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در مشارکت‌ها همپای دولت باشند مشکلات در حوزه اقتصادی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت استان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ظرفیت خوبی در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی در استان وجود دارد و باید نسبت به جذب سرمایه گذار در این زمینه اقدام کنیم.

احمدزاده با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در زمینه احداث سردخانه از موارد اولویت دار برای حوزه سرمایه گذاری است، یادآور شد: تا قبل از دولت سیزدهم سردخانه‌های احداث شده زیر صفر و بالای صفر 12 هزار تن بود اما در کمتر از دو سال دولت آیت الله رئیسی 12 هزار تن سردخانه احداث شد و 24 هزار تن دیگر در دست احداث است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز جای کار در این حوزه وجود دارد و سرمایه گذاری در سردخانه‌ها برای نگهداری میوه سیب در مناطق سردسیری تا سه برابر و مرکبات در مناطق گرمسیری در اولویت است و بانک ها همکاری لازم را داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه احداث سردخانه یکی از زیرساخت‌های مهم استان که مورد توجه نبوده، تصریح کرد: ظرفیت سردخانه ها تا 36 هزار تن لازم بوده با توجه به اینکه یک سردخانه 2هزار تنی زمینه ساز اشتغال برای 500 نفر است با احداث این میزان سردخانه زمینه اشتغال برای حدود 16 هزار نفر فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید مرغ و گوشت قرمز گفت: در ابتدای فعالیتم به عنوان استاندار به سراغ ظرفیت های مغفول مانده رفتیم که یکی از آنها سردخانه بود که با احداث این میزان سردخانه باعث شد تا تولید مرغ و گوشت از 200 تن به یکهزار و 300 تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در زمینه امنیت غذایی در استان تحول ایجاد کردیم، گفت با اقداماتی که انجام دادیم ذخیره مرغ و گوشت استان را از دو روز به یک ماه رساندیم.

احمدزاده با اشاره به احداث چندین طرح زنجیره تولید مرغ در شهرستان های استان افزود: با بهره برداری از این طرح ها نه تنها نیاز استان به طور کامل تامین می شود بلکه می توانیم محصولات را به سایر استان ها صادر کنیم.

وی با اشاره به تولید محصول گوجه فرنگی در مناطق گرمسیری استان بر احداث کارخانه تولید رب گوجه تاکید کرد و گفت: احداث کارخانه رب گوجه فرنگی دومین مورد اولویت دار سرمایه گذاری در استان است و از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت می شود.

احمدزاده در خصوص تولید زیتون در مناطق گرمسیری استان از جمله شهرستان چرام گفت: احداث کارخانه روغن زیتون سومین مورد اولویت دار برای سرمایه گذاری در استان است و حوزه اقتصادی استان طی نامه ای به وزارت صمت موارد اولویت دار برای حوزه سرمایه گذاری را اعلام کند.

احمدزاده بیان کرد: وزیر اقتصاد اردیبهشت ماه میهمان استان است که مواردی که قابلیت سرمایه گذاری دارند احصاء شوند تا از این سفر نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!