Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@11:22:21 GMT

جسد پیدا شده در حسن ابدال بر اثر مصرف مواد فوت کرده است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۵۵۵

جسد پیدا شده در حسن ابدال بر اثر مصرف مواد فوت کرده است

جعفر رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: روز پنج‌شنبه جسد شخص 35 ساله‌ای در سد حسن ابدال پیدا شده و بلافاصله تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: آنچه مسلم است، مرگ این شخص دگرکشی یا قتل نبوده و یافته‌های اولیه نشان از مصرف مواد افیونی دارد.

وی تصریح کرد: البته پرونده در حال بررسی است و نظریه قطعی پزشکی قانونی هنوز واصل نشده است و این امر نیازمند زمان و سم‌شناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی با اشاره به اینکه پلیس در حال بررسی پرونده است، اضافه کرد: شخصی که جنازه وی پیدا شده، وجهه خوبی نداشته است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: آگاهی استان زنجان قتل پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص چغاله بادام این نوبرانه خوشمزه بهاری

خواص چغاله بادام بسیار زیاد و باورنکردنی است.چغاله بادام (green almond) به میوه ی کال یا نارس درخت بادام گفته می شود که پوستی سبز رنگ کرک با مزه ترش و مغزی سفید و شیرین دارد. این میوه کال را می توان تنها در اوایل فصل بهار یافت.در این مطلب از پارس نیوز با خواص چغاله بادام آشنا خواهید شد.

ویتامین ها و مواد مغذی چغاله بادام

چغاله بادام سرشار از ویتامین C، ویتامین E، آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، ریبوفلاوین، ال کارنیتین، پروتئین و فیبر است.

برای بهره مندی از این ویتامین ها، از چغاله بادام پخته می توان در تهیه خورش و از نوع خام آن بر روی سالاد استفاده کرد.

در هر 100 گرم چغاله بادام منابع زیر وجود دارد: کالری:573 کربوهیدرات: 21.1 گرم پروتئین: 21 گرم چربی: 49.4 گرم فیبر:10 گرم

همچنین در پارس نیوز بخوانید : خطر سوء هاضمه‌ با مصرف بیش از اندازه «چغاله بادام»

طبع چغاله بادام

چغاله بادام دارای طبع سرد است و به دلیل مناسب بودن مزاج چغاله بادام با فصل بهار، برای اغلب طبع ها، به‌ویژه مزاج های گرم و خشک بسیار مناسب است. این میوه نارس به نحو مطلوبی می تواند موجب کاهش حرارت و گرمی زیاد بدن افراد گرم مزاج شود. چغاله بادام بیشتر برای افراد با طبع گرم مناسب است یا افرادی که مواد غذایی بسیاری که طبع گرم دارند مانند آجیل و شیرینی مصرف کرده اند.

تلفظ سردی، گرمی، تری و خشکی در مزاج با ترشح در اندازه های مختلف هورمونهای تیروئیدی یا هورمون انسولین توصیف شده است. در طب سنتی خوراکیهایی مشخص میتوانند بر افزایش یا کاهش ترشح این هورمونها تاثیر داشته باشند.

برهم خوردن جزئی تعادل این هورمونها در بدن موجب حالاتی میشود که به دنبال سردی یا گرمی تجربه می شوند. مصرف مواد غذایی با طبع گرم می تواند تاثیر خوراکیهای سرد را در بدن خنثی کند.

افراد سرد مزاج چغاله بادام نخورن

چغاله بادام اغلب هضم سنگینی دارد، علاوه بر این باغداران و دلالان با هدف کسب منافع بیشتر، بیش از حد کال و ناررس در اختیار مشتریان قرار می گیرد و افراد در صورت زیاده روی در مصرف آن در اصطلاح عامیانه سردی می کنند و گاه دچار عوارضی از قبیل دل درد، تهوع، اسهال و سردرد می شوند.

بهترین مصلحات، مخصوصا برای افراد سرد مزاج که به خوردن چغاله بادام علاقه دارند انواع خوراکی هایی با طبع گرم همچون پودر زیره، نبات و عسل است که موجب خنثی شدن سردی چغاله بادام می شود.

خواص چغاله بادام

در ادامه به بررسی خواص چغاله بادام خواهیم پرداخت.

سلامت قلب

از مهم‌ترین خواص چغاله بادام سلامتی و بهبود عملکرد قلب ماست. چغاله بادام (به خصوص پوستش) حاوی مقدار زیادی فلاونوئید یا بیوفلاونوئید است که به عنوان یک نوع متابولیت ثانویه، قدرت آنتی اکسیدان‌ها را در بدن افزایش می‌دهد. گروهی از محققان دانشگاه تافتس (Tufts) ثابت کرده‌اند که فلاونوئیدها با ویتامین E همکاری می‌کنند و در نتیجه از دیواره‌های رگ‌های خونی ما در برابر پارگی یا آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کنند. در نتیجه می‌توانیم با استفاده از خواص چغاله بادام از بیماری های قلبی عروقی کشنده مانند حمله قلبی پیشگیری کنیم.

مقابله با کلسترول بد

خوراکی‌های بسیار کمی مانند چغاله بادام قادر به مبارزه با لیپوپروتئین با چگالی کم یا «کلسترول بد» هستند. اگر این آجیل را به طور مرتب مصرف کنید، به راحتی می‌توانید سطح کلسترول خون خود را کنترل کنید.

حتما بخوانید: نحوه کاهش کلسترول بد با رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی سرشار از فسفر

فسفر چغاله بادام برای دندان‌ها و استخوان های ما فوق العاده مفید است. این عنصر می تواند با قوی تر کردن دندان ها و لثه ها از سلامت دهان و دندان ما مراقبت کند. در همان زمان، کارایی سیستم اسکلتی ما نیز به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

تنظیم گلوکز خون

بعد از هر وعده غذایی، سطح گلوکز (قند) در جریان خون ما بالا می‌رود که اصلاً برای سلامتی ما مفید نیست. چغاله بادام با افزایش ترشح هورمون انسولین و تنظیم سطح قند خون می‌تواند به ما در مقابله با این وضعیت کمک کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

چغاله بادام سرشار از آنتی اکسیدان است بنابراین می‌توان از خواص چغاله بادام برای درمان سرطان‌ها استفاده کرد. چغاله بادام‌ها می‌توانند سموم را از بدن ما دفع کنند و فعالیت‌های سیستم ایمنی ما را تا حد زیادی تقویت کنند. از این رو، ما می‌توانیم از تعدادی از بیماری‌ها و همچنین عفونت‌ها جلوگیری کنیم.

حتما بخوانید: آنتی اکسیدان‌ چیست چگونه می‌تواند برای سلامتی ما مفید باشد؟ تنظیم pH با کمک خواص چغاله بادام

وقتی صحبت از حفظ تعادل pH بدن می شود، چغاله بادام به عنوان عامل درمانی طبیعی عالی عمل می‌کند. گاهی اوقات کل سیستم ما به دلیل ترشح آب معده و روده اسیدی می‌شود و تداوم این وضعیت ممکن است منجر به تعدادی از شرایط بد (مانند پوکی استخوان، از دست دادن انرژی، ایمنی ضعیف، افزایش وزن و غیره) شود زیرا بدن ما همیشه تمایل دارد قلیایی باقی بماند. چغاله بادام به دلیل داشتن پروتئین قلیایی می‌تواند به ما کمک کند بدن خود را قلیایی نگه داریم.

بهبود سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها

از جمله خواص چغاله بادام میزان «فسفر» موجود در آن است. فسفر موجود در چغاله بادام برای سلامت دندان و استخوان‌ها بسیار مفید است. این فسفر با قوی کردن ساختار دندان‌ها و بهبود کارایی سیستم اسکلت بدن نقش بی‌نظیری در حفظ سلامت بدن انسان دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با چغاله بادام

همان‌طور که گفتیم چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان است و این آنتی‌اکسیدان‌ها با دفع سموم از بدن سیستم ایمنی را به نحو شگفت‌انگیزی تقویت می‌کنند. به این ترتیب بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها از بدن دفع شده و بدن پاکسازی می‌شود.

بهبود عملکرد مغز و حافظه با چغاله بادام

از جمله خواص چغاله بادام تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق مواد مغذی ضروری موجود در آن است. «ال-کارنیتین» و «ریبوفلاوین» دو عنصر اصلی موجود در چغاله بادام و از جمله مواد مغذی برای مغز و سیستم عصبی بدن هستند. بنابراین گنجاندن انواع مغزها و آجیل از جمله چغاله بادام در رژیم غذایی روزانه، عملکرد مغز و سطح حافظه را به نحو موثری بهبود می‌بخشد.

فواید چغاله بادام برای کاهش وزن و لاغری

اگر قصد کاهش وزن دارید چغاله بادام یک ماده غذایی عالی برای لاغر شدن است. از جمله فواید چغاله بادام چربی‌های سالم موجود در آن است که به ما کمک می‌کنند تا چربی اضافی بدن را بسوزانیم و وزن کم کنیم. به این ترتیب چغاله بادام یک ماده موثر برای رسیدن به وزن ایده‌آل و تناسب اندام است.

فواید چغاله بادام برای یبوست

چغاله بادام سرشار از فیبر است. فیبر فرایند هضم را بهبود بخشیده و سبب درمان یبوست مزمن می‌شود. البته یادتان باشد عوارض زیاده‌روی در خوردن چغاله بادام باعث مشکلات گوارشی از جمله عارضه اسهال و مشکل یبوست می‌شود.

خواص چغاله بادام برای شفافیت پوست

همان‌طور که پیش از این گفتیم چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان است. ویتامین E یکی از مفیدترین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چغاله بادام است که بدن را از تمام رادیکال‌های آزاد و مضر و نیز مواد سمی که به خاطر آلودگی‌های محیطی در بدن انباشته می‌شوند پاکسازی می‌کند. این امر سبب می‌شود که پوست صورت و بدن صاف و شفاف شود.

درمان جوش، آکنه و جوش‌های سرسیاه

از جمله فواید بی‌نظیر چغاله بادام پاکسازی بدن، تصفیه خون و نیز درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه و جوش، جوش‌های سر سیاه و سایر مشکلات مزمن پوستی است.

چغاله بادام پیری پوست و بدن را به تعویق می‌اندازید

چغاله بادام علاوه بر خواصی مثل دفع سموم از بدن و تصفیه خون، به خاطر مقدار «آلفا-توکوفرول» موجود در آن که جزء اصلی ویتامین E است یک ماده مفید و بسیار مغذی برای سلامت پوست است. مصرف مداوم چغاله بادام سلول‌های پوست را تغذیه کرده و آن‌ها را سالم نگه می‌دارد. این امر پیری پوست را به تعویق می‌اندازد و از چین و چروک پیشگیری می‌کند.

ویتامین E یک ماده ضد پیری طبیعی است. بنابراین برای به تعویق انداختن پیری پوست و سایر اندام‌های بدن مثل چین و چروک، خال‌های سیاه و رنگی و خطوط عمیق روی پوست از ویتامین E موجود در چغاله بادام استفاده کنید. اگر طعم چغاله بادام دوست ندارید از روغن چغاله بادام برای ماساژ پوست بدن و صورت استفاده کنید.

از بین بردن لکه‌های پوستی

مصرف روزانه چغاله بادام برای بهبود رنگ پوست و از بین بدن لکه‌های پوستی هم بسیار مفید است. از جمله خواص چغاله بادام برای پوست صورت و بدن، نرمی و لطافت پوست است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چغاله بادام از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید محافظت و به جوانی و شادابی پوست کمک می‌کنند.

جلوگیری از ریزش مو

اگر ریزش مو دارید چغاله بادام بخورید. از جمله فواید چغاله بادام برای سلامت مو جلوگیری از ریزش مو است. چغاله بادام سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که ریشه مو را تقویت کرده و آن را قوی می‌کند و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

کمک به رشد سریع موها

علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، کمک به رشد سریع موها یکی دیگر از خواص چغاله بادام است. چغاله بادام سرشار از پروتئین، ویتامین E، زینک و … است که به رشد سریع موها کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید موهای ضخیم و بلند داشته باشید خوردن چاقاله بادام را فراموش نکنید.

درخشش و زیبایی موها

فواید چغاله بادام برای موهای شما شگفت‌انگیز است. علاوه بر جلوگیری از ریزش موها و کمک به رشد سریع آن‌ها، اگر احساس می‌کنید که موهای شما کدر و بد رنگ شده از چغاله بادام یا روغن چغاله بادام استفاده کنید. پروتئین‌های موجود در چغاله بادام جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهند و همین امر باعث تحریک رشد موها و نیز درخشش و براق شدن موها می‌شود.

درمان کم خونی با چاقاله بادوم

هر چند که فواید چغاله بادام برای بدن زیاد است اما یکی از خواص چغاله بادام در طب سنتی درمان کم خونی و برطرف کردن علائم کم خونی در بدن است. چغاله بادام سرشار از آهن است و از همین رو برای افرادی که به کم خونی مبتلا هستند و همچنین خانم‌های بارداری که دائماً احساس خستگی می‌کنند، بسیار مفید است.

جلوگیری از سرطان معده

چغاله بادام دارای ترکیبات اسیدی است که مانع از آسیب به بافت معده و بروز سرطان می شوند. البته این میوه نوبرانه دارای مقدار کمی ویتامین C است.

جلوگیری از گرفتگی عضلات

یکی از فواید مهم چغاله بادام جلوگیری از گرفتگی عضلات است که در صورت عدم افراط و رعایت برخی نکات بهداشتی می توان از آن بهره لازم را برد. این میوه سبز کال و نارس دارای ماده سرشاری به نام کلروفیل است. این ماده به تولید منیزیم در مسیر کانال گوارشی بسیار کمک می کند و از آنجا که منیزیم برای کاهش گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد، خوردن متعادل آن می تواند تا حدی در بهبود گرفتگی عضلات مفید واقع شود.

تامین مواد مغذی بدن

مصرف به اندازه چغاله بادام تمیز و بهداشتی به صورت کمپوت، خورش یا ترشی تا حدودی مواد مغذی بدن را تامین می کند.

 کاهش ریسک ابتلا به افسردگی

افسردگی یکی از اختلالات روحی و روانی است که در سالیان اخیر توانسته است افراد زیادی را در سراسر جهان به خود درگیر کند. این بیماری با چهره‌های متفاوتی خود را نشان می‌دهد و در افراد مختلف علایم متنوعی دارد. تاکنون دانشمندان توانسته‌اند اثرات انواع میوه بر روی افسردگی را بررسی کنند. یکی از میوه‌هایی که مشخص شده‌ است مصرف آن می‌تواند به بهبود علایم افسردگی کمک شایانی کند، چغاله بادام است. در واقع می‌توان گفت چغاله بادام به‌ دلیل داشتن فیبرها و مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن به تقویت هورمون‌ها کمک کرده و باعث افزایش سروتونین می‌شود. با افزایش سروتونین در خون ریسک ابتلا به عارضه‌های روانی به‌ طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

بهبود عملکرد مغز و حافظه

یکی دیگر از فواید چغاله بادام که نمی‌توان از آن غافل شد اثرگذاری بر روی مغز و بهبود عملکرد حافظه است.

تحقیقات نشان داده است افرادی که علاقه چندانی به مصرف چغاله بادام دارند و این میوه خوش‌مزه را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند معمولا کم‌تر از سایرین دچار اختلالات حافظه می‌شوند و از خطر ابتلا به آلزایمر در امان می‌مانند.

درمان کم خونی

در اثر کاهش گلبول‌های قرمز خون فرد ممکن است دچار انواع کم خونی شود. یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در درمان کم خونی باید به آن توجه داشته باشید اصلاح تغذیه و استفاده از مواد غذایی است که خاصیت خون‌سازی دارند.  خوشبختانه باید بگوییم چغاله بادام در این دسته مواد غذایی قرار می‌گیرد و می‌تواند با افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون به درمان کم‌خونی کمک شایانی کند. بنابراین اگر از کم‌خونی رنج می‌برید بهتر است حتما از یک مشاور تغذیه کمک بگیرید و با قرار دادن این میوه در رژیم غذایی خود قرار دهید.

درمان کبد چرب

کبد چرب یک عارضه جدی است که نیاز به اقدامات درمانی بسیاری دارد. افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شود علاوه بر مصرف دارو باید به رژیم غذایی خود نیز توجه بسیاری داشته باشند تا هر چه سریع‌تر علائم ناشی از این بیماری را رفع کنند. مشخص شده است که مصرف چغاله بادام حتی در درمان کبد چرب نیز می‌تواند مفید باشد. بنابراین افراد مبتلا به این بیماری بهتر است از مصرف این میوه غافل نشوند.

 چغاله بادام و ناباروری

ناباروری یک عارضه جدی است که می‌تواند برای زوجین مشکلات روحی و روانی بسیاری را به دنبال داشته باشد. برخورداری از یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به درمان ناباروری کمک کند. چغاله بادام از آن دسته میوه‌هایی است که به دلیل تاثیر گسترده بر سلامت جنسی می‌تواند قدرت باروری زوجین را به طور قابل توجهی ارتقا دهد. بنابراین اگر از ناباروری رنج می‌برید، مصرف این میوه می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

چغاله بادام برای مردان

مردان نیز از خواص چغاله بادام برخوردارند. در واقع می‌توان گفت مصرف این میوه توسط مردان ریسک ابتلا به پروستات رو به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و موجب افزایش میل جنسی وی می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده می‌توان گفت این میوه تاثیر بسیار زیادی نیز بر خلق و خوی مردان دارد.

خواص چغاله بادام در دوران بارداری

برای جنین در حال رشد در شکم مادر، «کلسیم» یکی از مواد معدنی مفید و ضروری به حساب می‌آید. کلسیم همچنین برای سلامت مادر در دوران بارداری بسیار سودمند است. چغاله بادام سرشار از کلسیم است و خطر ابتلا به «پره اکلامپسی» در دوران بارداری در مادران را کاهش خواهد داد.

کلسیم همچنین برای رشد عضلات و استخوان‌های جنین در شکم مادر، یک ماده معدنی ضروری است. با خوردن چغاله بادام می‌توانید تا حدی کمبود کلسیم را جبران کنید. علاوه بر این در چغاله بادام یک ماه معدنی به نام «ریبوفلاوین» وجود دارد که می‌تواند به رشد مغز جنین کمک کند.

درمان کم خونی

چغاله بادام سرشار از آهن است که برای درمان کم خونی در دوران بارداری و رفع خستگی زنان باردار مفید می باشد.

رشد مغز جنین

ریبوفلاوین موجود در چغاله بادام برای رشد مغز جنین مفید است.

بهبود رشد عضلات و استخوان های جنین

چغاله بادام دارای مقادیر بالای کلسیم است که برای بهبود رشد عضلات و استخوان های جنین ضروری است. همچنین کلسیم موجب کاهش خطر ابتلا به پره اکلامپسی در دوران بارداری می شود.

درمان یبوست در زنان باردار

فیبر زیاد چغاله بادام برای پیشگیری و درمان یبوست در زنان باردار بسیار مفید است.

جلوگیری از لخته شدن خون

چغاله بادام حاوی فسفر است که می تواند از لخته شدن خون در دوران بارداری جلوگیری کند.

عوارض مصرف چغاله در بارداری

نکته ی مهمی که در ادامه ی این بخش از سلامت نمناک لازم دانستیم عنوان کنیم در مورد عوارض مصرف چغاله بادام در دوران بارداری است، خانمهای بارداری که ویار چغاله بادام دارند باید در خوردن آن احتیاط کنند زیرا مصرف بیش از اندازه چغاله بادام ، مشکلات گوارشی مانند نفخ و اسهال در خانمهای باردار ایجاد می کند که بیش از هر زمان دیگری خطرناک است. همچنین در این دوران ، مصرف نمک را نیز باید کنترل کنند تا دچار فشار خون نشوند.

مصرف چغاله در دوران شیردهی

مادرانی که فرزند شیرخوار دارند نباید مواد غذایی نفاخ مانند چغاله بادام را مصرف کنند زیرا عوام نفاخ در این گونه مواد غذایی از طریق دستگاه گوارش جذب می شود و از طریق خون وارد شیر مادر می شود ، بنابراین کودک پس از خوردن شیرمادر دچار نفخ و دل درد می شود که با توجه به حساسیت این دوره از مراحل رشد برای کودک خطرناک می باشد.

مضرات چغاله بادام برای بدن

زیاده‌روی در مصرف هر میوه یا مواد غذایی ممکن است عواقبی را به همراه داشته باشد. در صورت مصرف زیاد چغاله بادام، ممکن است با مشکلات زیر مواجه شوید:

از آنجایی که چغاله بادام یک میوه کال است، بافت فیبر آن کامل نشده است، به همین دلیل هضم آن برای دستگاه گوارش دشوار است و می‌تواند باعث مشکلات سوء‌هاضمه مثل دل‌درد، دل‌پیچه و نفخ شود. دلیل وجود ترکیبات اسیدی در چغاله بادام، مصرف زیاد آن به بافت معده آسیب می‌رساند. حتما چغاله بادام باید به خوبی شسته شده و با آب تمیز، آلودگی‌های آن گرفته شود. در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد مسمومیت‌ یا بروز بیماری‌هایی مثل حصبه شود. بسیاری از افراد همراه با چغاله بادام نمک زیادی مصرف می‌کنند و طعم شور را با این میوه می‌پسندند. استفاده زیاد از نمک به همراه چغاله بادام می‌تواند باعث بالا رفتن فشار خون شود. فراموش نکنید که مصرف چغاله بادام در خانم‌های باردار به علت احتمال بروز مشکلات گوارشی و نفخ و اسهال، به صورت محدود توصیه می‌شود. همچنین خانم‌های باردار در مورد مصرف نمک هم باید کاملا محتاط عمل کنند تا بتوانند فشار خون خود را کنترل کنند.

دیگر خبرها

  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید
  • در پی وقوع سیل حداقل ۱۲ نفر کشته و ۵ نفر مفقود شدند
  • همه چیز درباره کلیه سنگ ساز
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اشتغال پیش‌بینی شده در زنجان
  • از ماجرای گم شدن المیرا تا پیدا شدن یک جسد سوخته
  • امحای سه تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در فریمان
  • بازیکن آرژانتینی به قتل رسید
  • خطرات تغییر دادن شکل قرص برای خوردن
  • خواص چغاله بادام این نوبرانه خوشمزه بهاری