Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین دوره از مسابقات جام جهانی فوتسال قرار است ۱۲ سپتامبر تا ۴ اکتبر (۲۱ شهریور تا ۱۲ مهر) به میزبانی کشور لیتوانی برگزار شود. در این دوره از مسابقات ۲۴ تیم حضور خواهند داشت که در حال حاضر چهره ۲۲ تیم حاضر در این مسابقات مشخص شده و تنها دو سهمیه از قاره آسیا باقی مانده است.

صعود آمریکا، پاناما، گواتمالا و کاستاریکا

مسابقات فوتسال قهرمانی آمریکای شمالی و مرکزی (کونکاکاف) به میزبانی کشور گواتمالا در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقات در حکم انتخابی جام جهانی هم محسوب می‌شود. کونکاکاف برای جام جهانی فوتسال دارای چهار سهمیه است که با صعود آمریکا، گواتمالا، پاناما و کاستاریکا به مرحله نیمه نهایی، سهمیه این منطقه مشخص شد.

پیروزی ۱۲ گُله کاستاریکا و حذف کانادا

در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات روز گذشته تیم آمریکا با دو گل جزایر دومینکن را از پیش رو برداشت. پاناما بعد از تساوی ۱ - ۱ با کانادا، در ضربات پنالتی موفق شد ۴ بر ۳ پیروز شود. کاستاریکا با نتیجه ۱۲ بر یک تیم سوریناما را شکست داد و گواتمالا هم بعد از تساوی ۳-۳ مقابل السالوادور، در ضربات پنالتی ۴ بر ۳ صعود کرد تا ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی کونکاکاف، جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.


تیم ملی فوتسال آمریکا برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۰۸ در جام جهانی شرکت می‌کند

سهمیه آمریکای لاتین و اقیانوسیه

آمریکای لاتین جزو اولین مناطقی بود که سهمیه‌اش برای حضور در جام جهانی فوتسال تعیین شد. پیش از شیوع ویروس کرونا، از این قاره چهار کشور آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و ونزوئلا راهی جام جهانی شدند. جزایر سلیمان هم از اقیانوسیه سهمیه جام جهانی را از آن خود کرد.

آفریقا با سه تیم در جام جهانی

قاره آفریقا هم پیش از شیوع ویروس کرونا مسابقات قهرمانی خود را برگزار کرد که در نهایت سه کشور مصر، مراکش و آنگولا مسافر جام جهانی شدند. مراکش در این مدت حتی چند مسابقه تدارکاتی هم برگزار کرد.

اروپا دارای بیشترین تیم در جام جهانی فوتسال

بخش عمده‌ای از مسابقات فوتسال قهرمانی قاره اروپا هم پیش از شیوع ویروس کرونا برگزار شد. اروپا با احتساب لیتوانی میزبان، دارای هفت سهمیه در جام جهانی فوتسال است. از این قاره تیم‌های اسپانیا، پرتغال، صربستان، لیتوانی، قزاقستان، روسیه و جمهوری چک در جام جهانی حاضر خواهند بود.


تیم ملی فوتسال اسپانیا

* تنها دو سهمیه از قاره آسیا باقی مانده است

آسیا تنها قاره‌ای در جهان است که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست مسابقات انتخابی جام جهانی را به صورت کامل برگزار کند. برنامه ریزی های کنفدراسیون آسیا برای تعویق مسابقات هم راه به جایی نبرد و در نهایت AFC مکانیسم جدیدی را برای تعیین ۵ سهمیه خود در جام جهانی به کار گرفت. بر اساس امتیازات فنی و سوابق کشورها، تیم‌های ایران، ژاپن و ازبکستان بدون برگزاری مسابقات انتخابی سهمیه جام جهانی گرفتند. همچنین قرار است برای تعیین دو سهمیه دیگر، مسابقات پلی آف و انتخابی برگزار شود. این دو سهمیه از جدال تیم‌های تایلند با عراق و ویتنام با لبنان مشخص می‌شود. این مسابقات حدود دو هفته دیگر به میزبانی امارات برگزار خواهد شد.

نگاه کلی به تیم‌های راه یافته به جام جهانی

اروپا: اسپانیا، پرتغال، صربستان، لیتوانی، قزاقستان، روسیه و جمهوری چک

آمریکای لاتین: آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و ونزوئلا

آمریکای شمالی و مرکزی: آمریکا، گواتمالا، پاناما و کاستاریکا

اقیانوسیه: جزایر سلیمان

آفریقا: مراکش، مصر و آنگولا

آسیا: ایران، ژاپن، ازبکستان (تایلند یا عراق / ‏‬ لبنان یا ویتنام)

کد خبر 5206667 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی فوتسال ایران فوتسال تیم ملی فوتسال برزیل تیم ملی فوتسال آرژانتین کاستاریکا لیگ برتر فوتسال ایالات متحده امریکا جام جهانی فوتسال تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانان فوتبال آسیا لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک شمشیر بازی کشتی فرنگی قایقرانی تیم ملی فوتبال ایران تکواندو الهلال عربستان جام جهانی فوتسال شیوع ویروس کرونا جام جهانی دو سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنوز مشخص نیست سهمیه المپیک گرفتم/ حرکت جدیدی در قطر ثبت نکردم

به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی قطر آخرین مسابقه گزینشی المپیک برای رشته ژیمناستیک بود که مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناست ایران در این مسابقات حضور پیدا کرد. الفتی برخلاف دو مسابقه قبلی خود در این رقابت نمایش قابل قبولی نداشت و در رده آخر قرار گرفت.

در حالی که هنوز فدراسیون ژیمناستیک خبری در مورد کسب سهمیه المپیک الفتی از سوی فدراسیون جهانی اعلام نکرده امروز خبر کسب سهمیه الفتی برای المپیک پاریس مطرح شد.

مهدی الفتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره کسب سهمیه المپیک از سوی فدراسیون جهانی گفت: این موضوع در چند روز آینده مشخص می‌شود و باید فدراسیون ژیمناستیک به صورت رسمی اعلام کند. من در چهار مسابقه جام جهانی شرکت کردم که میانگین امتیازات به دست آمده در نظر گرفته می‌شود و رنکینگ سهمیه المپیک مشخص می‌شود.

ملی‌پوش ژیمناستیک تأکید کرد: در چند روز آینده وضعیت سهمیه المپیک از سوی فدراسیون جهانی مشخص می‌شود. میانگین امتیاز این چهار مسابقه گزینشی در نظر گرفته می‌شود و به دو ورزشکار سهمیه می‌دهند، هر فردی امتیاز بیشتری داشته باشد موفق به کسب سهمیه المپیک خواهد شد.

الفتی در پاسخ به این سوال که برخی مدعی‌اند در مسابقات جام جهانی قطر او به دنبال ثبت حرکت جدید بود، عنوان کرد: این حرف از پایه غلط است. هیچ ورزشکاری در مسابقات گزینشی المپیک به دنبال ثبت حرکت جدید نیست. متأسفانه من در این مسابقات در حرکتی که باید به نمایش می‌گذاشتم اشتباه کردم.

وی عنوان کرد: برخی مخالفان ژیمناستیک این صحبت‌ها را مطرح کردند. رقابت‌های قطر مسابقات جهانی برای کسب سهمیه المپیک بود و اهمیت زیادی برای همه داشت. بنابراین هیچ کس این ریسک را نمی‌کند که در این مسابقات حرکت جدید ثبت کند.

الفتی گفت: هر ژیمناستی برای اینکه حرکت جدیدی را در یک مسابقه ثبت کند باید قبل از حضور در رقابت‌ها، فیلم آن را بگیرد و برای فدراسیون جهانی ارسال کنند، در صورت تأیید داوران ورزشکار اجازه ثبت حرکت جدید را دارد. البته این اتفاق در مسابقاتی که سهمیه المپیک توزیع می‌شود انجام نمی‌شود.

کد خبر 6084303 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • صعود ایران به جام جهانی: چهارشنبه!
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • صعود شرقی‌های قاره‌کهن به مرحله یک‌چهارم نهایی
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس فرانسه را کسب کردند
  • کسب سهمیه المپیک پاریس فرانسه توسط فرنگی کار خوزستان
  • هنوز مشخص نیست سهمیه المپیک گرفتم/ حرکت جدیدی در قطر ثبت نکردم
  • ترکیب نهایی کشتی آمریکا در المپیک مشخص شد
  • صعود مهمدی به نیمه نهایی
  • صعود دلهره‌آور فوتسال ایران در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا - تایلند