Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@19:12:00 GMT

قصرشیرین گُل سرسبد مناطق آزاد کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۵۹۷

قصرشیرین گُل سرسبد مناطق آزاد کشور

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون سابق هماهنگی اموراقتصادی استاندار کرمانشاه به داشتن ۲ مرز رسمی و با سابقه "خسروی" و "پرویزخان" قصرشیرین با کشور عراق به عنوان مزیت‌های مهم این شهرستان یاد کرد و گفت : یکی دیگر از مزیت‌های مهم منطقه آزاد قصرشیرین فراهم بودن زیرساخت‌های فیزیکی و نرم افزاری اداری برای شروع کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : قصرشیرین در حال حاضر پتانسیل و ظرفیت بالایی در راستای ارائه انواع خدمات اداری، تجارت و بازرگانی دارد، هرچند باید برای توسعه این زیرساخت‌ها سعی و تلاش فراوانی صورت بگیرد.

حاتمی اولین اثر مثبت تصویب منطقه آزاد قصرشیرین را سیگنال به کشور‌های همسایه در زمینه تعامل و سرمایه گذاری مشترک و متقابل عنوان کرد.

او افزود: اگر سرمایه و نیاز جامعه کشور‌های همسایه با مقوله و توان ایجاد امنیت ایران گره بخورد، زمینه شکوفای اقتصادی منطقه فراهم می‌شود و همه کشور‌های منطقه از چین، لبنان، ترکیه و عراق گرفته برای سرمایه گذاری پیش قدم می‌شوند، زیرا قصرشیرین یک منطقه ژئو اقتصادی، ژئوپلیتیک خوب و مناسب برای تجارت است.

حاتمی گفت: تصویب این منطقه آزاد می‌تواند یک سکوی پرش بسیار خوبی برای توسعه استان کرمانشاه باشد، زیرا بسیاری از محدودیت‌های قانونی که سالیان گذشته برای جذب سرمایه گذار در این منطقه داشتیم را برمی دارد.

او با تاکید بر اینکه محور و هدف منطقه آزاد قصرشیرین باید صادرات باشد افزود: این صادرات است که می‌تواند منجر به ایجاد کارخانه ها، اشتغال، رونق تولید، ارائه انوع خدمات و توسعه شود و بر کل کشور، نواحی غرب و به ویژه استان کرمانشاه تاثیر بسزائی داشته باشد.

این کارشناس مسایل اقتصادی، گفت: باید بدانیم مناطق آزاد صرفا واردات نیست، بلکه باید سعی بر جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی در راستای رونق تولید و اشتغال داشته باشیم.

حاتمی منطقه آزاد را یک راهکار برای تمرین تعامل و درگیر شدن با اقتصاد دنیا دانست و گفت: برای آنکه بتوانیم از مزیت خوب منطقه آزاد قصرشیرین استفاده کنیم، باید یک تیم قوی مدیریتی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با نگاه باز تعامل بین المللی و بازاریابی خارجی تشکیل دهیم.

او یکی دیگر از مزیت‌های منطقه آزاد شدن قصرشیرین را برداشتن یک سری از محدودیت‌های قانونی دانست که سالیان گذشته مانع جذب سرمایه گذار در این شهرستان بود و افزود: با تصویب منطقه آزاد این محدودیت‌ها نیز برداشته می‌شود.

حاتمی ادامه داد: همایش‌های متعدد و فراوانی در راستای بازاریابی در قصرشیرین و استان به منظور جذب سرمایه گذاران و قانع کردن آن‌ها باید انجام شود.

او بر توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و نرم افزاری ادارای منطقه آزاد قصرشیرین در راستای ایجاد جذابیت و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد و به مسئولان و دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد تمام توان خود را برای جذب اعتبارات ملی و بخش خصوصی برای فراهم کردن زیرساخت بکار گیرند.

او از تلاش استاندار و تیم استانداری، دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به خاطرپیگیری‌های فراوان برای تصویب منطقه آزاد قصرشیرین قدردانی کرد و گفت: این منطقه آزاد منجر به شکوفای اقتصادی کشور، منطقه غرب و به ویژه استان کرمانشاه می شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه منطقه آزاد منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین منطقه آزاد قصرشیرین سرمایه گذاری جذب سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 

سید مسعود آل عبایی با اعلام این خبر، اعلام کرد: «تاکنون تعداد 922 مجوز سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی، خدماتی و تجاری برای فعالان اقتصادی متقاضی در منطقه آزاد قشم صادر شده است.»
وی ادامه داد: «از این تعداد مجوزهای صادر شده، 172 مورد مربوط به بخش صنعتی، 435 مورد مرتبط به بخش خدماتی و پیمانکاری و 315 فقره مربوط به حوزه تجارت و بازرگانی است.»
آل عبایی با بیان اینکه در این مدت 2337 فقره مجوز نیز در حوزه‌های مختلف در این منطقه تمدید شده است، افزود: «از این تعداد 373 فقره مجوز در حوزه صنعت، 1013 مجوز مرتبط با بخش خدماتی و گردشگری و 951 فقره مجوز در حوزه تجارت برای فعالان اقتصادی است.»
مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: «همچنین تعداد مجوزهای سرمایه گذاری صادر و تمدید شده از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد رشد را نشان می دهد.»
وی با اشاره به واگذاری 99 قطعه زمین با هدف رونق تولید در حوزه های صنعتی و شیلات در سال 1402، اظهار کرد: «از این تعداد، 85 قطعه زمین مربوط به حوزه صنعت و معدن و 14 مورد مرتبط با حوزه شیلات و کشاورزی است.»
آل عبایی ادامه داد: «همچنین در طول سال گذشته 54 طرح در حوزه های مختلف صنعتی و گردشگری به بهره برداری رسید.»
مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: «در این مدت همچنین 100 بسته سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعت، معدن، نفت و انرژی، شیلات، کشاورزی و گردشگری آماده شده و از طریق انتشار در رسانه ها و حضور در نمایشگاه های بین المللی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.»
وی اضافه کرد: «همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری 30 بسته سرمایه گذاری جدید عمدتا در حوزه گردشگری برای معرفی به متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم آماده و معرفی خواهد شد.»
آل عبایی در پایان گفت: «با هدف گذاری صورت گرفته به دنبال حذف روندهای ادارای اضافی، تسهیل و کوتاه سازی فرآیندهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم در آینده نزدیک هستیم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897736

دیگر خبرها

  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد