Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فیاضی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: افزون بر ۶٠ هکتار از زمین های شهرستان ایرانشهر در سال زراعی گذشته به کشت محصول خیار گلخانه ای اختصاص یافته بود که از این سطح زیرکشت در ۶ ماه کشاورزان این شهرستان بیش از ١٢ هزار تن محصول خیار برداشت و روانه بازار مصرف کردند. 

وی زمان کشت محصول خیار گلخانه ای در ایرانشهر را مهر عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول گلخانه ای پس از گذشت ۴۰ روز از زمان کاشت آن آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت خیار گلخانه ای در هر هکتار را در این شهرستان افزون‌بر ١٨٠ تن ذکر کرد. 

وی بیان کرد: نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سود دهی بالا و افزایش تولید درسطح موجب شده که کشاورزان ایرانشهری هر ساله بخشی از زمین های خود را به کشت این محصول اختصاص دهند.

فیاضی اظهارداشت: کشت محصول خیار گلخانه ای در ایرانشهر برای نخستین بار در سال ۱۳۷۸ در نیم هکتار بصورت آزمایشی و آموزشی از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی انجام شد که با توجه به قابلیت های شهرستان در بخش کشاورزی و سود دهی خوب محصولات غیر فصل، کشاورزان تشویق به کشت محصول خیار گلخانه ای شدند. 

وی افزود: بیش از ۵٠٠ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم درکار تولید خیار گلخانه ای درایرانشهر مشغول بکار هستند.

ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد و از مناطق مستعد کشاورزی استان محسوب می شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کشت گلخانه ای برداشت محصول کشاورزی ریاست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اراضی کشاورزی زاهدان ایرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کشت گلخانه ای برداشت محصول سیستان و بلوچستان کشت گلخانه ای برداشت محصول کشاورزی اراضی کشاورزی زاهدان ایرانشهر اخبار کنکور کشت محصول خیار گلخانه ای خیار گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی

محمدخزایی مدیر جهاد کشاورزی کنگاور گفت : این شهرستان با دارا بودن حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت کاملینا و حدود ۲۵ درصد سطح زیر کشت کلزای استان مهمترین قطب تولید دانه‌های روغنی در کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: محصول کاملیا و کلزا به صورت تضمینی با نرخ مصوب توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

خزایی با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه