Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:18:48 GMT

واشنگتن کاهش تنش در قدس را خواستار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۷۱۹

واشنگتن کاهش تنش در قدس را خواستار شد

آمریکا در خصوص تشدید تنش ها در قدس به شدت ابراز "نگرانی" کرده و خواستار پرهیز از تخلیه خانواده‌های فلسطینی از محله الشیخ جراح شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از تنش‌های چند روزه در قدس اشغالی میان اهالی این شهر و نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیستی که تلاش داشتند خانواده‌های فلسطینی را از قدس اخراج کنند، خواهان برقراری آرامش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورتر به روزنامه نگاران گفت، آمریکا در مورد تشدید تنش در قدس در خصوص عملیات تخلیه احتمالی خانواده‌های فلسطینی "بسیار نگران است" و بالطبع بسیاری از این فلسطینی‌ها نسل به نسل در منازلشان زندگی می‌کنند.

وی افزود، با ورود به دوره حساس، تشویق برای آرام کردن تنش و پرهیز از درگیری خشونت آمیز ضروری خواهد بود.

پورتر گفت، آمریکا بارها بر لزوم پرهیز از اقدامات یکجانبه که تنش را تشدید می‌کند یا بیشتر از صلح دور می‌کند، تاکید کرده است. این اقدامات یکجانبه شامل عملیات تخلیه و فعالیت‌های مربوط به شهرک سازی می‌شود.

پیش از این دادگاه رژیم صهیونیستی حکم تخلیه منازل اهالی محله الشیخ جراح را صادر کرد اما این خانواده ها حکم دادگاه را رد کردند و درگیری هایی میان دو طرف رخ داد و نیروهای صهیونیستی از گلوله های پلاستیکی و بمب های صوتی استفاده کردند که در اثر آن چند تن زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قدس اشغالی امریکا رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) دیروز اعلام کرد که کشتار کودکان در فلسطین باید متوقف و باید فورا آتش بس برقرار شود.

عادل خدر، مدیر منطقه‌ای یونیسف در بیانیه‌ای گفت: «در آخرین عملیات نظامی در طولکرم در کرانه باختری ۷۲ کودک فلسطینی و حداقل ۱۴ کودک دیگر در رفح غزه کشته شدند.» ️

۲۴ فلسطینی از جمله ۱۳ کودک در بمباران دو خانه در شرق رفح شهید شدند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که کودکان در کشور فلسطین برای مدت طولانی در یک چرخه تراژیک و باطل خشونت گرفتار شده اند.

او هشدار داد: «این جنگی است که به طور نامتناسبی بر کودکان تأثیر می‌گذارد. کشتار کودکان باید متوقف شود. ما اکنون به آتش بس نیاز داریم.»

به گفته کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از زمان آغاز حمله ویرانگر اسرائیل در ۷ اکتبر به نوار غزه، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند. 

اسرائیل از زمان حمله مرزی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یک حمله نظامی مرگبار به نوار غزه انجام داده است. در این حملات دست‌کم ۳۴۲۰۰ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان، شهید شده‌اند و بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر در بحبوحه کشتار جمعی و کمبود وسایل ضروری زخمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد