Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:40:40 GMT

توسعه و اشتغال؛ رهاورد دولت برای استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۸۰۱

توسعه و اشتغال؛ رهاورد دولت برای استان‌ها

به گزارش گروه اخبار استان های ایرنا ، توسعه ، رونق اقتصادی و عمران و آبادانی کشور همراه با اشتغال پایدار برای همه ایرانیان همواره به‌ عنوان مهم‌ترین رویکرد دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته مورد توجه جدی قرار گرفته است.

دولت طی هشت سال گذشته تلاش کرده تا با اجرا، تکمیل و بهره‌ برداری از طرح‌های عمرانی و اقتصادی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردها و برنامه‌های اولویت‌دار که باعث رشد شاخص‌های توسعه‌ای و اشتغال زایی در بخش‌های مختلف است، همت گمارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش اشتغال، پایین آمدن نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم، تسریع در روند توسعه همه‌جانبه، رشد صادرات، کاهش وابستگی به خارج، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و بازگشت روستاییان از شهرهای بزرگ به شهرها و روستاهای کوچک از مهم‌ترین دستاوردهای توسعه صنعتی در اغلب استان های کشور بوده است.

در همین حال طی هفته گذشته دولتمردان در سفر به استان های مختلف و با ارتباط ویدئو کنفرانسی تعدادی از طرح های بزرگ صنعت آب و برق و دیگر پروژه های زیر بنایی و اقتصادی کشور را افتتاح و یا کلنگ زنی کردند و معتقدند که طرح ها و برنامه های توسعه ای دولت و خادمان مردم برای عمران و آبادانی کشور برای یکسال و دوسال نیست بلکه تداوم آن نیز برای دولت های بعدی میسر است.

مقامات عالی دولت طی هفته گذشته با ارتباط ویدئو کنفرانسی خود با مردم ۵ استان کشور هفت پروژه‌ بزرگ صنعت آب را با سرمایه‌گذاری هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در استان‌های زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی به بهره برداری رساندند که تحولی عظیم در این استان ها بشمار می رود.

 از مجموع طرح های بهره برداری شده در هفته دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ، دو طرح در زنجان، دو طرح در اصفهان و در استان‌های بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی نیز هر کدام یک طرح  هدیه دولتمردان به این استان ها بوده است.

این در حالی است که اغلب استان های کشور در اوج موج چهارم کرونا از آسیب های مختلف این بیماری رنج می برند اما در عین حال با وجود محدودیت ها ، قطار تولید و افتتاح طرح های از پیش اجرا و به سرانجام رسیده دولت متوقف نشده و شاهد افتتاح این طرح در استان های مختلف هستیم.

طی هفته گذشته با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در افتتاح طرح های زیربنایی  دو طرح "ایجاد تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زرین آباد در شهرستان ایجرود با ظرفیت یک هزار متر مکعب در شبانه‌روز" و "آبرسانی به ۳۱ روستا با جمعیت تحت پوشش ۲۲ هزار و ۸۵۴ نفر" با اعتبار ۵۰.۶ میلیارد تومان با هدف جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و افزایش سطح بهداشت جامعه در استان زنجان افتتاح شد.
همچنین دو طرح "پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب قمصر و خط انتقال فاضلاب" و "مخزن ذخیره بتنی جوشقان قالی به ظرفیت یک هزار متر مکعب به همراه تاسیسات وابسته" با سرمایه‌گذاری ۱۲.۴ میلیارد تومان در شهرستان کاشان استان اصفهان با هدف جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و پایداری شبکه و تامین آب پایدار به بهره‌برداری رسید .
طرح‌های آبرسانی روستایی در سه استان کشور شامل "آبرسانی به ۲۴ روستا با جمعیت زیرپوشش ۱۸ هزار و ۳۴۶ نفر" در استان بوشهر، "آبرسانی به ۲۴ روستا با جمعیت ۴ هزار ۹۴۶ نفر" در استان کرمان، "آبرسانی به ۱۲ روستا در خراسان جنوبی با جمعیت زیرپوشش ۹ هزار و ۶۳۲ نفر" نیز افتتاح شد .

در ادامه به برخی از سفرها و دستاوردهای مقامات عالی رتبه دولت به استان های مختلف برای عمران و آبادانی و توسعه و اشتغال کشور اشاره می شود:

رضا اردکانیان وزیر نیرو در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ۵ استان کشور به منظور افتتاح طرح های آبرسانی به ۹۰ روستای کشور گفت: قبل از دولت تدبیر و امید حدود یک میلیون روستایی به آب سالم دسترسی داشتند که در پایان این دولت به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

 اردکانیان افزود: دولت تدبیر و امید ۹ میلیون نفر از هموطنان روستایی را دارای شبکه آب شرب سالم و پایدار کرد.

وی ادامه داد: گرچه پیش از این دولت، اقدام هایی برای آبرسانی روستایی شده بود اما تلاش دولت تدبیر و امید کارنامه درخشانی در این باره دارد.

وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: تعداد روستاهایی که تاکنون در این دولت به شبکه آب سالم و پایدار دسترسی دارند بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۷۴ روستا با جمعیت هشت میلیون ۸۹۰ هزار نفر شده است.

اردکانیان گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۴۰۰ هزار نفر دیگر به جمعیت روستایی دارای دسترسی به آب سالم افزوده می شود.

همزمان با سالروز شهادت امام علی(ع) وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به صورت سرزده از بخش‌های مختلف بیمارستان شهدای پاکدشت بازدید کرد و در جریان روند خدمت رسانی به بیماران کرونایی قرار گرفت.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بازدید سرزده که بدون حضور هیأت همراه صورت گرفت، ضمن قدردانی از خدمات مجموعه تیم سلامت در مقابله با ویروس کرونا در این بیمارستان، از نزدیک در جریان آخرین اقدامات و نحوه ارائه خدمات درمانی به بیماران و مراجعان این مرکز درمانی قرار گرفت و نحوه خدمات رسانی به بیماران را ارزیابی کرد.

وی با حضور در بخش اورژانس در جریان کشیک و شیفت‌های اورژانس، تعداد بیماران بستری و فوتی ها، نظارت بر نحوه درمان، تعداد پرسنل حاضر در شیفت، ویزیت بیماران، پرونده درمانی بیماران و روند درمان قرار گرفت

طی پنجشنبه گذشته نیز برنامه افتتاح طرح های دولت به بهره برداری از پروژه های ملی در حوزه دانشگاه ها و آموزش و پرورش اختصاص یافت که با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۹۰۵ تن از هموطنان را فراهم می کند.  

بهره برداری از طرح‌های عمرانی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور و وزارت آموزش و پرورش نیز از دیگر طرح های هفته گذشته بود که با دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

این طرح‌ها که شامل  ۱۰۵ طرح عمرانی شامل ۳۴ پروژه آموزشی و کمک‌آموزشی با زیربنای ۱۰۷ هزار مترمربع؛ ۲۳ پروژه پژوهشی با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع؛ ۳ پروژه فرهنگی و یادمان شهدا؛ ۷ پروژه اداری خدماتی؛ ۱۴ پروژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با زیربنای ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۲۴ پروژه مدیریت سبز و محوطه‌سازی؛ ۲ پروژه مشارکتی خیّرساز با زیربنای بیش از ۵ هزار مترمربع، ۵۳ پروژه رفاهی دانشجویی شامل ۱۰ خوابگاه با زیربنای ۲۸ هزار و ۴۳۰ مترمربع؛ ۱۵ سالن ورزشی سرپوشیده با زیربنای ۸ هزار و ۴۱۰ مترمربع؛ ۱۹ فضای ورزشی روباز به مساحت ۲۳ هزار مترمربع؛ ۹ پروژه رفاهی با زیربنای حدود ۹ هزار مترمربع در استان های مختلف کشور افتتاح شد.

با افتتاح برخی از این طرح‌ها که در زمینه پژوهشی یا ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت یا طرح‌های فناورانه است درمجموع ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از این طرح‌های دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری هزینه شده زمینه اشتغال حدود یک هزار نفر فراهم می‌شود.

همچنین طرح‌های وزارت آموزش و پرورش شامل ۲۶۸ فضای آموزشی شامل ۱۲۹۵ کلاس در ۱۵ استان، ۲۰ فضای آموزشی بنیاد همدلان آینده نگر(هاسب) در استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح ۱۸۸ طرح ملی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور مجازی رییس جمهوری برگزار شد، گفت: مجموعه نظام آموزش عالی کشور در دولت تدبیر و امید، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا از ظرفیت‌های خود در راستای کاهش فشارها و سختی‌های حاصل از تحریم‌های ظالمانه استفاده کند.

منصور غلامی اظهار داشت : امروزه در اغلب حوزه‌ها و رشته‌های تخصصی، دانشگاه‌های کشور به لحاظ آموزشی و پژوهشی دارای توان رقابت با دانشگاه‌های برتر جهان هستند و اهتمام برای استفاده از ظرفیت‌های علمی در راستای کاهش فشارها و سختی‌های حاصل از تحریم‌ها در آموزش عالی وجود دارد.

وزیر علوم تاکید کرد: گواه این تلاش و اهتمام را می‌توان در این نکته مهم دید که امروزه در اغلب حوزه‌ها و رشته‌های تخصصی دانشگاه‌های کشور به لحاظ آموزشی و پژوهشی دارای توان رقابت با دانشگاه‌های برتر جهان هستند.

وزیر آموزش و پرورش هم در آیین افتتاح  بیش از هزار کلاس درس که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رییس جمهوری برگزار شد گفت: همه مدارس خشت و گلی جمع شد؛ این در حالی است که در سال ۹۷ تعداد هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم.

محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید هر روز ۲۸ کلاس درس تاسیس شد و ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به بهره برداری رسید؛ همچنین بودجه عمرانی کشور برای مدرسه سازی در سال ۹۹ افزایش ۷.۵ برابری داشت.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز با سفر به چابهار روند طرح های در دست اجرا ی این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

حمیدرضا مومنی که در نیمه ابتدایی فروردین‌ امسال به منطقه آزاد چابهار سفر کرده بود پنجشنبه گذشته نیز برای بازدید از طرح‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و گردشگری در قالب سفری ۲ روزه به منطقه آزاد چابهار سفر کرده تا روند پیشرفت پروژه‌ها را از نزدیک مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.


 

سفر سایر مسوولان به استان‌ها

در هفته ای که گذشت مسعود خشایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی آب و فاضلاب کشور به کاشان سفر کرد و در حاشیه آیین بهره‌برداری ۲ طرح آبرسانی و فاضلاب شهری در قمصر کاشان گفت: نزدیک به چهار میلیون مشترک (۱۵ درصد مشترکان خانگی) با اجرای طرح امید الگوی مصرف آب از اول دی ۱۳۹۹ از مزیت‌ این طرح بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه مشترکان مشمول طرح امید الگوی مصرف را در مرحله نخست رعایت و پس از آن تا یک سوم الگوی مصرف را به صورت ماهیانه مصرف می‌کنند، ادامه داد: این مشترکان به‌طور کلی از پرداخت هر گونه وجهی بابت آب بها و تبعات آن معاف هستند.

در همین حال معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در سفر به استان کرمان در مراسم تشییع جانباختگان کارکنان شرکت توزیع برق کرومان شرکت کرد و گفت: از طرف وزیر نیرو از استاندار و مسئولان بنیاد شهید استان کرمان تقاضا داریم، تدبیری اتخاذ کنند، تا جانباختگان شرکت توزیع برق در سیل گلباف، نامشان در فهرست شهدای خدمت درج شود.

علی رخشانی مهر با تسلیت به خانواده ها و بازماندگان این حادثه افزود: من حامل پیام تسلیت وزیر نیرو به خانواده های این عزیزان هستم و دعای صبر و بردباری برای بازمانده های این مصیبت بزرگ دارم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان خوزستان در نشست شورای مسکن این استان در استانداری خوزستان گفت: این سازمان به هر اندازه که لازم باشد برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در خوزستان اعتبار اختصاص خواهد داد.

احمد اصغری مهرآبادی بیان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم یک اولویت و ضرورت است که وزارت راه و شهرسازی آن را با جدیت دنبال می‌کند.

وی طولانی شدن پروژه‌های مهر را باعث نارضایتی متقاضیان دانست و گفت: براین اساس به منظور تکمیل این پروژه‌ها امسال برای خوزستان با اختصاص یک هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال موافقت شده است.

در همین حال مشکلات عمرانی شهرستان‌های خانمیرزا ، لردگان و بوجن در سفر معاون عمرانی وزیر کشور به استان چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع این مشکلات تصمیمات لازم اتخاذ شد.

معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این سفر نسبت به افزایش ارتقای شاخص‌های توسعه‌یافتگی ۲ شهرستان لردگان و خانمیرزا ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته از ۳۱ استان کشور انتخاب شده است تا شاخص‌های شهری و روستایی آن ارتقا داده شود که از چهارمحال و بختیاری ۲ شهرستان خانمیرزا و لردگان انتخاب شده است.

مهدی جمالی‌نژاد در ادامه با اشاره به چالش‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جمله این ۲ شهرستان، کاهش درآمدها را از مهمترین دغدغه‌های این دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: ردیف‌های اعتباری خوبی در بودجه امسال برای کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر گرفته شده که هم به صورت کمک‌های بلاعوض و هم به صورت تسهیلات است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همچنین گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری‌های کشور تامین و تزریق می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین در سفر به استان اصفهان گفت: سرانه دهیاری‌های کشور در هشت سال اخیر پنج برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است.

مهدی جمالی نژاد در نشست با شهرداران و دهیاران تیران و کرون در فرمانداری این شهرستان افزود: در گذشته متوسط سرانه هر نفر روستایی در بودجه دهیاری های ۶۶۰ هزار ریال بود که اکنون پنج برابر شده که برای توسعه خدمات و رونق زندگی روستایی کارگشا بوده است.
معاون وزیر کشور امروز هشت طرح عمرانی این شهرستان را افتتاح و کلنگ زنی کرد.

جانشین فرمانده ناجا نیز در سفری یک روزه به استان مازندران ، مبارزه با مواد مخدر را از دغدغه‌های مردم ذکر کرد و گفت: در سال ۹۹ رکورد تاریخی کشفیات مواد مخدر در دنیا شکسته شد و این افتخار نصیب نیروی انتظامی بود که موفق به کشف بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر گردید.

سردار قاسم رضایی در جلسه کمیسیون عملیات ناجا ویژه استان مازندران ، جمهوری اسلامی را لنگرگاه امنیت منطقه توصیف کرد و گفت: با توجه به تهدیدات پیرامونی کشور از جمله قاچاق سلاح، در حوزه کشفیات سلاح موفقیت های خوبی را کسب کردیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان هم در سفر به استان ایلام در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه ایلام گفت: مسوولان این وزارتخانه در تلاش هستند پیش از آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از دانشجویان را با هماهنگی ستاد ملی کرونا در برابر کرونا واکسینه کنند.

مجتبی صدیقی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت میزان تولید واکسن در تابستان به میزان قابل قبولی افزایش یابد و بتوانیم در مهرماه بخشی از دانشجویان را در برابر این ویروس واکسینه کنیم.

معاون وزیر علوم از افتتاح ۵۳ پروژه مرتبط با دانشگاه ها در سراسر کشور خبر داد و گفت: این پروژه ها با مساحت ۶۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان افتتاح می شوند.

همچنین در هفته اخیر هشت طرح ورزشی، دانشجویی و رفاهی دانشگاه ایلام در آیین کلنگ زنی پردیس ورزشی این دانشگاه با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان و استاندار ایلام بصورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح و کلنگ زنی شد.

علاوه بر این، فاز نخست پردیس ورزشی دانشگاه ایلام در آیینی با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان و استاندار ایلام روز پنجشنبه کلنگ زنی شد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز در سفر به بیرجند در آیین بهره‌برداری همزمان از ۲۶۸ فضای آموزشی ۱۵ استان کشور به همراه مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۶ هزار فضای آموزشی در کشور به بهره‌برداری رسیده که بیش از ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در آنها گنجانده شده است.

مهرالله رخشانی‌مهر افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها متوسط سرانه فضای آموزشی کشور از ۴.۸۶ به ۵.۲۲ درصد افزایش یافت.

وی گفت: سازمان نوسازی مدارس با حضور خیران نیک‌اندیشی همچون هاتفی‌ها، علی‌پورها، مردانی آذری‌ها و گیتی‌نژادها توانسته تعهدات خیران را از ۵۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به سه هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ برساند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز در سفر به استان آذربایجان شرقی از تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال برای راه‌های روستایی کشور در سالجاری خبر داد.

خداداد مقبلی در این سفر ضمن بررسی وضعیت راه های شهرستان میانه اضافه کرد: از این میزان ۳ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال به استان آذربایجان شرقی تخصیص یافته که این میزان می تواند عقب افتادگی شهرستان های استان را برطرف و به حد برخورداری ۸۰ درصدی کشور برساند.

وی تدبیر در حوزه توزیع اعتبارات را خواستار شد و تاکید کرد: این اعتبارات باید به شهرستان هایی با کمترین میزان برخورداری سوق یابد و باید این شهرستان ها سهم خود را از استان در برنامه ریزی استانی مطالبه کنند.  

برچسب‌ها رونق تولید جهش تولید اشتغال زایی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید جهش تولید اشتغال زایی رونق تولید جهش تولید اشتغال زایی کارآمدی دولت اخبار کنکور شهرداری ها و دهیاری ها بهره برداری رسید دولت تدبیر و امید تحقیقات و فناوری معاون وزیر علوم استان های مختلف سفر به استان ویدئو کنفرانسی بهره برداری روستا با جمعیت افتتاح طرح میلیارد تومان آموزش و پرورش رییس سازمان هزار مترمربع میلیارد ریال فضای آموزشی معاون عمران رییس جمهوری برنامه ریزی هفته گذشته شهرستان ها استان کشور دانشگاه ها هزار و ۵۰۰ وزیر کشور افتتاح شد وزیر نیرو قرار گرفت کلنگ زنی پروژه ها کلاس درس یک هزار ۵ استان دو طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

وزیر اقتصاد با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال، عنوان کرد این مسیر ادامه پیدا می کند و در اینده ای نردیک یک معدن و همچنین پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس عرضه خواهند شد.

طرفداری | سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صحبت هایی را انجام داد. 

سید احسان خاندوزی با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری این دو تیم از همان ابتدای اغاز بکار گفت:

همکاری ملی و همیاری ملی رمز غلبه بر موانع غیر قابل حل است. روح همدلی که در فضای ورزش ایران است سرایت کرد و خودش را در دل یک اقدام سیاستی و یک تدبیر ملی نشان داد و اتفاق به ظاهر ناشدنی 20 سال گذشته امروز تحقق یافته است.

وی ادامه داد:

در موضوع انتقال پرسپولیس و استقلال خیلی ها به دولت میگفتند که این حرف ها نشدنی هستند و دولت ها در ایران اراده واگذاری این دو تیم را ندارند. اما امروز در اردیبهشت 1403 با یک همت جمعی این امر محقق شد.

خاندوزی گفت:

در پروژه های مختلف شما شاهد این موضوع بودید که دولت سیزدهم دولت خاتمه ی پروژه های نیمه تمام است و امروز هم این اتفاق افتاد. اما 4 موضوع است که باید به ان اشاره شود:
1- در اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی اراده ی جدی وجود دارد. در اسفند 1400 موضوع بورسی شدن این دو باشگاه و افرایش سرمایه ان ها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم 10 درصدی دو باشگاه که خروجی ان شفافیت در عملکرد است، گام اول دولت برای خصوصی سازی بود. در همین راستا مذاکرات مفصلی با وزارت نفت و وزارت صمت صورت گرفته تا پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و همچنین برخی از پروژه های جذاب معدنی کشور را  
2- اهلیت و تخصص نکته دیگری است که تاکید داریم تا واگذاری مبتنی بر آن صورت گیرد. یکی از نکاتی که در دولت سیزدهم واگذاری چندان زیادی نداشته ایم، دقت بر اهلیت و تخصص خریداران و چشم انداز بلند مدت برای این واگذاری ها را داشته باشیم.
3- چشم انداز منابع پایدار درامدی این دوباشگاه نکته سوم است. ما همچنان کمک ورزش خواهیم بود چه از طریق پیگیری حق پخش و …..
4- ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت مدیریتی بخش های غیر دولتی، برای مدیریت این باشگاه ها استفاده کنیم تا این موضوع ارام ارام به سایر بخش ها سرایت پیدا کند.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی