Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@10:31:17 GMT

آمریکا افزایش کمک نظامی به اوکراین را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۰۷۹

آمریکا افزایش کمک نظامی به اوکراین را بررسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفت واشنگتن درخواست دولت اوکراین برای «افزایش» کمک‌های نظامی به آن کشور برای مقابله با تهدیدهای اخیر روسیه را به طور جدی بررسی خواهد کرد.

کی یف از آمریکا خواسته سامانه‌های دفاع ضد هوایی و فناوری‌های مقابله با تک تیراندازان را در اختیار اوکراین قرار دهد و موشک‌های «پاتریوت» را در آن کشور مستقر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن در بخشی از این مصاحبه گفت: وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین است. این بررسی بسیار جدی است.

از زمان شروع درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین در سال ۲۰۱۴ تاکنون، آمریکا حدود ۵ میلیارد دلار کمک‌های مالی و نظامی در اختیار اوکراین قرار داده است.

بلینکن در بخش دیگری از مصاحبه گفت: روسیه قادر است به سرعت اقدامات تعرضی شدیدتری انجام دهد. به همین دلیل ما بسیار هوشیار هستیم و آماده‌ایم به اوکراین برای دفاع از خود کمک کنیم.

دولت اوکراین از آمریکا خواسته است با تهدید روسیه به اخراج آن کشور از سیستم بین المللی نقل و انتقال بانکی (سوئیفت) مسکو را مهار کند.

بلینکن در این مصاحبه افزود: واشنگتن هر گزینه معقولی برای مقابله با تهدیدهای روسیه علیه اوکراین را مد نظر قرار خواهد داد.

با وجود این اظهارات، بلینکن مدعی شد که سیاست دولت جو بایدن پرهیز از افزایش تنش با روسیه است.

کد خبر 5206674

منبع: مهر

کلیدواژه: آنتونی بلینکن ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا فلسطین عراق رژیم صهیونیستی ایران عربستان سعودی روسیه آنتونی بلینکن روز قدس سوریه ترکیه افغانستان روز جهانی قدس اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف صدها نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که «در محور آودیوکا، نیروهای مسلح روسیه ۷ ضد حمله را دفع کردند و تلفات نیروهای مسلح اوکراین در این منطقه بیش از ۱۳۰ نیروی نظامی بود.»

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «همچنین در محور دونتسک نیروهای مسلح اوکراین حدود ۵۹۰ نیروی نظامی و یک تانک خود را از دست دادند؛ در محور دونتسک جنوبی نیز، نیروهای مسلح اوکراین حدود ۱۴۰ نیروی نظامی و سه انبار مهمات خود را از دست دادند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۲۵۱ پهپاد اوکراینی، دو موشک تاکتیکی توچکا-یو و ۳۳ موشک ومپایر را در یک روز سرنگون کردند.»

کد خبر 6081998

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم به اوکراین سامانه موشکی پاتریوت می دهد
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد